Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ازدواج فامیلی، داشتن ژن ناشنوایی، عفونت‌های ویروسی در دوران بارداری، مشکلات زمان تولد از علل دیگر ناشنوایی است که باید به آنها نیز توجه داشت.

وی اضافه کرد: اختلالات شنوایی از دوران کودکی بر گفتار افراد تاثیر می‌گذارد و در همین راستا بهزیستی استان اقدام به غربالگری شنوایی نوزادان و شناسایی اختلالات شنوایی در ۱۰ روز اول تولد کودک کرده که کاهش ذخیره لغات، کاهش حافظه شنیداری، هجی کردن لغات و افت تحصیلی از مشکلات افراد ناشنوا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول ادامه داد: در این راستا بنیاد بخشش یک سازمان مردم نهاد غیر انتفاعی و غیر دولتی است که با انگیزه کمک به کودکان نیازمند کاندید کاشت حلزون شنوایی است و پیش از ارائه خدماتی که در حوزه شنوایی و کاشت حلزون و... و. برای جامعه هدف انجام می‌ دهد.

محمدی افزود: در سطح استان‌ها اهدافی همچون شناسایی کودکان نیازمند کاشت حلزون و مستحق دریافت خدمات درمانی حوزه شنوایی و اقدام به موقع در این راستا و غربالگری آنان برای دریافت خدمات، از مسائلی است که به عنوان اولویت کاری در این بنیاد خیریه‌ای دنبال می‌ شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها، فعالیت شعبه بنیاد بخشش در این استان نیز به زودی آغاز خواهد شد، ادامه داد: این بنیاد در راستای درمان کودکان ناشنوا و کاشت حلزون فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: این بنیاد با هدف کمک به معلولیت ناشنوایی بیماران نیازمند، کاشت حلزون شنوایی و ارتقای سلامت و توانمندسازی آنها، به عنوان سرمایه های انسانی ارزشمند و موثر در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور فعالیت خواهد کرد و خوشبختانه طبق گزارش این بنیاد، هیچ‌ فردی به دلیل مشکلات مالی تاکنون از جراحی کاشت حلزون محروم نشده است.

محمدی از هم استانی ها برای غربالگری شنوایی نوزادان خود، تاکید و خاطرنشان کرد: غربالگری شنوایی نوزادان روشی سریع وآسان و بدون درد برای تشخیص مشکلات شنوایی است که توسط تست هایی به نام OAE و AABR انجام می‌شود و در زمان حاضر نیز هشت مرکز غربالگری شنوایی نوزادان تحت نظارت بهزیستی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها بیماری ژنتیکی اداره کل بهزیستی استان زنجان زنجان ناشنوایان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری ژنتیکی اداره کل بهزیستی استان زنجان زنجان بیماری ژنتیکی اداره کل بهزیستی استان زنجان زنجان ناشنوایان غربالگری شنوایی نوزادان کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال برای انجام غربالگری قلب به مراکز بهداشت مراجعه کرده اند، از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بقیه هم خواست که با مراجعه سریعتر به این مراکز، تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   دکتر بابک اقبالی افزود: برنامه غربالگری قلب حوزه بیماری‌های غیرواگیر از سن ۳۰ سالگی به بعد انجام می‌شود، به این صورت که برای گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال، هر سه سال یک بار و برای افراد بالای ۶۰ سال سالی یک بار، است.   وی ادامه داد: در حوزه غربالگری قلب میزان مراجعات در روستا‌ها ۷۰ درصد و در شهر‌ها ۳۰ درصد بوده که بسیار پائین است و ما از موارد باقی مانده در شهر‌ها و روستا‌ها می‌خواهیم که به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند تا تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   او با بیان اینکه در غربالگری قلب مواردی همچون کلسترول، قند خون، فشار خون، چربی خون، میزان قد و وزن، سابقه خانوادگی و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در مواردی که احتمال خطر برایشان وجود داشته باشد فاصله زمانی برنامه مراقبتی‌شان کمتر می‌شود و به این افراد دارو‌های موردنیاز متناسب با وضعیتشان تجویز می‌شود.   دکتر اقبالی اضافه کرد: همچنین موارد با وضعیت بدتر و شدیدتر به سطوح ۲ و ۳ ارجاع می‌شوند و اگر فرد بیمار مشکلات دیابت، فشار خون، قند خون و چربی خون را داشته باشند، پرونده جداگانه‌ای برایش تشکیل می‌شود تا که مشکلاتش به‌طور ویژه‌تر و تخصصی‌تر با توجه به سابقه بیماری زمینه‌ای که دارد مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.   رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موارد غربالگری شده برخی از افرادی که نیازمند آزمایش و پیگیری مجدد بودند، این برنامه را ادامه ندادند که این پیگیری نکردن، آسیب‌زا است و باعث می‌شود مشکلات احتمالی به‌موقع شناسایی و درمان نشوند.   دکتر اقبالی افزود: در مشاوره‌هایی که در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر انجام می‌شود مواردی همچون آموزش تغذیه سالم، آسیب‌های ناشی از مصرف سیگار و دخانیات، مشکلات ناشی از مصرف نوشیدنی‌های گاز دار و ... ارائه و بیان می‌شود و نیز پاسخگوی سؤالات حاضران در این برنامه‌های مشاوره‌ای هم هستیم.   وی در پایان گفت: با دوری از مصرف دخانیات، تغذیه سالم و فعالیت‌های بدنی و کنترل استرس می‌توان از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی