Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@12:48:55 GMT

احتمال درمان سرطان و صرع با اختراع جدید

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۲۵۷۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  آی‌ای نوشت  بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه "کالیفرنیا سن دیگو"، گروهی از مهندسان و جراحان مغز و اعصاب، یک حسگر مغزی پیشرفته ساخته‌اند که می‌تواند درمان سرطان و صرع را تا حد زیادی بهبود بخشد.

این حسگر جدید می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی را از سطح مغز با وضوحی بی‌سابقه که تاکنون میسر نبوده است، ثبت و ضبط کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیشرفت، فرصت‌های جدیدی را به روی رابط‌های مغز و رایانه باز می‌کند، مانند حسگرهای قابل کاشتی که توسط شرکت‌هایی نظیر "نورالینک" متعلق به "ایلان ماسک" در حال توسعه است. این حسگر نه تنها به بهبود تشخیص بیماری‌های کشنده کمک می‌کند، بلکه این پتانسیل را نیز دارد که درک ما از مغز انسان را متحول کند.

این دستگاه جدید نوعی حسگر الکتروکورتیکوگرافی(ECoG) است. این حسگرها معمولاً طی جراحی‌های باز مغز برای اندازه‌گیری سیگنال‌های الکتریکی مغز انسان به منظور تعیین دقیق بافت‌های فعال مورد استفاده قرار می‌گیرند و به جراحان کمک می‌کنند تا تومورهای مغزی را برای حذف بهتر، مکان‌یابی کنند.

فناوری موجود در این دستگاه جدید که در مقاله‌ای در مجله Science Translational Medicine توضیح داده شده است، برای بهبود دقت حسگرهای ECoG طراحی شده است.

در حالی که امروزه اکثر دستگاه‌های ECoG بین ۱۶ تا ۶۴ حسگر دارند، دستگاه جدید تیم دانشگاه "کالیفرنیا سن‌دیگو" از ۲۰۴۸ سنسور استفاده می‌کند. دلیل این امر این است که این تیم توانسته شبکه‌های حسگر را با تراکم بسیار بیشتر تولید کند و در عین حال از تداخلات و اختلالات مشکل‌ساز اجتناب کند.

این تیم برای رسیدن به این هدف به جای حسگرهای تخت پلاتینی که معمولاً استفاده می‌شوند، از میله‌های پلاتینی استفاده کردند. این کار، امکان پیکربندی ۱۰۰ حسگر در هر واحد را فراهم می‌کند که وضوح فضایی صد برابر بیشتر از میانگین قبلی را میسر می‌کند. این شبکه‌های حسگر با قرار دادن میله‌ها بر روی یک ماده زیست‌سازگار به نام "پاریلن" ساخته شده‌اند که تقریباً یک دهم ضخامت موی انسان هستند و ۱۰۰ برابر نازک‌تر از حسگرهای ECoG هستند که امروزه استفاده می‌شود.

دانشمندان در آزمایشات این دستگاه، مناطق کلیدی مغز را در چهار داوطلب در حین انجام وظایف حرکتی نقشه‌برداری کردند. آنها همچنین برای اولین بار بدون استفاده از سوزن و تحریک الکتریکی، ستون غشایی(cortical column) مغز موش را نقشه‌برداری کردند.

این تیم معتقد است که این دستگاه می‌تواند برای بهبود فناوری‌های رابط مغز و رایانه فعلی مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی، "نورالینک" به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد یک مدیر آزمایشات بالینی استخدام کند، به این معنی که به زودی یک گام مهم به سوی کاشت تراشه‌های رایانه‌ای در مغز افراد برخواهد داشت.

"ایلان ماسک" در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که رابط‌های مغز و رایانه می‌توانند به درمان بیماری‌های مغزی کمک کنند و در نهایت به کاربران اجازه می‌دهند تا با استفاده از ذهن خود به وب‌گردی بپردازند و حتی می‌توانند به ما کمک کنند تا با ادغام با هوش مصنوعی، تهدیدات آن را کاهش دهیم.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد مغز درمان سرطان حسگر حسگر مغزی حسگر مغز درمان صرع بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط آیا پروتون درمانی برای سرطان مؤثر است؟ +عکس تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان علائم آلزایمر در نحوه لباس پوشیدن تاثیر پیاده روی بر مغز انسان ایمپلنت تراشه‌ های الکترونیکی در مغز انسان در راه تحقق حس ششم چه نقشی در سلامتی دارد؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها احتمال درمان سرطان و صرع با اختراع جدید سیوهای برتر لیگ فرانسه در ماه ژانویه رایزنی بلینکن با وزیر خارجه کویت در مورد مذاکرات وین تکنیک های برتر لیگ جزیره در ماه دسامبر ساخت لامبورگینی ایرانی در یزد! تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با آمریکا را دارد قیمت آبگرمکن (پرفروش ترین ها / جدول) محموله نود و چهارم واکسن کرونا وارد کشور شد رستوران وحشت در عربستان + فیلم پنج گل تماشایی در مسابقات هندبال قهرمانی اروپا پیش بینی دمای هوا برای آخر هفته به پیش‌نویس امنیتی مسکو پاسخ دادیم یخ زدن غذا در فاصله چند ثانیه + فیلم روستاییان در محاصره برف + فیلم فیلم منتشر شده از سوی طالبان درمورد حجاب مسکن همچنان در مدار صعود / منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم؟ بارش بی سابقه برف در اردبیل ایراندوست: انتظاراتم برآورده نشد قیمت تلویزیون‌‌ (۳۲ اینچ / جدول) نگاه آماری به شکست ایران مقابل چین‌تایپه در جام ملت‌های آسیا پاسخ مکتوب آمریکا به مسکو در مورد پیش‌نویس امنیتی ورود سامانه بارشی جدید تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان ارمنی ها برای تولید تراشه طلا وارد همکاری با ایران می شوند واکنش خطیب‌ زاده به اظهارات وزیر خارجه بریتانیا نفت رکورد هفت ساله را شکست تور مشهد چند؟ ( جدول ) وضعیت امنیتی پایداری در مرز عراق و سوریه برقرار است خودروی پرنده مجوز پرواز گرفت + فیلم وزیر کشور نخسین فرماندار زن را منصوب کرد حقوق جانبازان در سال آینده تعیین شد آمار تلفات انسانی در تصادفات شهری و جاده‌ای در کشور ادامه نگارش متن‌ نهایی مذاکرات وین شکست تیم ملی فوتبال زنان مقابل چین تایپه چرا مذاکره مستقیم تهران و واشنگتن؟ جام جهانی دو سال یک بار جلوی مهاجرت از آفریقا را می گیرد ترامپ رییس جمهور بعدی آمریکا را معرفی کرد + فیلم احمدی‌نژاد همچنان در مجمع تشخیص مصلحت نظام + عکس حذف کرملین از میانه تهران و واشنگتن گواهینامه رانندگی ایران را چه کشورهایی قبول دارند؟ تشکیل دادگاه‌‌های تجاری در ایران ضرورت دارد؟ بورس امروز ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ / این خریداران تا دیروز کجا بودند؟ دنباله‌روی طلا از دلار شاسی بلند چینی چند؟ (جدول) یارانه های جدید با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی + جزییات کمبود سرمایه مسکن از بورس تامین شود رونمایی از کیت جدید تیم ملی ایران + عکس الزام دولت پاکستان برای افزایش سطح همکاری تجاری با ایران هزینه اجاره خانه در افسریه آشنایی با قانون های طلایی سلامتی DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مغز درمان سرطان حسگر حسگر مغزی حسگر مغز درمان صرع درمان سرطان مغز انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس

به گزارش خبرگزارس علم و فناوری آنا، بهروز حاجیان طهرانی نایب رئيس انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به همراه وحید یونسی مدیرعامل یک شتاب‌دهنده‌ نوآوری با حضور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر ضمن بازدید از توانمندی‌های آمپر، با استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های مستقر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر تجاری سازی دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس، ضمن تشریح اهداف کنگره بر شکل گیری اکوسیستم فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه پیشگیری و درمان سرطان در کشور تاکید کرد.

دبیر کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس همچنین افزود: ما در این کنگره ضمن برگزاری یک نمایشگاه با حضور شرکت‌های مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان و اولین جشنواره استارت‌آپی تحت عنوان جشنواره ایده تا استارت‌آپ کنسرژنومیکس را در دست اقدام داریم که در ایجاد شبکه موثر فناوری و نوآوری در این حوزه تلاش خواهیم داشت تا از وجود و توانایی انجمن‌های تخصصی مرتبط با موضوع، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی بهره‌گیری کنیم.

مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر برنقش حمایت هلدینگ رایزکو و شخص دکتر صمدی به واسطه سال‌ها فعالیت موثر و در امور خیریه‌ای و به‌ویژه در حوزه پیشگیری و کمک ما به درمان سرطان سینه بانوان در خیریه راز و شرکت دی‌دی واتر از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ رایزکو اشاره داشت.

در ادامه این نشست دکتر حاجیان طهرانی با بیان اینکه رسیدگی به مسئله سرطان در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به تجمیع امکانات و توانمندی‌های مردمی و مشارکت شرکت‌های بزرگ در کنار امکانات دولتی اشاره و آمادگی انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور  را برای حمایت از کمیته تجاری‌سازی و صنعت شرکت‌های مرتبط اعلام کرد.

همچنین در این نشست، درباره راهکار‌ها و دغدغه‌های مرتبط با درمان، پیشگیری و شخصی سازی درمان بیماری سرطان، بحث و بررسی شد و درباره ایجاد راه‌های دیگر حمایتی و فعالیت‌های نوآورانه برای تجاری سازی محصولات و خدمات مرتبط با درمان بیماری سرطان و گسترش این حمایت ها، اکوسیستم و شبکه فناوری‌های مرتبط برنامه‌ریزی و گفت‌وگو شد. 

دومین کنگره کنسرژنومیکس به ریاست مصطفی قانعی، با محور‌های تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکر‌های سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود. 

این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر مسوولیت تجاری سازی این رویداد را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان