Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@23:27:15 GMT

انقلاب ایران، بزرگترین حکومت شیعی در جهان را رقم زد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۸۹۸۲

انقلاب ایران، بزرگترین حکومت شیعی در جهان را رقم زد

عبدالوهاب فراتی گفت: انقلاب ایران، بزرگترین حکومت شیعی در جهان را رقم زد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین فراتی پژوهشگر و نویسنده کتاب "تاریخ شفاهی انقلاب" در گفتگو با صبح زاگرس بیان کرد: با وجود مشکلات و سختی هایی که امروز عموم مردم در زندگی خود مشاهده می‌کنند با تمام وجود با آن درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی بی تردید بزرگترین حادثه دوره معاصر ماست که تاریخ سیاسی ایرانیان را به دو دوره بزرگ یعنی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تبدیل کرده و ما ایرانیان را وارد عصر جدید کرده که محصول پیروزی چنین انقلابی است.

وی بیان کرد: نقش پیروزی این انقلاب که بر مبانی اندیشه سیاسی شیعه استوار است، این می‌تواند بزرگترین دستاورد این انقلاب باشد که ما در میان این همه حکومت اسلامی سنی، حکومتی به عنوان حکومت شیعی نداشتیم که به نام اهل بیت تشکیل حکومت و دولت دهد و شیعیان جهان را امیدوار کند بخشی از کره زمین تحت عنوان اداره و مدیریت شیعیان باشد.

این پژوهشگر و نویسنده اظهار داشت: در سفری که به سن پترزبورگ روسیه داشتم، برخی از افرادی که به عنوان مبلغ در مناطق سردسیر روسیه فعالیت می‌کردند بیان داشتند که ما در دمای ۵۰ درجه زیر صفر و با وجود مشکلات مالی همین که میبینم چراغ اهل بیت در کشوری مثل ایران روشن است و نور آن به ما می‌رسد برای ما امیدوارکننده و دلگرم کننده است.

دکتر فراتی در ادامه گفت: این می‌تواند از لحاظ تاریخی و از لحاظ تمدنی بزرگترین دستاورد این انقلاب باشد، طبیعتاً در حوزه‌های استقلال و اینکه دیگران در سرنوشت کشور ما تصمیم گیری نمی کنند و حاکمیت سیاسی ما مستقل به رسمیت شناخته شده است، به ویژه در منطقه جغرافیایی آن که جغرافیایی تنش یعنی خاورمیانه است توانستیم خودمان را از درون بحران‌ها به سلامت بیرون آوریم، به جای آن که دیگران ما را محدود کنند و برای ما تصمیم گیرند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ۷۵ ایران جغرافیای قدرت در جهان و در منطقه را تغییر داد، افزود: این ابعادی است که نباید در تحلیل دستاوردهای انقلاب از آن غافل ماند البته معتقد هستم مشکلاتی در اداره کشور وجود دارد و ساختار نیاز به اصلاحات اساسی در گزینش کارگزاران و جزب افراد مصلح و از این حیث صورت بگیرد که این نظام و این ساختار تنومند تر و قدرتمند تر از گذشته شود که بتوان حافظ این دستاوردهای تاریخی و تمدنی در ایران باشد.

این پژوهشگر که کتاب های زیادی در حوزه انقلاب اسلامی از وی به چاپ رسیده است با اشاره با این که انقلاب اسلام ایران بازی را در منطقه تغییر داد گفت: افزون بر خود انقلاب که حکومتی اسلامی را سرکار آورد، مردمی بودن این انقلاب و نقش بی بدیل جمهوریت در آن از نقاط عطف این انقلاب و تفاوت آن با انقلاب های موجود در جهان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در پیش اجلاسیه شهدای آموزش نظامی اظهار کرد: افتخارآفرینی‌های سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف محصول مجاهدت‌ها، روحیه ولایتمداری، انقلابی‌، جهادی و خادمانه پاسداران و بسیجیان و صبر و شکیبایی خانواده‌های آنها و حمایت های ملت بزرگ ایران از این نهاد مقدس است که توانسته دشمنان را در عرصه‌های مختلف شکست دهد.

وی با اشاره به افتخارآفرینی‌های سپاه در عرصه‌های مختلف گفت: پاسداران انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته در همه عرصه‌های پاسداری و خدمت به مردم، اولین نفر وارد صحنه می‌شوند و آخرین نفر از میدان خارج می‌شوند و این به برکت ایمان و اعتقاد راسخ نهاد مقدس سپاه به خداوند و نصرت‌های الهی است.

وی افزود: هویت سپاه، انقلابی ماندن و انقلابی زیستن است و نقش‌آفرینی‌های این نهاد مقدس و مردمی موجب بسط پیام و گفتمان انقلاب اسلامی و انعکاس مقاومت و استکبارستیزی ملت بزرگ ایران به نقاط مختلف جهان شده است.

سردار کریمی تاکید کرد: نقش‌آفرینی‌های حماسی و مجاهدانه سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف همواره برای ملت ایران امیدآفرین، آرامش‌بخش، غرورانگیز و برای دوستداران انقلاب ظرفیت‌ساز برای مقابله با تهدیدات بوده که نمونه این مهم در تشکیل جبهه مقاومت با تاسی از اندیشه‌های امامین انقلاب و تدبیر و هوشمندی شهید حاج قاسم سلیمانی بود که برای جهان اسلام امت‌سازی کرد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و مطالبه ملت بزرگ ایران در تنبیه رژیم کودک‌کش، جعلی و جنایتکار صهیونیستی بار دیگر اقتدار مردم ایران را به رخ جهانیان کشاند، گفت: به فضل الهی و دعای خیر شهدای بزرگ مقاومت این عملیات تاثیرات راهبردی را در سطح منطقه و جهان داشت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به آغاز برنامه‌های دومین کنگره شهدای استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مهم در استان مرکزی برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان بود که در سال ۹۸ اجلاسیه اصلی آن برگزار شد و در طول ۷ سال گذشته این رویداد مهم توانست نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عظیم مردم و جوانان استان و تاریخ پر افتخار استان را به نمایش بگذارد.

وی افزود: دستاوردهای کنگره شهدای استان در عرصه‌های مختلف بسیار زیاد و گفتنی است و مهمترین آن بیانات مقام معظم رهبری و تشکر ایشان از اقدامات کنگره است که محصول تلاش جمعی همه بخش‌های استان است و این مسیر پر افتخار باید همچنان با قوت ادامه‌دار باشد.

سردار کریمی تاکید کرد: عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری و ادامه راه هدفگذاری‌ها و سیاست‌گذاری‌های ستاد کنگره در گام دوم کنگره مورد توجه بوده و در سال‌جاری با قوت و شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌جاری برگزاری چندین اجلاسیه تخصصی را دنبال خواهیم کرد و در رویکردهای مختلف از جمله محرومیت‌زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی، پژوهشی، هنری، تبلیغاتی، زیرساختی، عمرانی و حمایتی، برنامه‌ها را هدف‌گذاری و اجرایی می‌کنیم. جریان کنگره عظیم شهدای استان متعلق به همه مردم استان مرکزی است و همه می‌توانند در این جریان نقش‌آفرین باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار کریمی خاطرنشان کرد: آموزش عقیدتی و سیاسی در کنار آموزش نظامی از ارکان موفقیت رزمندگان اسلام در طول تاریخ انقلاب بوده و در دفاع مقدس این مهم بسیار مورد توجه بوده که باید تبیین شود و این نیازمند همت و تلاش پیشکسوتان است و جوانان باید علاوه بر بهره مندی از تجربیات و خاطرات پیشکسوتان آنها را در قالب‌های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی مورد استفاده قرار دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • اکران «قهرمانان ایران» در یکی از بزرگترین بیلبوردهای شهر تهران
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است