Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@10:28:48 GMT

احیاء دو بنای تاریخی در شهر توس

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۷۹۶۳

احیاء دو بنای تاریخی در شهر توس

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مجید طهوریان عسکری گفت: با پیگیری‌های مجدانه شورای ششم و رایزنی‌های گسترده در سطح ملی و استانی، طرح راهبردی توس ابلاغ شد و ساکنان این بافت تاریخی پس از سال‌ها، از بلاتکلیفی خارج شدند و شهرداری می‌تواند پس از ابلاغ طرح، به بخش عمده‌ای از نیاز‌های شهروندان، پاسخگویی کند.

به گفته او ضوابط و مقررات طرح راهبردی توس به منزله سندی مکمل برای پهنه‌بندی کاربری زمین است که خطوط و رویکرد‌های کلان توسعه شهری را مشخص کرده و چارچوبی برای استفاده در مطالعات طرح تفصیلی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: زیر بنای هر اتفاقی در توسعه و آبادانی مناطق شهری، در مرحله نخست با طرح جامع، سپس طرح راهبردی و در نهایت طرح تفصیلی است؛ بر اساس طرح تفصیلی حوزه شهرسازی، کاربری زمین‌ها و تراکم ساختمان‌ها پاسخگویی می‌شود.

بیشتر بخوانید

احیاء خانه تاریخی فرخ در دستور کار مدیریت شهری/ خانه تاریخی فرخ خانه ادبیات مشهد می‌شود

به گفته طهوریان عسکری در بخشی از طرح راهبردی، مجموعه‌ای از اقدامات آینده حوزه شهرسازی مشخص شده و به همشهریان می توانیم پاسخگویی کنیم که شامل مقیاس باغ‌ها و زمین کشاوری، متراژ اماکن ساخته شده در گذشته و آینده و مشخص کردن حدود جغرافیایی منطقه می‌شود.

او گفت: همشهریان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و شهرداری منطقه ۱۲ اقدامات لازم برای ساخت و ساز را انجام دهند، چرا که طرح راهبردی این اجازه را می‌دهد که در محدوده بافت روستایی که از گذشته دارای «طرح هادی» است، این اقدامات انجام شود.

به گفته رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد با توجه به اینکه منطقه توس وارد محدوده شهر شده و در آینده نزدیک طرح تفصیلی آن ابلاغ می‌شود، پیش بینی می‌کنیم که عده‌ای به این منطقه مراجعه کرده و زمین‌های مردم را با قیمت نازل خریداری کنند، از این رو توصیه می‌شود همشهریان ساکن در منطقه توس نسبت به خرید و فروش‌ها دقت لازم داشته باشند.

طهوریان عسکری گفت: توصیه ما به همشهریانی که در نظر دارند زمین، باغ ویلا یا خانه‌ای در این منطقه خریداری کنند این است که قبل از هر اقدامی از شهرداری منطقه ۱۲ استعلام کنند تا زمین مد نظر ایشان، خارج از محدوده شهری نبوده و با قیمت گزاف به آن‌ها فروخته نشود.

او گفت: تلاش است بافت تاریخی و قدیمی منطقه توس تقویت شود، ظرفیت‌های موجود از بالقوه به بالفعل مبدل شود و کمک کنیم چرخ اقتصادی بولوار شاهنامه به عنوان یکی از پر ظرفیت‌ترین مجموعه‌های گردشگری شهر مشهد پس از زیارت حضرت رضا (ع)، به گردش درآید؛ احیا و بهره برداری از عمارت تاریخی چهار برج، ایجاد پارک مفاخر توس، حمایت از احیاء دیوار تاریخی شهر باستانی و تاریخی توس از جمله اقدامات در این راستا است.

انتهای پیام//م.م.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر مشهد بناهای تاریخی طرح راهبردی توس طرح راهبردی طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری

محسن افشار با اشاره به مشکلات موجود در شهرک پیشاهنگی گفت: افزایش ارتقاء امنیتی در این منطقه امر واجب و مهمی است که در این خصوص مدیریت شهری با اختصاص زمین جهت احداث کلانتری در شهرک پیشاهنگی آماده همکاری است.

وی با اشاره به نیازهای این شهرک ادامه داد: در این زمینه توافق‌هایی نیز حاصل شده است. همچنین احداث فضای سبز برای این منطقه در دستور کار قرار داشته و اعتبار لازم برای احداث دیده شده است.

 افشار با اشاره به برنامه‌های پیش رو بیان کرد: احداث فضای سبز در شهرک رضوانیه و منطقه باسکول هم در دستور کار بوده و در بودجه سال جاری نیز اعتبار آن دیده شده است. علاوه بر این احداث پارکینگ طبقاتی، فرهنگسرا و بازار روز در مناطق سه گانه از دیگر مواردی است که اعتبار احداث آنها در بودجه دیده شده و در دستور کار این شورا است.

وی ادامه داد: همچنین اجرای خط ویژه بی آر تی، سالن ورزشی در شهرک پیشاهنگی، ارتقای سیاسی، جمع آوری آب‌های سطحی و احداث زمین بسکتبال و چمن مصنوعی از دیگر برنامه‌های پیش رو است که طرح‌های اولیه آن نیز آماده شده و پس از بررسی‌های نهایی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه خدمات عمومی و درمانی در کمالشهر گفت: واگذاری زمین و همکاری در ساخت بیمارستان کمالشهر و همچنین جانمایی و تهیه زمین برای احداث مصلی از جمله اقداماتی است که توسط شورا در حال پیگیری است.

وی گفت: امیدواریم سایر نیازهای شهری کمالشهر با توجه به بافت جمعیتی و ویژگی خاص منطقه‌ای و صنعتی آن در طی برنامه‌های پیش رو با مساعدت سایر مراکز مرتبط تحقق بیشتری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود