Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلماس با اشاره به ظرفیت های منطقه سلماس تصریح کرد: ۲ راهکار اعطای تسهیلات بلاعوض و دعوت از شرکت های بزرگ نظیر ایمیدرو برای تامین زیرساخت های لازم جهت حضور بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس را پیگیر هستیم.

وی افزود: امید داریم تا با تامین زیرساخت های لازم شاهد حضور بخش خصوصی و فعال سازی این منطقه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران متقاضی، نیازمند ساخت ساختمان گمرک و منطقه ویژه اقتصادی هستیم که این امر نیز به اختصاص اعتبار نیاز دارد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با همراهی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این منطقه ویژه تا پایان سال راه اندازی شده و آماده حضور سرمایه گذاران شود.

وی افزود: این منطقه علاوه بر واقع شدن در آذربایجان غربی تنها استان هم مرز با سه کشور و نیز شاهراه ارتباطی ایران به اروپا علاوه بر مزیت‌های قانونی سرمایه گذاری، از زیرساخت‌های مناسبی نظیر دسترسی به راه آهن بین المللی ایران و اروپا، برخورداری از شبکه گازرسانی، و دسترسی به جاده‌های بین المللی برخوردار است.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس باید به سرعت از حالت رکود خارج شود

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد از منطقه ویژه اقتصادی سلماس، گفت: این منطقه باید به سرعت از حالت رکود خارج شود.

یعقوب رضازاده افزود: باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت دولت، هر چه سریع‌تر در خصوص احداث ساختمان منطقه ویژه اقتصادی، ساختمان گمرک، انبارها و سیلوها و بازسازی و آسفالت روکش خیابان‌ها و سوله‌ها اقدام شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون شهرداری سلماس ۸۰ درصد و سایر ادارات ۲۰ درصد در منطقه ویژه اقتصادی سلماس دارای تملک هستند.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلماس هم‌اکنون از نظر برق و گاز تامین شده و در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد و او نیز با پرداخت تمامی هزینه‌هایی که تاکنون شده، بقیه برنامه را انجام می‌دهد.

نماینده مردم سلماس در مجلس ادامه داد: این سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی سلماس داخلی است اما در جنوب و شمال کشور و نیز در کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و عمان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده است.

رضازاده گفت: اگر قرارداد این پروژه بسته شود، سرمایه‌گذار قول مساعد داده که از زمان آغاز پروژه تا طول ۱۸ ماه فصل کاری، این کار را تکمیل کند.

تاپایان سال حضور سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سلماس فراهم می‌شود

فرماندار سلماس در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت: با توجه به بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به سلماس تلاش داریم در فاز اول ۵۰ هکتار از این منطقه تکمیل شده و زمینه حضور سرمایه گذاران در این منطقه فراهم شود.

کاظم غنی زاده با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سلماس ۲۶۰ هکتار مساحت دارد که ۱۲۰ هکتار آن، آماده سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: فعال سازی این منطقه نیازمند زیرساخت‌های اولیه از جمله احداث ساختمان گمرک هست که اعتبارات این طرح باید تأمین و پرداخت شود.

وی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در منطقه، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی در مساحتی بالغ بر هزار هکتار مصوب شده که تاکنون ۲۶۰ هکتار آن مجوز دریافت کرده است از این میزان ۱۵۰ هکتار بدون معارض آماده سازی شده و زیرساخت‌های لازم در آن فراهم شده است ولی ۵۰ هکتار با معارض مواجه است.

 فرماندار سلماس با اشاره جدول گذاری، ۶ کیلومتر فن کشی، فراهم شدن زیرساخت‌های آب و برق و … در این منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر منتظر احداث ساختمان منطقه ویژه اقتصادی و ساختمان گمرک در این منطقه هستیم.

غنی زاده، موقعیت جغرافیایی شهرستان سلماس را بسیار منحصر به فرد دانست و ادامه داد: فاصله نزدیک با مراکز استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، فاصله بسیار کم با راه آهن بین المللی و متصل به خط ریلی ترکیه، وجود ده‌ها کیلومتر مرز با ترکیه و همچنین قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی ایران با ترکیه و اروپا، این شهرستان را بهترین مکان برای سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان سلماس بین دو شهر مهم استان قرار گرفته و با توجه به دسترسی راحت به شهرستان تبریز از یک سو دسترسی کوتاه به دروازه‌های اروپا ضرورت راه اندازی و عملی شدن منطقه اقتصادی این شهرستان را دوچندان می‌کند، افزود: با حضور مشاور رئیس جمهوری، آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سلماس مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که در سریع‌ترین زمان ممکن، نیازهای اولیه منطقه اجرایی شود.

زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلماس توسط شهرداری مهیا شده است

شهردار سلماس نیز با اشاره به اینکه متولی اجرایی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان از سال ۱۳۹۳، شهرداری این شهر شده، گفت: زیرساخت‌های خوبی از سوی این نهاد اجرایی شده که می‌تواند گام نخست و مهمی در اجرای این منطقه باشد.

عبدالله قنبری  در جریان بازدید از این منطقه و گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری سلماس با توجه به شرایط اقتصادی، تلاش خوبی را در جهت ایجاد زیرساخت ها داشته و در آماده سازی معابر، جداول، خدماتی نظیر گاز ، برق و آبرسانی و پیگیری مسائل زیست محیطی به همراه ۴.۵ کیلومتر حصار کشی برای منطقه موفق بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین شهرداری سلمای در تلاش است تا فیبر نوری را هم به عنوان یکی از زیرساخت های مهم در منطقه ایجاد کند.

شهردار  سلماس با اشاره به اینکه ایجاد ساختمان گمرک و ساختمان اداری از دیگر زیرساخت های مهم منطقه ویژه اقتصادی سلماس است، بیان کرد: تاکنون هنوز بستر لازم در جهت اینکه بتوانیم زمین ها را به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار کنیم، محقق نشده است.

وی  با اشاره به اعلام آمادگی یکی از سرمایه گذاران برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی سلماس ادامه داد: امیدواریم با پیگیری استانداری آذربایجان غربی مبنی بر اهلیت سنجی و دریافت موافقت شورای عالی مناطق آزاد و ویژه و همچنین استانداری، گام های بلندتری در راستای فعالیت این منطقه برداشته شود.

وی اظهار کرد: به محض اینکه سرمایه گذار و متولی اصلی منطقه ویژه اقتصادی سلماس، مشخص بشود، حداکثر ظرف ۶ ماه می توانیم میزبان سرمایه گذاران دیگر و آغاز رونق منطقه  باشیم.
راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس از اوایل دهه ۸۰ در دستور کار قرار گرفت و از ۱۰ سال گذشته، اقدامات اجرایی آن آغاز شده ولی هنوز به سرانجام مناسبی نرسیده است.

سلماس از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است و در مرز ایران با ترکیه قرار دارد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سلماس منطقه ویژه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سلماس منطقه ویژه اقتصادی آذربایجان غربی سلماس منطقه ویژه اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سلماس شورای عالی مناطق آزاد زیرساخت های لازم آذربایجان غربی سرمایه گذاران ساختمان گمرک سرمایه گذاری سرمایه گذار زیرساخت ها راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام