Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از هنرمندان و گروه‌های فعالی حوزه موسیقی طی روزهای پیش رو در حالی تازه‌ترین کنسرت‌های خود را برگزار می‌کنند که با اعلام اجرای تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی بمرانی در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه، تالار فرهنگ به عنوان یکی از تماشاخانه‌های قدیمی شهر تهران که طی دهه‌های گذشته محل اجرای چندین اجرای موسیقایی و نمایشی بوده، به صورت رسمی به جمع تالارهای برگزاری کنسرت پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته طی ماه‌های گذشته چند برنامه مختصر موسیقایی به واسطه برخی از مجموعه‌های فرهنگی هنری متعلق به بخش خصوصی در این تالار قدیمی پایتخت اجرا شده بود، اما به نظر می‌آید با برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت یک گروه پرطرفداری چون «بمرانی» فصل تازه‌ای از فعالیت‌های این مجموعه هنری آغاز شده است.

بر اساس این گزارش آذر ماه سال ۱۳۹۸ بود که خبری بر مبنای بازگشایی دوباره تالار فرهنگ با مدیریت مجموعه خصوصی «عمارت روبرو» در رسانه‌ها بعد از سال‌ها توقف در فعالیت‌های منظم اجرایی منتشر شد.

بر این مبنا طی تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش و پرورش و مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو، تالار فرهنگ به عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر تهران، میزبان گروه‌های موسیقی و هنرمندان تئاتر می‌شد. شرایطی که در روزهای بعد از انعقاد این تفاهم نامه محدود به اجرای چند برنامه مختصر موسیقایی شده و شکل گسترده‌تری پیدا نکرد، تا اینکه در روزهای گذشته خبر برگزاری کنسرت بمرانی در این مجموعه میزبانی تالار فرهنگ از رویدادهای هنری را وارد فصل تازه‌ای کرد.

تالار فرهنگ مکانی با ظرفیت ۵۰۰ نفر است که ۳۸۰ تماشاگر در طبقه همکف و ۱۲۰ نفر در بالکن مستقر می‌شوند. این تالار در خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان شهریار و در شرق تالار وحدت قرار گرفته و سال ۱۳۸۴ خورشیدی به عنوان یک بنای ارزشمند و شاخص با معماری نئوکلاسیک به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده است.

بر اساس این گزارش طی روزهای پیش رو گروه‌ها و هنرمندانی چون ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر سرزمین خورشید، چون افشین آذری، اشوان، میثم ابراهیمی، امید حاجیلی، هوروش بند، محسن ابراهیم زاده، رضا بهرام، مسعود صادقلو، علیرضا پوراستاد، حمید حامی در سالن‌های وزارت کشور، همایش ایرانیان سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن اسپیناس و چند شهر دیگر کنسرت‌هایی را برگزار می‌کنند.

بر اساس آنچه از سامانه‌های فروش اینترنتی بلیت هم استخراج شده، طی روزهای آینده همچنین گروه مسیح و آرش، ناصر زینلی، علیرضا طلیسچی، بابک جهانبخش، آرون افشار، بهنام بانی، گرشا رضایی، علی زندوکیلی، امیرعباس گلاب میزبان مخاطبان خود در سالن‌های برگزاری کنسرت تهران و دیگر شهرها خواهند بود.

رضا صادقی، حمید هیراد، علی یاسینی، رستاک حلاج، رزوبه بمانی، نیما مسیحا، آرمین زارعی، سینا درخشنده، راغب، سهیل میرزادگان، رضا مریدی نیز دیگر هنرمندانی هستند خود را برای برگزاری کنسرت در تهران و شهرهای دیگر آماده می‌کنند.

کد خبر 5408579 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی ایرانی موسیقی پاپ کنسرت موسیقی تالار فرهنگ گروه موسیقی بمرانی موسیقی تلفیقی چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم کوتاه تئاتر ایران چهلمین جشنواره تئاتر فجر موسیقی ایرانی روز مادر کارگردان تئاتر فیلم سینمایی شبکه پنج سیما عکاسی سریال ایرانی حوزه هنری آلبوم موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزاری کنسرت تالار فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای لغو کنسرت‌ها در تهران چیست؟

به نظر می‌رسد تعداد ۵ کنسرت در تهران که قرار بود در سالن‌های اسپیناس پالاس و میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شوند، به علت برگزاری رویداد «ایران اکسپو» در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی لغو شدند، اگرچه که شاید بهتر بود پیش از برگزاری این رویداد تهمیدات لازم سنجیده می‌شد!

به گزارش ایسنا، رویداد «ایران اکسپو» از امروز ۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی خواهد بود. در همین راستا، اما نهاد‌های ذی‌صلاح دستور لغو کنسرت‌های موسیقی که قرار بود از ۶ تا ۱۲ اردیبهشت در دو سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و اسپیناس پالاس برگزار شوند را صادر کرده‌اند و بدین ترتیب برگزاری این کنسرت‌ها به تاریخ دیگری موکول شده است.

کنسرت‌هایی که لغو شده‌اند شامل کنسرت‌های مهدی احمدوند پنجشنبه ۶ اردیبهشت، فرزاد فرزین جمعه ۷ اردیبهشت (اسپیناس پالاس)، معین زندی دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، امید حاجیلی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، کنسرت گرشا رضایی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت می‌شوند؛ البته اجرای ناصر زینلی که قرار بود چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در اسپیناس پالاس برگزار شود، هنوز در وضعیت بلیت‌فروشی قرار دارد و مشخص نیست که برگزاری آن لغو می‌شود یا خیر!

زمانی که خبر لغو یک کنسرت موسیقی منتشر می‌شود، شاید اولین مقوله‌ای که به ذهن متبادر شود بحث احترام به مخاطب است؛ زیرا زمانی که یک هنرمند یا گروه موسیقی خبر برگزاری کنسرت خود را اعلام می‌کند، طرفداران او برای حضور در کنسرت برنامه‌ریزی و هزینه می‌کنند. گاه این برنامه‌ریزی‌ها برای حضور در یک کنسرت وقت و هزینه زیادی را می‌طلبد؛ چراکه به هر حال مخاطب باید چند ساعتی را برای حضور در یک کنسرت در نظر بگیرد و خرید بلیت‌ها حتی برای یک نفر هم هزینه سنگینی به همراه دارد.

با این وجود بار‌ها شاهد بوده‌ایم که کنسرت‌های موسیقی پس از بلیت‌فروشی و در حالی که در چند قدمی برگزاری بوده‌اند، لغو شده‌اند؛ گویی که وقت و پول مردم هیچ ارزشی نداشته باشد.

برگزاری «ایران‌اکسپو» نیز رویدادی نیست که همین هفته پیش برای برگزاری آن تصمیم گرفته شده باشد که بخواهند کمتر از یک هفته مانده به برگزاری، کنسرت‌های دو سالن اسپیناس پالاس و میلاد نمایشگاه را لغو کنند. درحقیقت زمانی که قرار است بیش از ۲هزار نفر آن هم از ۸۰ کشور جهان در یک رویداد شرکت کنند، برگزارکنندگان باید همه جوانب از محل اقامت این افراد تا ایجاد ترافیک در محل برگزاری و اطراف آن را در نظر بگیرند که نخواهند دقیقه ۹۰ پول و زمان مردم را به هیچ بشمارند و به راحتی و بدون اینکه گویا اهمیتی داشته باشد، ۵ کنسرت را لغو کنند!

اما این در حالی است که کنسرت ناصر زینلی که قرار است ۱۲ اردیبهشت برگزار شود، در حال بلیت‌فروشی است؛ اگرچه که این روز مصادف است با روز آخر «ایران اکسپو» و از آنجایی که هتل اسپیناس در محدوده برگزاری این رویداد قرار دارد و احتمالا محل اقامت تعدادی از میهمانان باشد، با هجوم مخاطبان کنسرت به سالن و با وجود فعال بودن اکسپو، ترافیک سنگینی در آن محدوده ایجاد خواهد شد. از طرفی مشخص نیست که چرا وقتی که اعلام شده تمامی کنسرت‌های دو سالن اسپیناس پالاس و میلاد نمایشگاه تا روز ۱۲ اردیبهشت باید لغو شوند، چرا این کنسرت هنوز بلیت‌فروشی می‌کند؟!

tags # کنسرت سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در تهران چیست؟
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت