Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- علی رسولیان در نشست مشترك با اعضای هیأت مدیره انجمن كارآفرینان صنعت كفش، اتحادیه‌های كفاشان، سراجان و تولید كنندگان چرم و همچنین مدیران عامل شهرك‌های صنعتی غیردولتی آذربایجان شرقی در محل شهرك صنعتی عالی نسب با اشاره به این‌که 80 درصد هزینه‌های شرکت در رویدادهای نمایشگاهی توسط این سازمان پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در صنایع دستی و به‌خصوص کیف و کفش، حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌كه کسب و کارهای کوچک به حمایت بیشتری نیاز دارند، بر ضرورت توانمند سازی، آموزش و تبادل تجربیات با سایر كشورها در قالب اعزام به نمایشگاه‌های بین‌المللی و یا دعوت از كارشناسان و متخصصان خارجی به ایران تأكید كرد.

به گزارش روابط شركت شهركهای صنعتی آذربایجان شرقی، علی رسولیان روز شنبه در نشست مشترك با اعضای هیأت مدیره انجمن كارآفرینان صنعت كفش، اتحادیه‌های كفاشان، سراجان و تولید كنندگان چرم و همچنین مدیران عامل شهرك‌های صنعتی غیردولتی آذربایجان شرقی در محل شهرك صنعتی عالی نسب با اشاره به این‌که 80 درصد هزینه‌های شرکت در رویدادهای نمایشگاهی توسط این سازمان پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در صنایع دستی و به‌خصوص کیف و کفش، حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌شود.

وی با بیان این‌که با اصلاح اساسنامه سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران، بخش خصوصی می‌تواند در شهرک سازی مشارکت کند، افزود: در صورت تمایل و مراجعه سرمایه گذاران، اراضی مناسب را با تغییر كاربری لازم برای ساخت شهرک‌های صنعتی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران همچنین به دیگر اصلاح اساسنامه‌ای انجام شده برای ایجاد شهرک‌های صنفی نیز اشاره كرد و از اصناف و سرمایه گذاران بخش تجارت كشور برای مشاركت در این طرح ملی دعوت نمود.

رسولیان با اشاره به آغاز نهضت کارگاه سازی در شهرك‌ها و نواحی صنعتی كشور اضافه كرد: برنامه ریزی این سازمان احداث 1400 کارگاه در سال جاری بوده است که تا امروز بیش از 800 کارگاه با مشارکت بخش خصوصی احداث شد. این درحالی است كه سال گذشته تنها 71 واحد کارگاهی در شهرك‌های صنعتی ساخته شده بود.

وی ادامه داد: برای حمایت از کسب و کارهای کوچک در کنار واحدهای صنعتی بزرگ در تلاش هستیم تا با احداث شهرک‌های صنعتی خصوصی و صنفی، زنجیره ارزش صنایع كوچك و بزرگ را تكمیل و به هم پیوند بزنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر سخنان خود و در پاسخ به پرسش یكی از حاضران با اشاره به این‌که در دنیا تسهیلات به‌طور متمركز از طریق سازمان‌های صنایع كوچك و متوسط به SMEها ارائه می‌شود، اظهار داشت: در ایران تسهیلات توسط بانک‌ها اعطاء می‌شود و بیشتر در اختیار بنگاه‌های بزرگ قرار می‌گیرد.

رسولیان افزود: در حد بضاعت خود و در راستای كمك به صنایع كوچك و متوسط درنظر داریم با تفاهمی كه مابین سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران و بانک‌ها صورت می‌گیرد، با استفاده از منابع داخلی، تسهیلات با نرخ 10 درصد را برای کسب و کارهای کوچک تصویب کنیم.

وی همچنین از مجموعه برنامه ‌ریزی‌ها و پیگیری‌های نظام مند سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران برای تأمین مناسب زیرساخت‌های تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی كشور، علی‌رغم محدودیت‌های بودجه‌ای و لزوم همكاری دستگاه‌های خدمات رسان خبر داد.

در این نشست هریك از نمایندگان انجمن كارآفرینان صنعت كفش، اتحادیه‌های كفاشان، سراجان و تولید كنندگان چرم و همچنین مدیران عامل شهرك‌های صنعتی غیردولتی آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای ارتقاء وضعیت صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی پرداخته و از همكاری مناسب مدیران شركت شهرك‌های صنعتی در رسیدگی به مسائل و مشكلات صنعتگران قدردانی كردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر کار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آذربایجان شرقی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با آقای «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفتگو کرد. دکتر امیرعبداللهیان توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

آقای «انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.‌

کد خبر 6092645

دیگر خبرها

  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور