Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی و امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنا داریم تا با همکاری تمامی استانداران همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایران را به شبکه ملی اطلاعات وصل کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسین حمیدی‌پور در آیین تودیع و معارفه سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین که بعدازظهر امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به نیاز روافزون مردم به اینترنت در کسب‌وکارهای خود اظهار داشت: بنابراین امروز دیگر نمی‌توانیم بگوییم اینترنت یک کالای غیرضروری و کم‌کاربرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اتصال روستاهای برخوردار و کم‌برخوردار به شبکه ملی اطلاعات را یکیی از برنامه‌های شاخص وزارت‌خانه متبوع خود دانست و اضافه کرد: بنا داریم تا با همکاری تمامی استانداران و مدیران کل ارتباطاعات و فناوری اطلاعات در هر کدام از 31 استان کشور همه روستاهای بالای 20 خانوار ایران را به شبکه ملی اطلاعات وصل کنیم.

حمیدی‌پور ادامه داد: در این حوزه خواسته ما از سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها این است که پیش‌بینی لازم را برای تأمین بودجه اجرای طرح‌ توسعه شبکه ملی اطلاعات داشته باشند و سهم مناسبی برای اتصال روستاها به اینترنت ملی در بودجه عمرانی استان‌ها در نظر بگیرند.

توزیع متوان خدمات اینترنتی از اهداف وزارت ارتباطات شد

معاون استان‌های وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود توزیع متوازن خدمات ارتباطی و اینترنتی را یکی از اهداف مهم این وزارت‌خانه در دولت سیزدهم دانست و گفت: در این راستا تلاش می‌کنیم تا امکانات لازم برای دسترسی همه افراد به خدمات فناوری اطلاعات را مهیا کنیم و در این حوزه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای ما جایگاه خاصی دارند.

حمیدی‌پور افزود: با وجود کارهای بزرگ انجام‌شده در طول سالیان اخیر هنوز شاهد برخی محرومیت‌ها در دسترسی به اینترنت در مناطق محروم کشور هستیم که به همین خاطر از مدیران کل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها توقع داریم که در این مسیر همه کوشش خود را به کار بگیرند تا نقطه محروم بدون اینترنت نداشته باشیم.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستان‌کلی کشور: خدمات اینترنت ملی باید با سرعت و کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر عرضه شودعاملی در نشست خبری: شبکه ملی اطلاعات، اینترنت ملی نیست/دلایل اجرایی نشدن برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط دولت‌ها

وزارت ارتباطات از ظرفیت علمی قزوین برای رشد شبکه ملی اطلاعات استفاده کند

معاون اقتصادی استاندار قزوین هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دانشگاهی ما می‌توانند مشارکت بالایی در توسعه شبکه ملی اطلاعات و پیشبرد اجرای این طرح داشته باشند و به همین خاطر از وزارت ارتباطات انتظار داریم که به ظرفیت‌های استان در این حوزه توجه کند.

میثم پیله‌فروش اضافه کرد: با توجه به سرعت بالای پیشرفت فناوری ارتباطات و اطلاعات در دنیا باید تلاش خود را برای سوار شدن بر این فناوری‌ها و بومی‌سازی آنها بیشتر کنیم؛ چرا که کوچک‌ترین غفلت در این حوزه می‌تواند ما را پشیمان کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارتباطات استانداری قزوین اینترنت وزارت ارتباطات استانداری قزوین اینترنت شبکه ملی اطلاعات فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان کردستان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بخش می‌تواند باعث نجات استان از عقب‌ماندگی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، میثم عابدی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان در شهر سنندج، اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بخش می‌تواند باعث نجات استان از عقب ماندگی شود.

وی مزیت دیگر استان کردستان را نیروی انسانی توانمند آن دانست و افزود: نیروی انسانی استان با فعالیت در حوزه ICT می‌تواند عقب‌ماندگی‌های این استان را جبران کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق نیز مزیت دیگر استان کردستان است که می‌تواند منجر به ارزآوری و توسعه اقتصاد دیجیتال در این استان شود.

عابدی تاکید کرد: بهره‌گیری از اقتصاد دیجیتال می‌تواند وضعیت بیکاری استان کردستان را کاهش دهد و شاخص‌های اقتصادی این استان را بهبود ببخشد.

وی تصریح کرد: طرح ایران دیجیتال سال گذشته به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور اجرایی شد که این طرح امسال در استان کردستان نیز اجرایی می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در شش ماهه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی شرکت‌های ما بود که این رقم را تا پایان سال به ۲,۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

عابدی با اشاره به تجربه راه‌اندازی نمونه‌های موفق پلتفرم‌های کسب‌وکار در کشورمان، گفت: این پلتفرم‌ها بعضاً از استان‌های کوچکی همچون قم تولید شده‌اند که سایر استان‌ها نیز می‌توانند از این تجارب استفاده کرده و حتی استان‌های مرزی همچون کردستان نیز به خارج از کشور صادر کنند.

وجود ۱۸۰ شرکت فناور در کردستان

بابک سوری، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پیگیر حل مسائل و مشکلات شرکت‌های حوزه ICT استان هستیم و در حد توان امکانات لازم را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۸۰ شرکت فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری استان کردستان فعالیت دارند که بیش از ۶۰ مورد آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه نمایندگان تعدادی از شرکت‌های حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات فعال در استان کردستان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

کد خبر 747514

دیگر خبرها

  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود