Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات دائم روسیه در سازمان ملل گفت: آمریکا به دنبال تغییر مسئولیت اوضاع بحرانی در افغانستان است و برای همین مساله اظهاراتی را درباره ضرورت حضور دیگر کشورها برای ساخت و ساز مجدد در افغانستان ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در اظهارنظر هیات روس در سازمان ملل همچنین آمده است: تلاش‌های دولت آمریکا برای نشان دادن موفقیت سیاستش در افغانستان ریاکارانه و مزورانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج ۲۰ سال حضور ناتو و آمریکا در افغانستان را به سختی می‌توان موفقیت‌آمیز و پیروزمندانه توصیف کرد. نتایج اصلا آنطوری نیست که گفته شده است.

در ادامه بیانیه هیات روسیه همچنین ذکر شده است: آمریکا با ماموریت مقابله با تروریسم وارد افغانستان شد. اما اصل ماجرا چیز دیگری بود؛ حضور آمریکایی‌ها در افغانستان فقط موقعیت این کشور به عنوان محلی برای تروریسم و مواد مخدر را تضمین کرد. در طول این سال‌ها، جدا از القاعده و شاخه‌های آن، گروه تروریستی دیگری در افغانستان ظهور کرد که همان داعش است. تولید مواد مخدر هم به طرز چشمگیری رشد داشته است.

هیات روسیه در سازمان ملل همچنین ادامه داد: وضعیت اجتماعی-اقتصادی در افغانستان رو به وخامت است. تزریق میلیارد دلاری به دست نوکرهای فاسد آمریکایی افتاده و در نتیجه افغانستان را به یک کشور کاملا وابسته بدون دورنمایی از استقلال و توسعه با اتکای به خودش بار آورده است.

در ادامه این بیانیه نیز ذکر شده است: حضور چندین ساله ایالات متحده در افغانستان به قیمت جان هزاران افغان و آمریکایی و صرف میلیاردها دلار تمام شد. سرانجام، گفت‌وگوهای جداگانه با طالبان بدون حمایت افغان‌ها، کمک‌های مالی اهداکنندگان به دولت متزلزل اشرف غنی و به قدرت رسیدن مجدد طالبان منجر به خروج غیرمسئولانه نیروهای آمریکایی از افغانستان شد.

هیات دیپلماتیک روسیه همچنین گفت:‌ با توجه به این ناکارآمدی و عدم موفقیت، آمریکا تلاش می‌کند تا مسئولیتش را از بحران کنونی در افغانستان تغییر دهد و از آن شانه خالی کند. ارتش آمریکا حملات هوایی در افغانستان انجام داد و باعث کشته شدن غیرنظامیان بی‌گناه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان روسيه طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، معاونین استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و جمعی از بازیگران مرز، ضمن بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های شرق کشور در ریل و جاده حتما در ارتباط ما با افغانستان موثر خواهد بود، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های شرق کشور را بتوانیم در دستور کار مشترک بگذاریم، سبب افزایش همکاری‌ها خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر بتوانیم عقبه ترانزیت در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان درست بکنیم، در تعامل فی مابین و در تنظیم نقش‌ها تاثیر خواهد داشت و بسیار کیفیت خواهد بخشید.

وی بیان کرد: خراسان رضوی می‌تواند به دلایل مختلف از جمله ظرفیت تولید بالا، به عنوان پیشانی اجرای سیاست‌های کشور در مورد افغانستان در نظر گرفته شود.

نظری افزود: تلاش ما در طول عمر دولت در استان این بوده است که در وهله اول هماهنگی‌های لازم فی مابین ایران و افغانستان در مرز دوغارون بوجود بیاید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در سالم‌سازی‌ها، ارتقاء شرایط کیفی و کمیت‌ها، تغییرات خوبی اتفاق افتاده است. لذا مسائل رو به پیشرفت است که همینطور هم ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ در این نشست با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از فرماندار شهرستان تایباد به جهت تسهیل در افزایش تردد ناوگان حمل و نقل تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • آمریکا: به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • آمریکا : به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • دشمنان به دنبال ضربه به هیات‌های مذهبی هستند
  • آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد