Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – رمزارزها یا رمزهای غیرقابل معاوضه موضوعی هستند که این روزها خیلی‌ها در مورد آن صحبت می‌کنند، هم در فوتبال و هم فراتر از آن، اما این رمزهای غیرقابل معاوضه یا NFT چیست؟

شاید دیده باشید که در چند وقت اخیر فوتبالیستهایی مثل جان تری و بازیکنان دیگر عکس صفحات اجتماعی خود را به تصویر یک میمون کارتونی تغییر داده‌اند و شاید تجارت این نوع هنرهای دیجیتالی را هم دیده باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی از NFTها با قیمت‌های فراوان خرید و فروش می‌شوند.

اما چرا فوتبالیستها به تجارت این رمزارزها علاقه‌مند هستند و چه ارتباطی بین میمون کاریکاتوری یا کارتونی با این رمزها وجود دارد؟ NFT خلاصه عبارت non-fungible token است که به رمز غیرمثلی، رمز یا توکن غیرقابل معاوضه یا رمزکلید یکتا معروف هستند اما به طور کلی به آنها رمزارز هم گفته می‌شود هرچند که در نگاه تخصصی، رمز ارز تعریفی مجزا نسبت به NFT دارد.

NFT نوع خاصی از رمز رمزنگارانه است که نماد چیزی منحصر به فرد است؛ بنابراین رمزهای غیرمثلی را نمی‌توان با یکدیگر معاوضه کرد، این در تضاد با ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین و بسیاری از رمزهای شبکه یا کاربردی است که ماهیت قابل معاوضه دارند.

فقط یک نفر می‌تواند یک NFT خاص را در اختیار داشته باشد و این رمزهای غیرقابل معاوضه، قابل تکرار هم نیستند. البته دیگران می‌توانند مدلهای غیر رسمی‌یک NFT را داشته باشند اما مدل اصلی فقط در اختیار یک نفر قرار می‌گیرد.

شهرت این توکن‌های غیرقابل معاوضه در فوتبال به این دلیل زیاد شده که آنها مستقیما توسط بازیکنان، باشگاه‌ها یا لیگها تولید و منتشر می‌شوند. قرار دادن NFT به عنوان عکس پروفایل در شبکه‌های اجتماعی هم قانون دارد هرچند که فعلا جریمه ای برای کپی کردن آن مشخص نشده است. اما کسانی که خریدار و مالک NFT هستند فقط می‌توانند آن را به عنوان عکس پروفایل خود بگذارند و با اشاره روی آن، مستندات مالکیت آنها نیز مشخص می‌شود.

خرید رمزهای غیرقابل معاوضیه تبدیل شده به یک راه موفق برای سرمایه گذاری در دنیای امروز به ویژه برای افراد سرشناس و روی رمزهایی که محبوب شده اند.

جان تری، ستاره سابق تیم ملی انگلیس و چلسی در بازار NFT بسیار فعال است و به تازگی میمون جان تری را به صورت یک رمز به حراج گذاشت و خیلی زود آن را به قیمت ۷۰۰۰ دلار فروخت. این رمزهای میمونی کارتونی به صورت یک پروژه طراحی شده‌اند و حالا به عنصری محبوب میان سلبریتی‌ها و افراد سرشناس شبکه‌های اجتماعی معروف شده‌اند.

ریس جیمز مدافع فعلی چلسی و تیم ملی انگلیس هم به نظر می‌رسد فعالیت خود را در بازار رمزها دیجیتالی شروع کرده است و میمون بی‌حوصله را در اختیار دارد هرچند که به نظر می‌رسد این NFT به او هدیه داده شده تا اینکه خودش خریداری کرده باشد. پل پوگبا، اشلی کولی، تامی‌آبراهام و بابی زامورا دیگر چهره‌هایی هستند که در این صنعت جدید فعال شده اند و البته اکثر آنها با تشویق جان تری این کار را انجام داده اند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جان تری پل پوگبا جان تری خبر ویژه ریس جیمز غیرقابل معاوضه رمزهای غیرقابل جان تری شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تغییر جهت داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۱۳ هزار واحد کاهش داشت امروز تغییر جهت داد و افزایشی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۱۰۶۹ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۱ درصد رشد کرد و در کانال ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد و اغلب نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

نمادهای فملی، شبندر، فایرا و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و باعث رشد بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای پارسان و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروزرشد کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام، گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و گروه فلزات اساسی نیز پس از خودرویی ها بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • بورس تغییر جهت داد
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی