Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین رعیتی فرد» گفت: تصمیم ها و پیگیری های این هیات در به حداقل رساندن مشکلات جامعه کار و تولید کشور بسیار اثرگذار است.

وی گفت: اولین نشست این هیات با حضور اعضای ستاد و منتخبین استانی برگزار شد.

معاون روابط کار ضمن اشاره به اهداف مهم تشکیل این هیات گفت: امیدواریم با استفاده از خرد جمعی و نخبگانی ادارات مختلف حوزه روابط کار و بازنشستگانی که دارای تجارب ارزنده هستند و همچنین صاحب‌نظران و اساتید دانشگاهها و تشکلات کارگری و کارفرمایی در این هیئت بتوانیم تصمیمات موثر در سطح کلان و ملی اتخاذ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعیتی فرد اظهارکرد: باید قبل از هر اقدام و عملی در حوزه معاونت روابط کار با استفاده از ظرفیت های این هیات، همه جوانب مشکلات را بررسی کنیم.

معاون روابط کار اظهارامیدواری کرد که با ایجاد زمینه های تصمیم سازی درست بتوان در این هیات به نتایج درستی رسید.  

وی گفت: چالش‌های حوزه معاونت روابط کاردراین هیات قابل پیگیری است.

رعیتی فرد، اجرای صحیح قانون کار را از جمله این چالش ها عنوان کرد.

معاون روابط کار اضافه کرد: با توجه به تغییر شرایط کاری درحال حاضر برخی از فصول این قانون نیازمند اصطلاحات است که امیدواریم  با توجه به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تبیین روش شناسی مناسب در این زمینه بتوانیم به جمع بندی درست برسیم.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت های این هیات بتوانیم زیرساخت‌های محکم ‌تری برای احقاق حقوق جامعه کارگری و موضوع صیانت از نیروی کار ایجاد کنیم.

رعیتی فرد اضافه کرد: در این هیات آسیب شناسی در زمینه های ایجاد بسترهای مناسب الکترونیکی هوشمند از جمله سامانه جامع روابط کار، مشکلات طولانی شدن بررسی پرونده ها در مجامع حل اختلاف، پیشنهاد اصلاح قانون بیمه بیکاری و سایر دغدغه‌های جامعه کار و تولید کشور به حداقل می رسد.

 اعضای هیات اندیشه ورز ستاد و منتخبین استانی در هر یک از بخش های زیر مجموعه معاونت روابط کار، دیدگاه‌ و پیشنهادهای خود را ارائه کردند و مصوب شد که این نشست در سطح استانی به صورت منظم، ماهانه و بر اساس تقویم کاری تشکیل شود.

برچسب‌ها وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حجت الله عبد الملکی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی معاونت روابط کار رعیتی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود