Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:04:09 GMT

آئین نامه هیئت‌های امنا دانشگاه ها بازنگری می شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۵۷۷۰

آئین نامه هیئت‌های امنا دانشگاه ها بازنگری می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۳۶۵ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمد علی زلفی گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بررسی آئین نامه هیئت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

زلفی گل، رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بیان کرد: پیشنهادهایی را به مرور در دستور کار این شورا برای بازبینی قرار خواهیم داد که یکی از مهم‌ترین این موارد آئین نامه مدیریت دانشگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئین نامه مدیریت دانشگاه‌ها به دلیل قدیمی بودن و عدم هماهنگی با اتفاقات زمانه ناگزیر به بازنگری است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در آئین نامه حاضر، بحث پارک‌های علم و فناوری و شیوه ارتباط آنها با دانشگاه‌ها و بحث‌های اجرایی آن واضح نیست. رؤسای پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌های وزارت علوم هیچ گونه ارتباطی ندارند و برعکس این موضوع هم صادق است و باید این ارتباط دو سویه شکل بگیرد.

وزیر علوم اضافه کرد: هر کسی که در محیط دانشگاه با دانشجو سر و کار دارد، باید آگاهانه رفتار کند چون نحوه برخورد و تعامل آن در آموزش دانشجویان مؤثر است؛ بنابراین ضرورت دارد تا مباحث مختلف دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را بازنگری کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بازنگری کلیدی آئین نامه هیئت‌های امنا اشاره کرد و گفت: هیچ شاخصی برای انتخاب افراد در جایگاه هیئت امنایی دانشگاه‌ها وجود ندارد و مهم‌ترین شاخص آن بعد سیاسی فرد است. ما در قبال آیندگان مسئولیم و باید شاخص برای اعضای هیئت امنای دانشگاه‌ها مشخص کنیم.

وی افزود: بنابراین سال‌ها بعد افراد دیگری در جایگاه وزارت علوم قرار می‌گیرند و باید در این فرصت در راستای ساختار سازی و بهینه کردن و بالا بردن استقلال دانشگاه‌ها قدم برداریم. سوال اصلی این است که افراد عضو هیئت امنا باید چه شاخص حداقلی داشته باشند؟ و نیز وظیفه اعضای هیئت امنا چیست؟

زلفی گل تصریح کرد: با جمع بندی مباحث این موضوعات را به مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ارائه خواهیم داد تا مطالعات تطبیقی ملی و فراملی پشتوانه بروز رسانی آئین نامه هیئت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی قرار بگیرد و در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با توجه به سخنان اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بیان کرد: بازنگری در وظایف هیئت امنا به نظر جای کار دارد. درواقع هر مصوبه‌ای که بار مالی داشته باشد، هیئت امنای دانشگاه‌ها باید تصویب کند که این مورد جزو وظایف آن است. آنچه مسلم است برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها را هیئت امنای دانشگاه‌ها باید تصویب کند چون اصل برنامه دارای بار مالی است.

بر این اساس مقرر شد مطالعات تطبیقی ضمیمه بحث بازنگری آئین نامه هیئت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی قرار گیرد و با پیگیری‌های مداوم، کارشناسی بهینه‌ای با رویکرد تحولی برای بازنگری آئین نامه هیئت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی برای چهل ساله دوم انقلاب انجام شود.

کد خبر 5409378 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اسلامی شدن دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی حکم انتصاب شورای عالی انقلاب فرهنگی وام دانشجویی دانشگاه های ایران آزمون کارشناسی ارشد آموزش مجازی دانشگاه تهران دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان سنجش شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ مصادف با روز جهانی روانشناس و مشاور، آئین بزرگداشتی به مناسبت این روز جهانی با حضور اساتید گروه روانشناسی و دانشجویان، مسئولان دانشگاه و مهمانانی برجسته در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد، برنامه‌های متنوعی اجرا و موجب ایجاد شور و شعف در بین حاضرین شد.

این مراسم هر ساله به پاس گرامی‌داشت زحمات و تلاش‌های اساتید و دانشجویان گروه روانشناسی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

علی ابراهیم‌نژاد شیروانی، دبیر انجمن علمی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تشریح برنامه‌های اجرا شده توسط این انجمن، افزود: برنامه‌های متعدد آموزشی و فرهنگی در جهت افزایش توان علمی دانشجویان با همکاری اساتید گروه، اجرا شده است.

وی ادامه داد: آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس در واحد بابل با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شد و این موضوع سبب می‌شود تا برنامه‌های این چنینی را بیشتر در دستور کار داشته باشیم.

خبرنگار: خلیل قنبری

انتهای پیام/

کد خبر: 1228835 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد