Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:23:16 GMT

امیکرون در نهاوند شناسایی نشده است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۲۴۸۶

امیکرون در نهاوند شناسایی نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر سلگی در جلسه ستاد پیشگیری کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا گفت: دارات باید خدمات به افراد بدون ماسک را محدود کنند ونظارت و بازرسی بر اماکن ورزشی باید با دقت و نظارت بیشتری انجام شود وکارمندانی که واکسن نزده‌اند، نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی گفت: مراکز آموزش عالی در کشور با هماهنگی مرکز بهداشت به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری نهاوند بر لزوم رعایت دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: اهمیت برگزاری مراسم دهه فجر امسال بسیار مهم است و نیاز است ادارات و دستگاه‌های اجرایی بر اساس دستور العملها اقدام به برگزاری مراسم کنند.

جعفر سلگی در ادامه از ادارات آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، اصناف و اتحادیه‌های صنفی و ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری خواست که نسبت به رعایت شیونامه ها بر اساس دستورات ابلاغی در جامعه هدف خود اقدامات و نظارت لازم صورت گیرد.

سلگی عنوان کرد: با توجه به اینکه سویه "امیکرون" سویه غالب ویروس کرونا در کشور است از این‌رو تزریق دوز سوم واکسن امری حیاتی و مهم به منظور پیشگیری از شیوع گسترده بیماری ومرگ و میر است.

سرپرست فرمانداری نهاوند در پایان گفت: بر اساس ابلاغیه وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های درس همه دانشگاه‌ها و مدارس باید دایر شود و تعطیلی یا هرگونه تغییر باید بر اساس دستور العملها زیر نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند است

فرمانده سپاه و دبیر قرارگاه زیستی شهرستان نهاوند با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به عنوان یکی از راه‌های مهم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در همه ادارات و اماکن عمومی و استفاده از ماسک الزامی است و تاکنون مورد مثبت امیکرون در نهاوند شناسایی نشده است.

سرهنگ علی مختاری در ادامه جلسه ستاد پیشگیری، کنترل وهماهنگی مقابله با کرونا ویروس، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم را ضروری بیان کرد و افزود: رمز موفقیت و کنترل بیماری کرونا در این شرایط اقناع سازی و اطلاع رسانی مناسب به مردم از طریق فضاهای مجازی و رسانه‌ها است.
وی با اشاره به زحمات مجموعه شهرستان در پیک‌های قبلی این بیماری در گذشته گفت: تجربه دوسال گذشته نشان داده است هرگاه مردم پای کار آمده و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند شیوع بیماری فروکش کرده است

رئیس مرکز بهداشت نهاوند در ادامه گفت: بیمارستان شهید قدوسی ۱۶ بیمار و بیمارستان علیمرادیان ۱٠ بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند.

علی احسان خیشوند با بیان اینکه در روزهای گذشته آمار مراجعه کنندگان به ابتلاء کرونا افزایش پیدا کرده است افزود: بیش از ۲۷۶ هزار و ۱۹۰ دوز واکسن در نهاوند تزریق شده است، که دز اول ۱۲۷ هزار و ۱۰۵ مورد، دز دوم ۱۱۳ هزار و ۹۵۶ مورد، دز سوم ۳۳ هزار و ۹۱۶ مورد انجام شده است.

خویشوند اظهار داشت: در دز اول ۸۷/۳ درصد جمعیت شهرستان و در مورد دانش آموزان بالای ۱۲ سال ۷۰ درصد جمعیت شهرستان واکسینه شده‌اند.

وی گفت: زدن ماسک در بانک‌ها، ادارات و اماکن عمومی کاهش یافته است، و در برخی از روستاهای شهرستان برگزاری مراسم ختم در مساجد و تجمعات بدون رعایت پروتکل‌ها افزایش یافته است که با توجه به افزایش امیکرون در کشور نسبت به ساعت حضور دانش آموزان در کلاس درس و مدارس باید تجدید نظر شود.

کد خبر 5409822

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا بوشهر ویروس کرونا بارش برف دهه فجر آمار کرونا کرمانشاه برف و کولاک واکسن کرونا عکس استانها شیوع کرونا اردبیل تبریز برف روبی آلودگی هوا مقابله با کرونا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان‌بندی پیش رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، اسماعیل قزل‌سفلی با حضور در فرمانداری شهرستان زرقان و ضمن بازدید از ستاد انتخابات شهرستان در جلسه مشترک هیئت اجرایی و نظارت انتخابات شرکت کرد.

وی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان زرقان در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: نهایت ظرفیت‌های شهرستان را برای برگزاری دور دوم انتخابات به کار بگیرید تا میزبان خوبی برای حضور باشکوه مردم فهیم زرقان در انتخابات باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات کار بزرگی انجام شد، تصریح کرد: در دور اول، انتخابات با کمترین تخلف و در امنیت کامل برگزار شد و مردم نیز با مشارکتی بالاتر از متوسط کشور، افتخاری دیگر برای استان رقم زدند و در این دور نیز با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کنند، یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات مؤثری انجام دهند.

قزل‌سفلی ادامه داد: انتخابات جلوه روشن مردم‌سالاری دینی است که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت و معتمدین خود را برای قانون‌گذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه اینکه انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تمام الکترونیکی است، اضافه کرد: ما باید با اجرای دقیق و صحیح الکترونیکی انتخابات زمینه را برای برگزاری انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به صورت تمام الکترونیکی در کل کشور فراهم کنیم که این امر مستلزم آموزش‌های لازم به تمام عوامل اجرایی و همچنین چگونگی رأی دادن با استفاده از صندوق‌های الکترونیک در روز انتخابات به مردم است و این مهم باید تا روز انتخابات ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس خاطر نشان کرد: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان‌بندی پیش رود و برگزار شود که لازم است عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان زرقان همه شعب اخذ رأی را در این حوزه رصد و مشکلات احتمالی فنی و کمبود تجهیزات را رفع کنند.

کد خبر 751088

دیگر خبرها

  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود