Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که روند رو به جلو و سازنده‌ای را در راستای عبور از مسائل مورد اختلاف طی می‌کند، روز چهارشنبه با دیدار مذاکره کننده ارشد ایران و طرف‌های اروپایی و نماینده روسیه ادامه پیدا کرد.

به گزارش برنا، علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران صبح امروز (چهارشنبه) با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات دیدار کرد و دقایقی پیش برای ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک وارد هتل کوبورگ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برنامه اعلام شده وی قرار است با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که وظیفه هماهنگی جلسات بین هیات‌ها را برعهده دارد ملاقات و سپس با نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار کند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان این روزها سرگرم نگارش متن پایانی گفت‌وگوها و تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند.

شب گذشته اعضای گروه ۱+۴ با تیم مذاکره کننده آمریکایی در وین که این روزها دچار اختلافات داخلی شده و گفته می‌شود تعدادی از اعضایش هیات را ترک کرده‌اند، پیرامون روند مذاکرات وین تشکیل جلسه دادند.

اولیانوف دیشب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: شرکت کنندگان برجام (در غیاب ایران) و آمریکا برای ارزیابی وضعیت گفت‌وگوهای وین دیدار کردند. مثل همیشه روس‌ها خوشبین تر و همکاران غربی بدبین بودند. این دیپلمات روس اضافه کرد که طرف ها پیرامون «مشاجره دائمی درباره نیمه پر یا نیمه خالی لیوان » بحث و گفت‌وگو کردند.

درحالی که احتمال شکل‌گیری توافق نهایی همچنان وجود دارد، کاخ سفید این روزها با طرح موضوعات انحرافی تلاش می‌کند تا با فرار به جلو از گردنه تصمیم‌گیری‌های دشوار سیاسی عبور کند.

هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق در مذاکرات حضور و تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران روسیه معاون اتحادیه اروپا توئیتر کاخ سفید جمهوری اسلامی ایران مذاکرات وین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند

ماکرون امروز -یکشنبه- گفت مذاکرات با روسیه باید ادامه یابد و حفظ شود.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس : به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • هشدار فرشاد مومنی به روسای قوا : تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد