Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:30:55 GMT

«متری شیش و نیم» نامزد اسکار سینمای فرانسه شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۶۹۵۱

«متری شیش و نیم» نامزد اسکار سینمای فرانسه شد

فهرست نامزدهای چهل و هفتمین دوره جوایز سینمایی "سزار" موسوم به اسکار سینمای فرانسه با حضور فیلم «متری شیش و نیم» در شاخه بهترین فیلم خارجی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، آکادمی فنون و هنرهای سینمایی فرانسه فهرست نامزدهای جوایز سالانه سزار را لحظاتی پیش اعلام کرد و فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی در شاخه بهترین فیلم خارجی (غیر فرانسوی زبان) این رویداد معتبر، نامزد دریافت جایزه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 «متری شیش و نیم» در کنار فیلم‌های «کوپه شماره ۶» ساخته «یوهو کاسمانن»، «ماشین منو بران» ساخته «ریوسوکه هاماگوچی»، «اولاین گاو» از «کلی رایکارد»، «بدترین آدم دنیا» به کارگردانی «یوآخیم تریه»، «مادران موازی» ساخته «پدرو آمادوار» و «پدر» از «فلورین زلر» برای کسب جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سزار ۲۰۲۲ رقابت می‌کنند. 

«متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی از سوی کمپانی (Wild Bunch)  و از تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۱ در فرانسه اکران شد و با استقبال خوب منتقدان و مخاطبان فرانسوی به فروش ۱.۳ میلیون دلاری در این کشور دست یافت.

مراسم اعطای جوایز چهل و هفتمین دوره جوایز سینمایی سزار روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در پاریس برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جوایز سزار فرانسه اسکار سینمای فرانسه فیلم سینمایی متری شیش و نیم سعید روستایی متری شیش و نیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • لوران کانته فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت
  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما
  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند