Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «معین الدین سعیدی» در جلسه علنی روز چهارشنبه(۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: رویکرد دولت در مهار کرونا و سفرهای مبارک استانی را ارج می‌نهیم و رییس جمهور ثابت کرد فاصله کاخ کرملین تا کوخ مردم جنوب استان کرمان چند ساعتی بیش نیست.

نماینده مردم چابهار در مجلس افزود: در شرایطی که استکبار غرب به سرکردگی آمریکای جهانخوار، دشمنی با ملت ایران را به حد نهایت رسانده، سیاست دولت در توسعه روابط با همسایگان و نگاه به شرق کاملا اصولی و به جا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هشدار می‌دهم که نگاه به شرق هرگز نباید به اعتماد بی حد و حصر به دو کشور چین و روسیه آمیخته باشد و نمایندگان باید طبق اصل ۷۷ قانون اساسی از مفاد تفاهم‌نامه ۲۵ ساله با چین خبردار شوند.

وی با اشاره به شرایط فاجعه بار صنعت خودروی کشور تصریح کرد: مردم از نمایندگان انتظار دارند به بیان درد بسنده نکرده و با راهکاری قاطع و انقلابی مافیای صنعت خودرو را محدود کنند. چه حمایت‌کنندگان و چه سکوت‌کنندگان در برابر قطره قطره خون قربانیان خودروهای ناایمن مسئول هستند.  

سعیدی درباره حوزه انتخابی خود نیز گفت: سیستان وبلوچستان این گنج پنهان و تنگه اُحد نظام است، که محروم نیست بلکه کشور را از ظرفیت‌های بی‌بدیل آن محروم نموده‌ایم. همچنین شرایط حوزه سلامت در جنوب استان سیستان و بلوچستان بحرانی نیست بلکه فاجعه بار است و  در شهرستان‌های کنارک، زرآباد، قصرقند ودشت یاری حتی یک تخت بیمارستانی ندارند.

وی ادامه داد: آیا می‌دانید مرگ و میر مادران در بیمارستان چابهار غوغا می‌کند؟ تا کی بیماران نیکشهری و چابهاری به دلیل کمبود تخت باید در راهروهای بیمارستان یا حتی حیاط ولو باشند تا کی شان انسانی این مردم باید زیرسوال برود؟

سعیدی از رییس کمیته امداد خمینی خواست به زیرساخت‌های درمان در جنوب استان عنایت ویژه نشان دهد و خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مگر تاکیدات موکد رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران را نشنیده‌اید؟ با این روند قطره چکانی تخصیص بودجه می‌خواهید کاری آنجا اتفاق بیفتد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: از همکاران کمیسیون تلفیق مصرانه و مجدانه می‌خواهم اعتبارات این بخش را حداقل ۹۰ درصد افزایش دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی، افزود: دشمنان ملت بدانند که مردم سیستان و بلوچستان بین نظام مقدس جمهوری اسلامی و کارگزاران دولتی تمایز و مرز قائل هستند و جان و هستی خود را فدای کشور، نظام و ولایت می‌کنند اما از مسوولان بی‌مسئولیت نخواهند گذشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر بر روی مسیر رودخانه باهو، بندهای تاخیری ایجاد شود، میلیاردها مترمکعب آب به دریا هدر نمی‌رفت.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان روسیه سازمان برنامه و بودجه چابهار مجلس یازدهم چین معین الدین سعیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان روسیه مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان روسیه سازمان برنامه و بودجه چابهار مجلس یازدهم چین معین الدین سعیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: استقلال مالی دانشکده علوم پزشکی چابهار پس از ۶ ماه تلاش بی وقفه و توجه ویژه دولت سیزدهم محقق شد و این نوید دهنده حل مشکلات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص های سلامت منطقه جنوب سیستان و بلوچستان است.

منصور نعیم آبادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از استقلال مالی و افتتاح حساب ۲۷۰ میلیارد ریال برای نخستین بار پس از راه اندازی این دانشکده به حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار واریز شد.

وی گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.

سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از ‌حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد، در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد.

نعیم آبادی با اشاره به اینکه مشکلات بهداشتی و درمانی در جنوب سیستان و بلوچستان خیلی زیاد و محرومیت ها فراوان است مثلا در شاخص‌های بهداشتی، چابهار تنها منطقه‌ای است که پوشش سیستم شبکه آن ۵۰ درصد هست، افزود: شما در هیچ کجای کشور همچنین موردی را نخواهید دید، در همین استان سیستان و بلوچستان سراوان و زابل شاخص بهداشتی ۱۰۰ درصد است.

وی بیان کرد: سرانه‌ی تخت بیمارستانی در کل کشور به ازای هر یک‌هزار نفر ۱.۸ تخت در سیستان وبلوچستان ۹ دهم، جنوب بلوچستان  ۶ دهم و در چابهار (منطقه سواحل مَکُران)  ۴ دهم است این یعنی به این معنا است که در شهرستان های دشتیاری، زرآباد و قصرقند حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد و حداقل در ۶ شهرستان حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار بیش از یک هزار و ۴۰۰ تخت تخت نیاز است تا به سرانه استاندارد کشوری در حوزه سلامت برسد.

به گزارش ایسنا، استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان ۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در شهرهای زاهدان، ایرانشهر، زابل و چابهار دارد.

دانشکده علوم پزشکی چابهار یکی از مراکز آموزش عالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهر چابهار است که در هشت اسفند ۱۴۰۰ و جلسه ۲۵۸ شورای گسترش دانشگاه علوم پزشکی با تأسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در چابهار موافقت کرد و در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ رسما شروع به کار کرد و مدیریت سلامت ۶ شهرستان(شامل چابهار، کنارک، نیک‌شهر، دشتیاری، قصرقند و زرآباد) با یکهزار روستا و با جمعیت ۷۰۰ هزار نفر از منطقه بلوچستان را بر عهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم