Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان کردستان در سنندج با یاداوری اینکه هر ۲ هفته یکبار باید این کارگروه برگزار شود اظهار داشت: موضوع کارگروه نباید صرف تخصیص و ارائه تسهیلات باشد بلکه برنامه‌ریزی‌های مناسب برای ایجاد و حفظ اشتغال باید انجام شود.

وی با بیان اینکه از وزیر کار قول گرفتیم که در تمام شهرستان های استان وزارتخانه در طرح‌های ویژه اشتغالزایی سرمایه‌گذاری کند اضافه کرد: در این راستا هر شهرستان بر اساس مزیت‌ها، اولویت‌ها و پیشنهاداتش را ارائه کند تا تصویب و پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه راه‌اندازی صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه کشاورزی و معدن از برنامه های راهبردی برای توسعه استان است ادامه داد: استان ظرفیت‌های خوبی برای راه‌اندازی برخی از واحدهای تولیدی دارد که از جمله شرکت سایپا برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کرده است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه تعهد استان در حوزه اشتغال، بررسی و راستی‌آزمایی اشتغال ایجاد شده و از همه مهمتر تثبیت اشتغال است افزود: گاهی غافل می‌شویم و در سمتی دیگر اشتغال موجود را از دست می‌دهیم.

وی اضافه کرد: نظام بودجه‌ریزی بر اساس شاخص جمعیت است اما باید زمانی تعیین شود که اگر شهرستانی نتوانست اعتبارات را جذب کند سایر شهرستان‌ها محروم نشوند و اعتبار به بخش‌های دیگر تزریق شود.

زارعی‌کوشا گفت: تبصره ۱۸ قانون بودجه ظرفیت خوبی در حوزه اشتغال است و علاوه بر سهم استان رقابتی برای جذب مازاد وجود دارد که استان‌ها می‌توانند با ظرفیت افزایی آن را جذب کنند.

وی اظهار داشت: تعهد برای رشد هشت درصدی شاخص اقتصادی در استان یک تعهد جدی است که یک کار شبانه‌روزی و علمی می‌طلبد و باید از همین الان برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.
 


نرخ بیکاری در کردستان ۲.۲ درصد کاهش یافته است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان هم در این کارگروه گفت: نرخ بیکاری در بهار سال گذشته ۱۲.۹ درصد بوده که در بهار امسال به ۹.۹ درصد کاهش یافته و رتبه پنجم استان هم با این تغییر به رتبه ۱۲ بهبود یافته است.

بهرام نصرالهی‌زاده افزود: نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته هم ۱۱.۴ درصد و رتبه استان ۱۰ بوده که امسال این نرخ به ۹.۶ درصد کاهش یافته و رتبه استان را هم به ۱۴ رسانده است.

وی با بیان اینکه روند نرخ بیکاری در فصل پاییز امسال کاهشی و امیدوار کننده است اضافه کرد: در فصل پاییز سال گذشته نرخ بیکاری ۱۳.۱ درصد بوده که امسال این نرخ به ۱۰.۹ درصد کاهش یافته و رتبه استان را به ۱۰ ارتقا داده است.

 نصرالهی‌زاده با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای کاهش نرخ بیکاری امیدوار کننده و اشتغالزایی زمان‌بر است اظهار داشت: به صورت میانگین شاهد کاهش ۲.۲ درصدی بیکاری در استان هستیم.


۴۸ میلیارد تومان برای تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافته است

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی هم در این نشست با بیان اینکه امسال ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مشاغل خانگی اختصاص داده شد گفت: حدود ۲۷ میلیارد تومان در قالب یک هزار طرح به بانک های عامل معرفی و تا کنون نیز ۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

برهان صلواتی ادامه داد: ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دیگر در این زمینه اعتبار به کردستان اختصاص یافته است که چهار میلیارد تومان آن به شهرستان مریوان  برای ساماندهی زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: ۱۰ درصد از این اعتبارات هم برای اشتغالزایی معتادان بهبود یافته، به فرمانداری‌ها اختصاص داده می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه در مجموع امسال ۴۸ میلیارد تومان برای بخش مشاغل خانگی اختصاص یافته است یادآور شد:‌ بازارچه فروش تولیدات مشاغل خانگی در استان وجود ندارد که راه‌اندازی آن به تثبیت اشتغال و توسعه مشاغل خانگی کمک می‌کند.

باید به توقعات مردم پاسخ داده شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم در این نشست گفت: فقط با بانک توسعه تعاون و بانک صنعت و معدن قرارداد بسته شده و هنوز اعتباری به بانک‌ها داده نشده است و توقعی ایجاد شده که باید به آن پاسخ داده شود.

محمد دره‌وزمی تاکید کرد: باید بخشی از این اعتبار صرف سرمایه در گردش شود تا اشتغال موجود یا شغل هایی که ایجاد می‌شود حفظ شود.

وی ادامه داد: جزئیات تبصره ۱۸ مشخص است و برخی بانک‌ها نمی‌توانند اولویت تعیین کنند و یا طرح‌ها را وارد مراحل دیگری کنند تا در تهران تشخیص دهند که آیا امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان هم گفت:‌ ۴۹۴ طرح با برآورد ۸۸۶ میلیارد تومان در کشاورزی، صنعت و معدن،  گردشگری، صنایع دستی و پارک علم و فناوری برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ تصویب شده است.

سید کمال حسینی افزود: به غیر از بانک کشاورزی سایر بانک ها اعلام کرده اند تاکنون پولی از صندوق برای اعطای تسهیلات به بانک واریز نشده است.

برچسب‌ها بیکاری کردستان اشتغال زایی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری کردستان اشتغال زایی بیکاری کردستان اشتغال زایی سنندج درصد کاهش یافته میلیارد تومان نرخ بیکاری مشاغل خانگی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد

استاندار سمنان گفت: اقدامات ایجابی و اقناعی در قالب مجموعه برنامه های فرهنگی به منظور آگاه‌سازی جامعه برای جلوگیری از قرار گرفتن در دام اعتیاد توسط مجموعه های فرهنگی متولی امر در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار کرد: اقدامات ایجابی و اقناعی در قالب مجموعه برنامه‌های فرهنگی به منظور آگاه‌سازی جامعه برای جلوگیری از قرار گرفتن در دام اعتیاد توسط مجموعه‌های فرهنگی متولی امر در اولویت باشد.

وی افزود: در بحث کاهش مصرف مواد مخدر و در بلندمدت ریشه‌کنی این مقوله، می‌توان از ظرفیت مشارکت مردم به بهترین نوع ممکن استفاده کرد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: حجم کار شناسایی و کشف در راه‌های مواصلاتی استان مدنظر است و برخورد و جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح استان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری اقدامات فرهنگی متنوع برای تقویت رویکرد جوانان به برنامه‌های اجتماعی و در راستای تقویت نشاط اجتماعی در دستور کار شورا در سال ۱۴۰۳ باشد.

کد خبر 747138

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان