Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:44:13 GMT

خوزستان در رنگ بندی جدید کرونایی همچنان آبی است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۲۰۹

خوزستان در رنگ بندی جدید کرونایی همچنان آبی است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در فاصله زمانی کوتاه تری اعلام می شود تمام نقاط استان خوزستان در شرایط آبی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: اگرچه در وضعیت آبی کرونایی بسر می بریم اما نباید عادی انگاری را در جامعه رواج داد بلکه باید شیوه نامه های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدحسین سرمست از تمام هم استانی هایی که تاکنون نسبت به دریافت نوبت سوم واکسن اقدام نکرده اند خواست در سریعترین زمان برای دریافت واکسن مراجعه کنند همچنین افرادی که فقط یک نوبت واکسن دریافت کرده اند نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود در موعد مقرر اقدام کنند.

وی گفت: دریافت دُز سوم از اهمیت بالایی در ایجاد سطح مطلوب ایمنی برخوردار است همچنین از بستری بیماران جلوگیری می کند.

به زودی نقشه کرونا در خوزستان تغییر می کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به افزایش مراجعه و روند صعودی بیماران سرپایی در استان خوزستان و شناسایی موارد متعدد ابتلا به سویه اُمیکرون به زودی نقشه کرونا در خوزستان تغییر خواهد کرد.

وی افزود: از آنجا که ویروس با سرعت بالایی در حال انتشار در جامعه است باید از هرگونه تجمع و تردد غیرضروری خودداری کرد.

تاکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده و این روند همچنان در حال انجام است. 

بنا بر تصویب ستاد ملی کرونا و به دلیل سرعت بالای سرایت سویه اُمیکرون نسبت به واریانت‌های قبلی رنگ‌بندی فوق‌العاده اُمیکرون جایگزین شاخص‌های رنگ‌بندی عادی شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اومیکرون خوزستان اهواز پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اومیکرون خوزستان ویروس کرونا اومیکرون خوزستان اهواز رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، هندیجان، شوشتر، مسجدسلیمان و ماهشهر امروز دوشنبه در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۰:۳۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۳، حفاری ۱۱۴ نیوساید ۱۳۰، پادادشهر ۱۰۵، مسجد سلیمان ۱۰۵، شوشتر ۱۰۸، ماهشهر ۱۰۷ و هندیجان ۱۳۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمام مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس شیفت صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شد.

کد خبر 751028

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • سه مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور شوش - اهواز
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار ایلام همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!