Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:29:28 GMT

تایوان نام دفترش در لیتوانی را تغییر نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۷۷۱۱

تایوان نام دفترش در لیتوانی را تغییر نمی‌دهد

وزارت خارجه تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، دولت تایپه درخواستی را برای تغییر نام سفارت دوفاکتویش در لیتوانی دریافت نکرده است.

به گزارش ایسنا،‌ پس از آنکه خبرگزاری رویترز گزارش کرد، مقام‌های دولت لیتوانی در حال بررسی این مساله هستند که آیا از تایوان بخواهند نام سفارت دوفاکتویش را تغییر دهد یا خیر، وزارت خارجه تایوان اعلام کرد چنین درخواستی را تاکنون دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزیره تایوان سال گذشته میلادی در لیتوانی یک دفتر به عنوان سفارت دوفاکتوی خود باز کرد و آن را دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی نامید به جای آنکه از واژه تایپه که معمول و رایج است، استفاده کند.

چین خشمگین از این اقدام روابط دیپلماتیکش را با لیتوانی کم کرد و شرکت‌های چندملیتی را تحت فشار قرار داده تا روابط خود را با این کشور قطع کنند.

منابع آگاه اعلام کردند، اصلاح نسخه چینی نام نمایندگی برای اشاره به "مردم تایوانی" به جای تایوان، هفته گذشته توسط "گابریلیوس لندسبرگیس"، وزیر امور خارجه لیتوانی به رئیس جمهوری این کشور و به عنوان راهی برای کاهش تنش‌ها با چین پیشنهاد شد.

وزارت امور خارجه تایوان اعلام کرد که هیچ درخواستی برای تغییر این نامه دریافت نکرده و افزود، نام این دفتر در جریان رایزنی‌های دوجانبه تعیین شده و هیچ تغییری در مواضع تایوان و لیتوانی مبنی بر ادامه تقویت روابط ایجاد نشده است. تایوان و لیتوانی شرکای مهمی هستند که ارزش‌های آزادی و دموکراسی را به اشتراک می‌گذارند.

لیتوانی مانند بسیاری دیگر از کشورها هیچ روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیتوانی تايوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نشان فدراسیون بوکس پس از ۳۵ سال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی و ارائه طرح‌های مختلف از سوی کارشناسان و طراحان، نشان فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران پس از ۳۵ سال تغییر کرد.   با تایید "سیدروح‌الله حسینی" رئیس فدراسیون، از این پس طرح جدید به عنوان نشان رسمی فدراسیون بوکس شناخته می‌شود و در مکاتبات، کار‌ها و برنامه‌های رسمی فدراسیون از آن استفاده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • ویدیو/ یمن چگونه معادلات منطقه را تغییر داد؟
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • یک بام و دو هوا: تغییر عجیب لباس بین نیمه!
  • تغییر چهره بازیگر نقش اصلان «خانه به دوش» بعد از ۲۰ سال
  • (تصاویر) تغییر چهره بازیگر «خانه‌به‌دوش» بعد از ۲۰ سال
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • تغییر نشان فدراسیون بوکس پس از ۳۵ سال
  • ببینید | تغییر شیفت خیابانی