Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون سامه یح عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، بیان اینکه لازم است به خانواده بانوانی که در مقابله با کرونا به شهادت می‌رسند، اما سرپرست خانوار نیستند هم حمایت شود، افزود: بانوان کادر سلامت که در خط مقدم مقابله با کرونا به شهادت می‌رسند را شهید محسوب و در قطعه شهدا به خاک می‌سپارند اما، خدماتی که بنیاد شهید به خانواده‌های شهدای خانم‌ کادر درمان که سرپرست خانوار نیستند خدماتی ارائه نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نباید در ارایه خدمات به خانواده شهدا باشد تبیعض باشد، اظهار داشت: هر شخصی که برای پیشبرد اهداف نظام و ارتقای کشور و پیشرفت آن و نیز حفظ آن تلاش کرده و برای این هدف و در راه انجام آن جان خود را از دست داده شهید محسوب می‌شود. ما مرهون شهدا هستیم و به آنان بدهکار هستیم و مقام یک شهید از شهیدی دیگر ارجحیت ندارد و باید به بازماندگان آنان نیز خدمات لازم ارائه شود.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وجود برخی قرائت‌ها از قوانین نباید منجر به ایجاد بی‌عدالتی در خدمات دهی به خانواده‌ شهدا شود، تاکید کرد: مجرد یا متاهل بودن شهید، سرپرست خانوار بودن یا نبودن شهید نباید ملاک عمل در ارایه خدمات باشد و نهادهای مرتبط با این موضوع باید در مقابل این خانواده‌ها عملکردی یکسان داشه باشد.

سامح یح با رد اینکه قانون منجر به این تبعیض‌ها در رویه عملکردی بنیاد شهید شده است، افزود: نمی‌شود که تنها اسم یک نفر را شهید گذاشت و دیگر هیچ. پس خانواده‌های شهدا و بازماندگان آنان چه می‌شوند؟

وی گفت: فرزندان این افراد که در سنین مختلف مادر خود را از دست داده اند با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو می‌شوند چطور می‌شود گفت که فرزند چنین شهیدی چون پدرش زنده است حق ندارد از خدمات بنیاد شهید استفاده کند و مشمول این خدمات نشود؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در صورتی که بنیاد شهید قانون را مانعی برای ارایه خدمات به مادران شهید غیر سرپرست خانوار می‌داند، یا خود یا مسئولان سازمان نظام پزشکی می‌توانند موضوع را به کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کنند تا طرح یا لایحه‌ای از سوی دولت تهیه شود تا این مشکل قانونی برطرف شود.

به گفته وی، بررسی چنین طرح یا لایحه‌ای در مجلس در شرایط عادی بین یک تا یک سال و نیم زمان نیاز دارد که این زمان بسیار طولانی است. ضرورت دارد با اتخاذ تدابیری برای رفع این مشکل و تدوین قانونی برای کمک به برطرف کردن مسئله اقدام جدی انجام و موضوع بعد از بررسی لایحه بودجه از سوی نمایندگان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهدای سلامت بنیاد شهید سرپرست خانوار بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سردار منصوری در این دیدار، پیگیر مشکلات این خانواده شهید گرانقدر شد.
شهید قباد چولکی در هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در منطقه مرزی کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار