Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:08:26 GMT

اشتغالزایی مطالبه اصلی کردستانی ها است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۷۵۲۴

اشتغالزایی مطالبه اصلی کردستانی ها است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان، اظهار کرد: مسئله اشتغال در کردستان یک مسئله مهم است و بهبود وضعیت کسب و کار از اولویت‌های دولت است که باید در این کارگروه و کمیته‌های زیرمجموعه برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: مهم‌ترین کار در این حوزه در کنار اشتغالزایی، راستی‌آزمایی و تثبیت اشتغال موجود است و تثبیت اشتغال باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد چرا که تثبیت اشتغال هزینه‌ای به مراتب کمتر از اشتغالزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان تأکید کرد: باید جلسات شورای اشتغال استان هر دو هفته یک بار برگزار شود و روند اعطای تسهیلات در این عرصه و ایجاد اشتغال پایدار توسط کمیته‌های تخصصی این شورا رصد شود.

زارعی کوشا اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول مساعد گرفته‌ایم که برای هر کدام از شهرستان‌هایمان یک طرح ویژه اشتغالزایی متناسب با ظرفیت‌های آن شهرستان تعریف کنیم و از طریق وزارت در این خصوص سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی افزود: انتظار داریم که مدیران و فرمانداران هرچه زودتر پیشنهادهای خود را برای انجام این سرمایه‌گذاری ارسال کنند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود نسبت به کند بودن روند اعطای تسهیلات بانکی تبصره ۱۸ برای مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل تعیین شده اظهار کرد: برای استان‌های مختلف کشور یک سهمیه در نظر گرفته شده است که اگر بتوانیم تمام سهیمه خودمان را مصرف کنیم از اعتبارات مازاد نیز بهره مند می‌شویم.

زارعی‌کوشا در پایان سخنان خود بر استفاده از ایده‌ها و نظرات نخبگان دانشگاهی استان در راستای رونق اشتغال و توسعه فضای کسب و کار در استان تأکید کرد.

کد خبر 5409524

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج اسماعیل زارعی کوشا استانداری کردستان اشتغال زایی بوشهر ویروس کرونا بارش برف دهه فجر برف و کولاک کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا سیل کرمان برف روبی برف و یخبندان اردبیل تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان غرامت بیمه در بخش‌های دام، طیور، آبزیان و زراعت پرداخت شده است که بیشترین آن در بخش طیور بود.

حیدری با بیان اینکه در سال قبل با وجود محدودیت‌ها و با هدف کنترل تورم، بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داشت، گفت: در این مدت ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت هزارو ۳۲۷ فقره وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال گذشته گفت: در این زمینه ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

مدیر امور بانک کشاورزی کردستان افزود: در مدت یاد شده هزارو ۶۹۳ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری نیز پرداخت شد.

حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی کردستان، گفت: سال گذشته ۴۶۶ فقره وام مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته گفت: پنج فقره وام نیز در این زمینه پرداخت شد که ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی را شامل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • دعوت مربی کردستانی به اردوی تیم ملی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • دعوت کشتی گیر کردستانی به اردوی تیم ملی
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان