Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:35:01 GMT

ساخت ۲۰۲۵ واحد مسکونی در شهرهای خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۱۰۳۴

ساخت ۲۰۲۵ واحد مسکونی در شهرهای خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیکزاد عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: از ۸۸ هزار و ۸۳۵و احد مسکونی روستایی خراسان جنوبی ۵۴ درصد آن مقاوم سازی شده است اما از ۴۷ هزار و ۴۷۰ واحد مسکونی روستایی کشور به طور متوسط ۵۰ درصد آنها مقاوم سازی شده‌اند.

به گفته وی با توجه به تورم موجود در جامعه و افزایش قیمت مصالح و دستمزد در آخرین جلسه شورای مسکن کشور پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای مسکن روستایی مصوب شد که با دستور رئیس جمهور سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف شد اعتبار مورد نظر را با ۵ درصد کارمزد تأمین کند که با بر طرف شدن مشکل به وجود آمده در این باره در بانک مرکزی در چند روز آینده ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم هر سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستای مقاوم سازی شود تا بتوانیم در سال ۱۴۱۰ پایان آن را جشن بگیریم تا حتی یک واحد بدون مقاوم سازی در روستاها نداشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بنیاد مسکن ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را برعهده دارد این کار در همه روستاهای استان جز بیرجند انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن کشور اضافه کرد: دو هزار و ۲۵ واحد در خراسان جنوبی در حال احداث در این شهرها می‌باشد و آمادگی داریم حتی آماده سازی اراضی مورد نظر را با ماشین آلات خود انجام دهیم.

نیکزاد با بیان اینکه در بیرجند سایت ۲۷ هکتاری در حال آماده سازی است که باید هرچه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود، گفت: آمادگی داریم تا به ساخت این واحدها کمک کنیم و با توجه به اینکه فرهنگیان از احداث واحدهای مسکونی در اراضی مشخص شده انصراف داده‌اند ۱۲۵ واحد آن را بنیاد مسکن برای گروه‌های دارای در آمد کم، خانواده‌های دارای دو معلول و بیماران پوستی برای حساب ۱۰۰ امام اختصاص داده است.

به گفته وی عمران روستایی از اصلی ترین کارهای بنیاد مسکن است که در این راستا واحدهای مسکونی روستایی و اجرای طرح‌های هادی برای تأمین زیر ساخت در روستاها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان و امسال ۴۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی در ۱۹۳ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: برای اجرای طرح هادی در روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم بنیاد مسکن برنامه دارد و با توجه به اینکه هر سال باید در ۲۰ درصد طرح‌های هادی اجراشده بازنگری شود برای بازنگری طرح‌های هادی ۹۴ روستای خراسان جنوبی مشاور گرفته شده است.

نیکزاد اظهار کرد: در صورتی که راه و شهرسازی زمین برای احداث مسکن خبرنگاران مشخص کند با بهره‌گیری از شرکت‌های وابسته به بنیاد مسکن به ساخت آنها کمک خواهیم کرد.

کد خبر 5409827

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن اکبر نیکزاد ویروس کرونا بوشهر بارش برف دهه فجر کرمانشاه آمار کرونا برف و کولاک برف روبی اردبیل برف و یخبندان واکسن کرونا تعطیلی مدارس عکس استانها شیوع کرونا خراسان جنوبی طرح های هادی مقاوم سازی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حامد کیخسروی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهارکرد: سال گذشته بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید و بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا‌های استان اردبیل مقاوم سازی شد.
وی افزود: امسال ۷ هزار ۵۰۰ واحد سهمیه مسکن روستایی در استان اردبیل با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.
مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل تصریح کرد: مبلغ تسهیلات مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است که بازپرداخت آن در قالب بلند مدت است.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر