Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@17:25:46 GMT

قند خون طبیعی چقدر است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۱۷۶۴

قند خون طبیعی چقدر است

ما گلوکز را از غذایی که می‌خوریم، عمدتا غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند سیب‌زمینی، برنج و نان به دست می‌آوریم. جذب و ذخیره گلوکز در بدن به طور مداوم با فرآیندهای پیچیده‌ای که در دستگاه گوارش ما رخ می‌دهد، انجام می‌پذیرد.

قند خون شما بسته به عوامل گوناگون از جمله سن، بیماری‌های زمینه‌ای، داروهایی که مصرف می‌کنید و بسته به چیزهایی که در آخرین وعده غذایی مصرف کرده‌اید، تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه میزان طبیعی قند خون از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، اما طیف طبیعی قند خون یعنی میزان گلوکز خون شما دست کم هشت ساعت پس از یک وعده غذایی بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر است.

در اغلب افراد پس از غذا خوردن قند خون افزایش پیدا می‌کند. انجمن دیابت آمریکا می‌گوید میزان طبیعی قند خون دو ساعت پس از غذا خوردن عموما کمتر از ۱۴۰ میلی‌گرم دسی‌لیتر است.

 با این حال در افرادی که مبتلا به دیابت یا پیش‌دیابت نباشند، معمولا میزان قند پایین‌تر از این معیارهای تعیین‌شده است. یک بررسی در سال ۲۰۰۷ که نتایج آن در «ژورنال علوم و فناوری دیابت» منتشر شد، اندازه‌گیری مداوم قند خون نشان داد  که در اغلب افراد قند خون در طول شب در حدود ۸۲ میلی‌گرم در دسی‌لیتر و در در طول روز ۹۳ میلی‌گرم در دسی‌لبیتر است و یک ساعت پس از یک وعده غذایی تا حداکثر ۱۳۲ میلی‌گرم در دسی‌لیتر بالا می‌رود.

کد خبر 652976 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله نکته بهداشتی روز میلی گرم در دسی دسی لیتر قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«میان ستاره‌ای» نولان اکران مجدد می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فیلم «میان ستاره‌ای» کریستوفر نولان به مناسبت دهمین سالگرد ساخته شدن این حماسه علمی تخیلی دوباره در سینماها اکران می‌شود. این فیلم که سال ۲۰۱۴ اکران شد و در سطح جهانی ۷۳۱ میلیون دلار فروش کرد با بازی متیو مک‌کانهی، آن هاتاوی، جسیکا چستین و مت دیمون ساخته شده و داستان در آینده‌ای دیستوپیایی روایت می‌شود که در آن گروهی از فضانوردان باید به دوردست‌های فضا سفر و یک سیاره جدید برای استعمار بشر پیدا کنند.

پارامونت پیکچرز اعلام کرد این فیلم ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ به سینماها بازخواهد گشت. این فیلم به صورت ۷۰ میلی‌متری آیمکس که فرمت مورد علاقه نولان است و همچنین روی صفحه‌های دیجیتال نمایش داده می‌شود.

نولان به تازگی برنده اسکار بهترین کارگردانی برای «اوپنهایمر» شد. این فیلم تاریخی درباره چگونگی ساخته شدن بمب اتم نزدیک به یک میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت و به یکی از بزرگترین موفقیت‌های سال ۲۰۲۳ بدل شد.

نولان فیلم «میان ستاره‌ای» را با ترکیبی از فیلم آنامورفیک ۳۵ میلی‌متری و ایمکس ۶۵ میلی‌متری فیلمبرداری کرد. نمایش این فیلم در آن زمان کار دشواری بود زیرا بسیاری از سالن‌ها به پروژکتورهای دیجیتال روی آورده بودند. نولان اما از تماشاگرانش خواست تا فیلم را به صورت ۷۰ میلی‌متری آی‌مکس تماشا کنند که منجر شد فیلم هفته‌ها به فروش خود در این فرمت ادامه دهد.

کد خبر 6093777

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • «میان ستاره‌ای» نولان اکران مجدد می‌شود
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه