Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، «میشل عون» پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار با «یوانا فرونتسکا» هماهنگ کننده سازمان ملل در لبنان اظهار داشت: لبنان از ابتکارات کویت با هدف بازگرداندن اعتماد بین لبنان و کشورهای عربی به طور کلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به طور خاص استقبال کرد به ویژه اینکه کویت همواره در کنار لبنان بوده است و از لبنان در شرایط مختلفی که پشت سر گذاشته، حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: جوابیه لبنان [ به پیشنهادهای کویت ] توسط وزیر امور خارجه و مهاجران که برای شرکت در نشست وزرای کشورهای عربی به کویت سفر خواهد کرد، ارائه خواهد شد.  

بر اساس گزارش خبرگزاری ملی لبنان، نشست وزیران خارجه کشورهای عربی در اواخر هفته جاری در کویت برگزار خواهد شد.  

رئیس جمهوری لبنان در ادامه سخنان خود حمله اخیر به نیروهای حافظ صلح مستقر در لبنان را محکوم کرد و افزود: لبنان هرگونه تجاوز به نیروهای بین المللی فعال در جنوب این کشور را محکوم می‌کند. 

وی با بیان اینکه تحقیقات در خصوص حادثه رخ داده در شهر مرزی «رامیه» آغاز شده است، بر اهمیت هماهنگی بین ارتش و نیروهای یونیفل برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تاکید کرد.  

در این دیدار، وضعیت کنونی و تحولات سیاسی اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و میشل عون  بر آمادگی لبنان برای از سرگیری مذاکرات برای تعیین مرزهای دریایی جنوب این کشور به نحوی که حقوق و حاکمیت کشور لبنان حفظ شود تاکید کرد. 

وی با اشاره به از سرگیری جلسات کابینه لبنان گفت: فعالیت قوه مجریه بر اساس اختیاراتی که در قانون اساسی برای آن قید شده است، به حالت عادی بازگشت و تصویب بودجه موجب نظم مالی و کمک به مذاکراتی که بین لبنان و صندوق بین المللی پول برای مطالعه برنامه بهبود اقتصادی و مالی تهیه شده توسط دولت آغاز شده است، کمک خواهد کرد.  

رئیس جمهوری لبنان بر تعهد به برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی که قرار است در ماه مه آینده برگزار شود، تاکید کرد و افزود: مقدمات پشتیبانی لجستیکی و همچنین بودجه مورد نیاز [ برای برگزاری این انتخابات ] در حال انجام است. 

«یوانا فرونتسکا» هماهنگ کننده سازمان ملل در لبنان نیز موضع سازمان ملل در مورد تحولات لبنان را به رئیس جمهور این کشور ابلاغ کرد و افزود: شورای امنیت در ماه مارس آینده جلسه‌ای در مورد لبنان برگزار خواهد کرد که طی آن «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل گزارشی از تحولات اوضاع لبنان و نکات مثبتی که در روزهای اخیر ثبت شده است، ارائه خواهد کرد. 

وزیر خارجه کویت روز شنبه هفته جاری به لبنان سفر کرد و درباره اهداف سفرش که در واقع اولین سفر یک مقام ارشد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به لبنان پس از تنش‌های دیپلماتیک محسوب می‌شود، گفت که برای بازسازی اعتماد با لبنان و نشان دادن همبستگی با مردم آن کشور به بیروت سفر کرده است. 

«شیخ احمد ناصر محمد الصباح» پس از دیدار با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان همچنین گفت که سفر او با دیگر کشورهای عربی خلیج فارس هماهنگ شده است و تاکید کرد که شورای همکاری خلیج فارس قصد دخالت در امور داخلی لبنان را ندارد. 

برچسب‌ها سازمان ملل متحد لبنان آسیای غربی کویت شورای همکاری خلیج فارس میشل عون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد لبنان آسیای غربی سازمان ملل متحد لبنان آسیای غربی کویت شورای همکاری خلیج فارس میشل عون کشورهای عربی سازمان ملل خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

به گزارش ایسنا، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ «حسن البغدادی» گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • پایان کار نمایندگان ایران در قطر جونیور با کسب دو مدال نقره و برنز
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت