Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه در مجله «Lancet Microbe» منتشر شد، واکسن «mRNA» تولید شده در چین در آزمایش‌های انسانی در مراحل اولیه ایمن و مؤثر است.

واکسن ARCoV به طور مشترک توسط ارتش چین، آکادمی علوم نظامی و شرکت Walvax ساخته شده و نتایج مطالعات بر روی حیوانات نشان داد واکسن ARCoV نه تنها تولید آنتی‌بادی خنثی کننده را در موش و خرچنگ القا می‌کند، بلکه پاسخ ایمنی حفاظتی T Cell را نیز افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان آزمایشات فاز یک را در بیمارستانی در هانگژو، استان ژجیانگ در شرق چین، از ۳۰ اکتبر تا ۲ دسامبر ۲۰۲۰ انجام دادند. در مجموع ۱۲۰ بزرگسال سالم بین ۱۸ تا ۵۹ سال که تست SARS-CoV-۲ آنها منفی بود، در این آزمایشات شرکت کردند. روش واکسیناسیون نیز شامل دو تزریق بود.

واکسن در  آزمایشات فاز یک، مشخصات ایمنی قابل قبولی را نشان داد و پاسخ ایمنی قوی را در شرکت کنندگان ایجاد کرد. طبق این مطالعه، هیچ عارضه جانبی جدی طی ۵۶ روز پس از واکسیناسیون گزارش نشد.

در حال حاضر یک آزمایش انسانی در چند منطقه با شرکت‌کنندگان بیشتر برای آزمایش اثربخشی واکسن چینی در حال انجام است. چین ساخت کارخانه‌ای را برای تولید واکسن mRNA در دسامبر ۲۰۲۰ در شهر یوکسی، استان یوننان آغاز کرد. پیش بینی می‌شود در فاز اول سالانه ۱۲۰ میلیون دز تولید کند.

به گفته توسعه دهندگان آن، ARCoV به عنوان یک فرمول مایع تولید شده است و می تواند در شرایط استاندارد یخچال (۲ تا ۸ درجه سانتیگراد) نگهداری شود که برای حمل و نقل و کاربرد مناسب است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن فایزر مجله لنست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟

آزمایش‌کنندگان اولیه فناوری Voice Engine پذیرفته اند تا بدون رضایت افراد هویت آنها جعل نشود و توضیح دادند که صدا‌ها توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.

اخیراً نوع جدیدی از دیپ فیک معروف به «کلونینگ صدا» ظاهر شده است که از هوش مصنوعی (AI) برای تقلید صدای شما استفاده می‌کند.

 OpenAI، سازنده ChatGPT، در توسعه از نرم افزار شبیه سازی صوتی جدیدتر است، اما آن را برای عموم منتشر نمی‌کند.

شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد. این فناوری مشکوک می‌تواند صدای هر کسی را تنها در ۱۵ ثانیه پس از سخنرانی ضبط شده کپی کند.

شرکت OpenAI استفاده عمومی از این فناوری را "بسیار خطرناک" در نظر گرفت.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما می‌دانیم که تولید صوتی که صدای مردم را تقلید می‌کند، خطرات قابل‌توجهی را به همراه دارد، و به‌ویژه در سال‌های انتخاباتی مهم است.

OpenAI توضیح داد که قصد دارد این فناوری را با برخی آزمایش کند، "اما در حال حاضر آن را به خاطر خطرات بالقوه‌ای که دارد، در مقیاس بزرگ منتشر نخواهد کرد".

همچنین توضیح داد که آزمایش‌کنندگان اولیه Voice Engine موافقت کردند که بدون رضایت آنها جعل هویت افراد را جعل نکنند و اینکه این صدا‌ها توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.

تعدادی از استارت‌آپ‌ها در حال حاضر فناوری بازتولید صدا را می‌فروشند که برخی از آنها در دسترس عموم یا مشتریان تجاری منتخب مانند استودیو‌های سرگرمی است.

منبع: المیادین

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518