Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین آصفی عنوان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران در تحول و حمایت از اقتصاد نشر اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا طی دو سال گذشته ناشران در زمینه تولید و فروش کتاب ضررهای زیادی کردند و نمایشگاه مجازی توانست بخش زیادی از این آسیب‌ها را جبران کند.

امین آصفی، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به ضرورت آشنایی ناشران با بازارهای جدید در فضای مجازی اظهار کرد: بسیاری از ناشران تا قبل از پاندمی کرونا با فضای فروش دیجیتالی و مجازی آشنا نبودند، آن را در ساز و کار خود نداشتند و تعداد محدودی از ناشران فروشگاه مجازی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از این فروشگاه‌های مجازی به صورت جدی دنبال نمی‌شدند؛ اغلب به صورت سنتی فروش داشتند که با توجه به توزیع کتاب و دسترسی‌های سخت برای بسیاری از شهرها و روستاها محدودیت‌هایی به همراه داشت.

  او با بیان اینکه در نمایشگاه مجازی کتاب تهران این امکان فراهم شد که همه ناشران به همه شهرها و روستاها در نقاط مختلف کشور کتاب بفروشند، عنوان کرد: این بازار جدید موجب شد ناشران در فضای فروش مجازی حضور فعال‌‌تر و گسترده‌تری داشته باشند،‌ سایت‌های خود را ارتقا دهند و موفق‌تر شوند. این نمایشگاه الگویی شد تا ناشران برای فروش کتاب‌ها وارد بستر فضای مجازی شوند یا از پلتفرم‌ها و سایت‌های توزیع کتاب به صورت دیجیتال بهره‌مند شوند.   مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با بیان اینکه وقتی ناشران در نمایشگاه فیزیکی حضور پیدا می‌کردند، نمی‌توانستند همه آثار خود را در آنجا عرضه کنند، ادامه داد: فرصت محدود عرضه کتاب در مدت ده روز و فشردگی زمان و فضا امکان دیده شدن همه آثار ناشران را فراهم نمی‌کرد و بسیاری از کتاب‌ها مغفول باقی می‌ماند. اما در نمایشگاه مجازی کتاب همه کتاب‌های ناشران دیده می‌شود و مخاطبانی که به دنبال آثار مورد نیاز خود هستند می‌توانند کتابهایشان را خریداری و به صورت رایگان در اختیار داشته باشند، بدون اینکه محدودیت زمانی داشته باشند.   او درباره جلوگیری از عرضه کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه مجازی کتاب نیز عنوان کرد: گاهی برخی تخلفات در نمایشگاه رخ می‌داد اما در ساز و کار نمایشگاه مجازی کتاب چنین فضایی وجود ندارد و کتاب‌ها علاوه بر مجوز، باید اعلام وصول داشته باشند که طبیعتا امکان عرضه کتاب‌های قاچاق منتفی می‌شود. نمایشگاه مجازی کتاب در تحول اقتصاد نشر و حمایت اقتصاد نشر اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا طی دو سال گذشته ناشران در زمینه تولید و فروش کتاب ضررهای زیادی کردند و نمایشگاه مجازی توانست بخش زیادی از این آسیب‌ها را جبران کند.   امین آصفی در پایان امکان عرضه و نمایش محصولات قبل از نمایشگاه را اقدام مثبتی برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران دانست و بر لزوم حضور پررنگ شهرداری‌ها در سراسر کشور برای تبلیغات نمایشگاه تاکید کرد و گفت: در کنار این موضوع صدا و سیما علاوه بر بخش‌های خبری باید در قالب برنامه‌های مختلف این رویداد را معرفی کنند تا در گسترده شدن این رویداد ملی کمک کند.   دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب تهران داشته باشند اقتصاد نشر کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر مهمان ویژه این نمایشگاه از هند به یمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام‌رسان ایکس خود نوشت: علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند،نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

 

دیگر خبرها

  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب