Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این هشت لوله با دیواره فلزی نازک که هر یک طولی بیش از یک متر و یک نوک باریک سوراخ‌دار دارند، در جریان حفاری‌های‌ها در یک تپه در نزدیک شهر «مایکوپ» در شمال قفقاز در روسیه در تابستان ۱۸۹۷ به دست آمدند.

تاریخ ساخت این لوله‌ها که اکنون در موزه هرمیتاژ در شهر سن پترزبورگ روسیه نگهداری می‌شوند، به هزاره چهارم پیش از میلاد بازمی‌گردد و هر کداشان از متصل کردن چند قطعه ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چهار تا از این لوله‌ها، پیکره‌های طلایی یا نقره‌ای به شکل گاو به لوله‌ها چسبانده شده است.

کارشناسان قبلا تصور می‌کردند که این لوله‌ها به عنوان پایه برای سابان‌های مورد استفاده در مراسم تشییع‌ جنازه یا کویال (گرز تزئینی تشریفاتی) استفاده می‌شده‌اند. اما گروهی از کارشناسان در روسیه اکنون می‌گویند احتمالا کاربرد این لوله‌ها به عنوان برای نوشیدن از یک کوزه مشترک بوده است.

به نوشته این پژوهشگران اگر نظریه آنها درست باشد، این لوله‌ها را باید قدیمی‌ترین شاهد از وجود نی‌های آشامیدنی درازی دانست که در ضیافت‌ها در هزاره سوم و دوم پیش از میلاد در منطقه باستانی خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

به نوشته این پژوهشگران که در ژورنال Antiquity این نی‌های آشامیدنی با نوک سوراخ‌دار برای «نوشیدن نوشابه‌هایی استفاده می‌شدند که در حین مصرف نیاز به تصفیه هم داشتند.»

کد خبر 652981 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تاریخ باستان شناسی روسیه لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات شهید کاظمی با بیش از ۶۰ عنوان کتاب جدید در سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

این انتشارات، از بین بیش از ۷۰۰ عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود ۵۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می‌آورد که بیش از ۶۰ عنوان از آن، جزو آثار جدید به حساب می‌آیند.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد ۶ تا ۹ مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب از آنها رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6089749 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ظهور و سقوط شهر باستانی هرم‌ها
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران