Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:45:08 GMT

شهرداری تهران برای هوای پاک ردیف بودجه در نظر گرفت

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۷۸۹۰

شهرداری تهران برای هوای پاک ردیف بودجه در نظر گرفت

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه «حمل و نقل پاک» در بوستان گفتگو به خبرنگاران گفت: از شرکت ها و مجموعه هایی که خروجی کارشان به هوای پاک کمک کند حمایت می شود و در بودجه سال آینده یک سرفصل به این موضوع اختصاص دادیم.

وی افزود: شهرداری باید با توسعه زیرساخت‌ها در مترو  و سرمایه گذاری در بحث اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها مسیری را طی کند که به هوای پاک کمک کند، یا در حوزه موتورسیکلت و دوچرخه و اسکوتر تسهیلاتی فراهم شود که هم برای مردم رفاه ایجاد کند و هم باعث کاهش آلودگی‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برقی کردن حمل و نقل عمومی مورد تاکید است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر برقی کردن حمل و نقل عمومی، گفت: چند ردیف جدید در حوزه مذکور به لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران اضافه شده که در مرحله بررسی و تصویب شورای شهر تهران است.

سید مجتبی شفیعی افزود: در صورت تصویب، شاهد طرح های خوبی در زمینه برقی‌سازی حمل‌ونقل و بهبود کیفیت هوای تهران خواهیم بود.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: بخش زیادی از آلودگی هوای پایتخت مربوط به تردد بی شمار خودروها و موتورسیکلت های فرسوده است که با این اقدام می توان به افزایش کیفیت هوای کلانشهر تهران کمک کرد.

به گزارش ایرنا، بمناسبت هفته هوای پاک و با همت معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ظهر امروز (چهارشنبه) نمایشگاه «حمل و نقل پاک» در بوستان گفتگو با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه در روزهای ششم و هفتم بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها شهرداری تهران قانون هوای پاک علیرضا زاکانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران قانون هوای پاک علیرضا زاکانی شهرداری تهران قانون هوای پاک علیرضا زاکانی شهرداری تهران حمل و نقل هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۲، ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۴، امام خمینی با شاخص ۶۴، باغستان شهریار با شاخص ۷۶، پارک رازی با شاخص ۵۲، پاسداران با شاخص ۸۶، پاکدشت با شاخص ۵۵، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۶۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۹۰، پیشوا با شاخص ۵۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۷۹، چشمه با شاخص ۷۶، دانشگاه تهران با شاخص ۸۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۴، رباط‌کریم با شاخص ۶۳، ژئوفیزیک با شاخص ۵۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۷۷، سرخه‌حصار با شاخص ۶۰، سلامت با شاخص ۹۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۵، شهریار با شاخص ۶۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۳، قدس با شاخص ۵۷، قرچک با شاخص ۷۶، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۸، لواسانات با شاخص ۷۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۴، ملارد با شاخص ۸۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۷۹، ورامین با شاخص ۶۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۳ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند. ایستگاه دماوند با شاخص ۳۱، علم و صنعت با شاخص ۳۱، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749055

دیگر خبرها

  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر