Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: اخیرا ۱۰ هزار راس سهمیه صادرات دام زنده برای کرمانشاه در نظر گرفته شده، است که صادرات این ۱۰ هزار راس فعلا منتفی است و حتی خود اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده نیز تمایلی برای صادرات دام زنده در این مقطع و با این شرایط ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا مسئولین استان عنوان می‌کنند به دلایلی از جمله نامناسب بودن زمان صادرات و اینکه صادرات در این مقطع می‌تواند به گرانی گوشت قرمز در بازار دامن بزند، فعلا برنامه‌ای برای صادرات دام زنده ندارند.

به گفته عبدالوحید محمدی مهمترین دلایل عدم تمایل برای صادرات این ۱۰ هزار راس دام،زمان مناسب نبودن برای صادرات و نداشتن دام مازاد برای صادرات است.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری کرمانشاه می گوید دومین عامل بازدارنده را بالا رفتن قیمت دام زنده و به تبع آن قیمت گوشت قرمز اعلام کرد . ساز و کاری که در سراسر کشور برای صادرات دام زنده در نظر گرفته شده مشکلاتی دارد که باعث شده صادرات برای فعالین این عرصه صرفه اقتصادی نداشته باشد.

از سوی دیگر ۴۸ ساعت زمان برای عملیاتی کردن صادرات این سهمیه ۱۰ هزار راسی به کرمانشاه داده شده که فرصت بسیار کوتاهی است و نمی‌توان در این بازه زمانی کاری از پیش برد.

معضلات صادرات دام زنده فقط مختص به کرمانشاه نیست، در سراسر کشور از ۳۰۰ هزار راس دام زنده‌ای که قرار بوده صادر شود، تنها شش درصد آن یعنی چیزی معادل حدود ۱۸ هزار راس صادر شده که نشان می‌دهد شرایط و زمان در نظر گرفته شده برای صادرات مناسب نیست.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری کرمانشاه می گوید رایزنی و مکاتبات برای تغییر زمان صادرات دام زنده انجام شده و در حال پیگیری هستیم که سهمیه ۱۰ هزار راسی که برای کرمانشاه در نظر گرفته شده به زمان مناسب یعنی بهار سال آینده موکول شود.

در بازار گوشت قرمز استان اکنون قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه تفاوت چندانی با سایر استان‌ها ندارد. اختلاف قیمت ناچیزی هم که وجود دارد ناشی از برخی مشکلات در زمینه شبکه توزیع است که برای اصلاح ساختار آن برنامه ریزی شده است.

 قیمت کنونی هر کیلو گوسفند زنده در میدان دام کرمانشاه را حداکثر ۶۴ هزار تومان برای بهترین نوع اعلام شده است.

در ایام پایانی سال تقاضا برای مایحتاج اساسی از جمله گوشت قرمز افزایش خواهد یافت،  برنامه‌ریزی و جلسات را برای تنظیم بازار، تامین کالاها، اصلاح شبکه توزیع و نظارت بر بازار آغاز  شده است تا در روز‌های پایانی سال مردم با افزایش قیمت مواجه نشوند و  بازار آرامی را تجربه کنند.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت گوشت دام زنده نظر گرفته شده صادرات دام زنده برای صادرات ۱۰ هزار راس گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899473

دیگر خبرها

  • انتقال آلفونسو دیویس به رئال مادرید منتفی خواهد شد؟
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • ببینید | حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • واکنش رسمی تراکتور به جذب گل‌محمدی
  • همایش بین المللی « غزه زنده است»
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی