Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: از مشارکت مردمی و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش بازگشت دوباره محکومان به زندان‌ها‌ در استان گلستان استفاده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان ، حیدر آسیابی در پنجمین جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: هرچند برخورد با مجرمین از وظایف دستگاه قضایی است اما بازپروری، اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمان نیز از تکالیف دستگاه قضا، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد است اگر در زمان تحمل محکومیت و برای بعد از آزادی محکومان از زندان، به فکر اشتغال و توانمندسازی زندانیان نباشیم امکان بازگشت دوباره افراد به چرخه جرم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزود: هر چند تلاش‌هایی با کمک تشکل‌های مردمی و تعدادی از خیرین برای کمک به اشتغال و حرفه آموزی محکومان در حال انجام است اما کافی نیست و  باید دستگاه‌های اجرایی، خیران و تعداد بیشتری از تشکل‌های مردمی برای بازپروری  به کمک دستگاه قضایی استان بشتابند.

آسیابی ادامه داد: در حال حاضر یکی از خیرین  کارخانه‌دار استان به کمک آمده و فقط افراد سابقه‌دار را استخدام می‌کند و قطعا نیاز داریم این مراکز توسعه پیدا کند.

توصیه‌های مهم رئیس پلیس فتای خوزستان به مردم؛ نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم است معاون قضایی دادگستری استان گلستان: برخورد با مجرمان جرایم خشن قاطع و بدون مسامحه است رئیس قوه قضائیه:‌ سرقت در صدر عناوین مجرمانه کشور قرار دارد

آسیابی در ادامه این جلسه به موضوع تامین امنیت جاده‌های استان هم اشاره کرد و گفت: استان گلستان در مسیر  جاده منتهی به حرم امام هشتم امام رضا علیه السلام قرار دارد و  ایمنی جاده‌های آن برای حفاظت از کسانی که در این مسیر تردد می کنند  و در کنار آن رونق  اقتصاد استان مهم است.

وی افزود: در جلسه امروز مقرر شد با  مشارکت دستگاه‌های متولی، تامین روشنایی جاده‌های استان و اصلاح نقاط پرخطر با برنامه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت  انجام شود و برای حفظ تاسیسات برق هم  از مشارکت مردم بهره‌مند شویم.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان هم در این جلسه با بیان این که همه دستگاه‌ها مسئولیت و تکلیف در حوزه پیشگیری از جرم دارند گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ، محصول نهایی ناشی از کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در عمل به وظایف و تکالیف را تحویل می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که در حوزه قضایی و انتظامی برخوردها قاطعانه است، افزود: صدور اشد مجازات در دادگاه‌ها  و لغو مرخصی سارقان از جمله اقدامات ما برای برخورد سختگیرانه با سارقان است اما  اگر بستر برای جرم فراهم باشد اقدامات تامینی هم  در بلندمدت پاسخگو نخواهد بود.

دادستان گرگان افزود: باید بسترهای جرم از طریق اقداماتی مانند ایجاد روشنایی در معابر، پارک‌ها و جاده‌ها، ایجاد پارکینگ در سطح شهرها، رعایت نکات ایمنی در ساخت و سازها و اعمال موارد حفاظتی از سوی خود مردم از بین برود.

وی ادامه داد: در مراقبت‌های بعد از خروج محکومان از زندان نیاز داریم همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیاند و خیرین هم مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت برق استان گلستان هم در این جلسه گفت: سرقت تاسیسات برق از ابتدای امسال تاکنون 21 میلیارد تومان خسارت روی دست شرکت توزیع نیروی برق استان گذاشته است و تلاش می‌کنیم با روش‌های پیشگیرانه میزان سرقت‌ها را کاهش دهیم.

مهدی میقانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هم در این جلسه گفت: بخشی از علت خاموشی جاده‌های استان سرقت کابل‌های برق است و امیدواریم مردم هر منطقه برای حفاظت از این تاسیسات به ما کمک کنند.

انتهای پیام/581/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی استان گلستان دستگاه ها جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سبد خدمات شهرداری متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، گفت: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده انجام و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مسعود حیدری در گفت‌ وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه‌های سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: مدیریت شهری برای پیشگیری و کاهش فشار مالی، همچنین برآورده کردن انتظارات شهروندان در راستای ایجاد یک زیبا شهر همیشگی، تلاش کرده است اداره تمام امور شهر را از مشارکت شهروندان و با مشورت از اقشار مختلف مردم تعریف کند.

وی افزود: بودجه شهر در ۱۴۰۳ نیز به‌طور مشارکتی تنظیم و تصویب و تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از مسیر سایر بازارهای مالی به‌ویژه مشارکت با فعالان اقتصادی بازتعریف شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نخستین هفته‌های سال جدید در این سازمان چندین فراخوان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تجاری، اداری، حمل‌ونقل و ترافیک و دیگر حوزه‌ها با عناوینی همچون پل عابر پیاده در خیابان آتشگاه واقع در منطقه ۹، هایپر شمال شرق در منطقه ۱۴ و احداث سردخانه در میدان میوه و تره‌بار اصفهان و عناوینی از این قبیل آماده و فراخوان آن اطلاع‌رسانی شده است.

حیدری ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به سایت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از این فراخوان‌ها مطلع و ما را در رسیدن به اهداف مطلوب خود یاری کنند.

وی با بیان اینکه سبد خدمات متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، افزود: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده استمرار خواهد داشت و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: یکی از برنامه‌هایی که از قبل وجود داشته است، اما در حال حاضر به‌طور جدی تری پیگیر آن هستیم، رفع مشکلات بسیاری از پروژه‌های مشارکتی در مناطق و سازمان‌ها است که هر هفته با حضور در یک منطقه یا سازمان و شنیدن صحبت‌های سرمایه‌گذار سعی در رفع این مشکلات خواهیم داشت.

کد خبر 747111

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک