Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر لبنان از مقامات دمشق برای کمک به حل بحران کمبود انرژی لبنان با عبور گاز مصر و برق اردن از مسیر سوریه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان، امروز چهارشنبه پس از امضای توافقنامه واردات انرژی لبنان با اردن و سوریه، از این دو کشور تشکر کرد.

دفتر نخست وزیری لبنان در توییتر اعلام کرد که میقاتی امروز با «صالح الخرابشه»   و «غسان الزامل» وزرای انرژی اردن و سوریه در حضور «ولید فیاض» وزیر انرژی و آب لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد تا توافقنامه واردات انرژی برای لبنان از اردن با عبور از سوریه امضا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میقاتی گفت: ما از اردن و سوریه برای همکاری در تحقق این پروژه حیاتی برای لبنان که به حل بحران برق در این کشور کمک می‌کند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: در شرایط سختی که لبنان با آن مواجه است، این گام به عنوان یک کمک عملی ستودنی برای حل بحران‌های انباشته ما است و ما نیز مشتاقانه منتظر تکمیل هر چه سریعتر گام‌های لازم برای رسیدن گاز از مصر هستیم.

لبنان از سال ۲۰۱۹ به دلیل  فروپاشی مالی ناشی از تحریم‌های محور آمریکایی و بروز مشکل نقدینگی ارزی با مشکلات مختلف گریبانگیر است که یکی از آن کمبود شدید سوخت است تا جایی که خیلی از تاسیسات حیاتی نظیر بیمارستان‌های این کشور در اثر بحران سوخت و برق مجبور به تعطیلی یا کاهش ساعات کار خود شدند گفته می‌شود. این کشور یکی از بدترین بحران‌های اقتصادی را از زمان جنگ داخلی سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ تجربه می‌کند.

با بالا گرفتن اعتراضات مردمی به بحران سوخت در این کشور، سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان مستقیما برای حل این معضل ورود کرده و با درخواست از جمهوری اسلامی ایران برای ارسال سوخت به این کشور، کشتی‌های حامل سوخت ایران طی چند مرحله در ساحل سوریه لنگر انداخته و از آنجا با کامیون این سوخت‌ها را به لبنان رساندند که با استقبال گسترده مردم لبنان روبه‌رو شد.

مقامات ایرانی هم با ارسال پیام یا تماس با شخصیت‌هایی لبنانی بر آمادگی خود برای فروش سوخت به لبنان تاکید کردند.

اما آمریکا و جریان غرب‌گرای داخل لبنان که تامین سوخت لبنان از سمت ایران و اقتدار بیش از پیش جبهه مقاومت در کمک به حل بحران اقتصادی لبنان به مذاق آنها خوش نیامده بود، وارد عمل شدند تا موضوع تامین گاز لبنان از مصر و برق از اردن را جدی‌تر پیگیری کنند.

در همین راستا در حالی که کشتی‌های ایرانی برای رساندن سوخت به لبنان در مسیر خود در حرکت بودند، هیاتی لبنانی برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ به این کشور سفر کرد و در دیدار با مقامات سوریه موضوع تامین گاز مصر و برق اردن از مسیر سوریه را به منظور افزایش میزان تولید برق در لبنان مورد بحث و بررسی قرار داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت لبنان سوریه حزب الله لبنان نجیب میقاتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت حل بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیرخارجه اردن:نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال