Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@07:09:17 GMT

ستاره ایتالیایی تنیس تا کجا پیش می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۸۳۳۵

ستاره ایتالیایی تنیس تا کجا پیش می‌رود؟

در مرحله ی یک هشتم بازی های گرند اسلم استرالیا در آخرین بازی سه شنبه شب  تنیس باز خوش استیل ایتالیایی " متیو برتینی"  شانس هفتم این مسابقات و مرد طناز فرانسوی " گائل مونفیس" در برابر هم قرار گرفتند. 

به گزارش "ورزش سه" مونفیس یکبار دیگر در این مرحله در سال 2016 قرار گرفته بود اما حریف ایتالیایی برای اولین بار بود که در این مرحله از گرنداسلم استرالیا بازی می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


ست اول با 10گیم  بمدت 36دقیقه زمان برد که برتینی در آن با امتیازهای خوبی که 73درصد آنها در سرویس اول بدست آمد به پیروزی 6به 4 رسید. برتینی در این ست در 76درصد از سرویسهای اول خود موفق بود که نشان از قدرت سرویس او دارد که در چهار بازی اول خود 80 سرویس بدون بازگشت داشت.

 


در ست دوم یکی از اتفاقات عجیب این دور از بازی ها شکل گرفت و گیم دوم آن حدود بیست دقیقه بطول انجامید . رالی های این گیم طولانی بودند و مونفیس بسیار تلاش کرد تا بتواند برتینی  را در گیم سرویس خود بریک کند و در این مسیر انواع ضربات زیبا از جمله بک هندهای دو دست خوبی روانه زمین برتینی کرد و در این مدت دو حریف 10بار گیم را به تساوی کشاندند و مونفیس 3بار در موقعیت بریک قرار گرفت ولی  در نهایت برتینی بود که گیم سرویس خود را برد. دو حریف مساوی در گیم ها بودن که در گیم 7 مونفیس در گیم سرویس خود دابل فالت " خطای سرویس" کرد و در ادامه با بریک شدن مونفیس در نهایت برتینی این ست را که 62دقیقه طول کشید را شش بر چهار به پایان رساند و در مجموع دو ست پیش افتاد.


ست های سوم و چهارم را مونفیس با نتایج مشابه 3به 6 به نفع خود به پایان رساند و یک بازگشت رویایی به بازی داشت و تماشاگران هوادارِ خود را به پیروزی در کلِ بازی امیدوار کرد . در این دو ست که به ترتیب 43 و 50 دقیقه بطول انجامید مونفیس یکی از زیباترین بازی های دوران ورزشی خود را به نمایش گذاشت و فورهندهای زیبا و پرقدرتی زد و دوندگی بالایی از خود نشان داد.

 


در گیم اول ست پنجم، برتینی با یک "فورهند والی" در موقعیت بریک قرار گرفت ولی مونفیس حساب را مساوی کرد اما با یک خطای دیگر این برتینی بود که گیم سرویس مونفیس را از آن خود کرد و در گیم دوم بدون واگذاری امتیاز به مونفیس پیروز شد و در اصطلاح " لاو گیم" کرد .  نشانه های خستگی در چهره مونفیس پدیدار شده بود که روی عملکرد ذهنی او هم موثر بود. شاید فشار بالا در ست سوم و چهارم او را از مرد ایتالیایی در این ماراتن تنیسی خسته تر کرده بود. مونفیس به همین دلیل گیم سوم از ست پنجم را هم بریک شد. و نهایتا در 8 گیم و مدت 38 دقیقه این ست را 6به 2 باخت تا برتینی در مجموع 3به2 در مدت 3ساعت و 49دقیقه در یک بازی قدرتی به پیروزی برسد.


از نکات مورد توجه این بازی شیوه ی بازی برتینی بود که خاطرات فدرر در سرویس های پرقدرت و حضور در جلوی تور را در یادها زنده کرد. دیگر اینکه هر دو حریف فورهندهای قوی تا 170کیلومتر برساعت روانه ی زمین هم کردند. دوندگی بالای هر دو حریف در بیس لاین کاملا مشهود بود . و نکته ی دیگر تذکرِ چندباره به تماشاگران بخاطر سروصدا از سوی داور و نیروهای امنیتی حاضر در ورزشگاه بود. به هر حال طرفداران تنیس دیشب یک بازی خوب را تماشا کردند.

پیمان پیوسته

تنیس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تنیس گیم سرویس دو حریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

به گزارش ورزش سه، ستاره آخرین تقابل پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی در بازی امروز حضور ندارد و حتی شانس حضور در جام حذفی را به طول کامل از دست داده است!

محمدرضا آزادی مهاجم جوان تیم فوتبال نساجی در آخرین بازی که تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم مقابل هم قرار گرفتند در نقش یک ستاره ظاهر شد و دو گل-یک پاس گل ارسال کرد تا در صعود آلومینیوم نقش ویژه ای ایفا کند.

آزادی در شب خاطره انگیز آلومینیوم گل اول و سوم این تیم را به ثمر رساند و یک پنالتی در دقیقه 71 از دست داد تا شانس هت‌تریک را از دست بدهد، او روی گل دوم آلومینیوم هم تاثیر گذار بود و با پاس گل علی‌نژاد را در موقعیت شوتزنی و گلزنی قرار داد.

در بازی امروز هم جوان‌های پرتعدادی در ترکیب آلومینیوم حضور دارند که می‌توانند جای خالی آزادی را پرکنند و خاطره ای مشابقه رقم بزنند، یونس اکبرپور و به ویژه مهدی لیموچی بازیکنانی هستند که امید اصلی مجتبی حسینی خواهند بود.

دیدار آلومینیوم و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ساعت 18:15 به میزبانی اراک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چرا اوسمار اورونوف را تعویض کرد؟
  • اورونوف: این وضع مصدومیت پای من است
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • شهریار ستاره اول سپاهان در 403
  • روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد
  • قطعی: ستاره ایتالیایی یورو را از دست داد
  • جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم