Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مهران زینلیان گفت: اگر شرایط با پیش‌بینی‌ها سازگار باشد، می‌توانیم در ۲ مرحله آب زاینده‌رود را رهاسازی کنیم. در یک مرحله به شرق استان که در حال حاضر برای کشت به آب نیاز دارند و مرحله دیگر به غرب که این کشاورزان بعد از نوروز این آب را نیاز دارند.

او گفت: اگر کشاورزان غرب و شرق استان به توافق نرسند، امکان بازگشایی زاینده‌رود وجود نخواهد داشت، اما اگر خودشان با رعایت خط قرمز اعلام شده به توافق برسند، خیلی امیدواریم که در ۲ مرحله بتوانیم مقداری آب را رهاسازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان می‌گوید: استاندار اصفهان هم به آب منطقه‌ای دستور داده است که در اسرع وقت نسبت به سامان‌دهی و آماده‌سازی مسیر رودخانه به موازات این جلسات، اقدام کنند که اگر تصمیم به بازگشایی و رهاسازی آب گرفته شد، این آب با وضعیت بهتری به کشاورزان برسد.

زینلیان گفت: اگر قرار بر بازگشایی زاینده‌رود باشد، در این مرحله حدود ۵۷ میلیون مترمکعب آب باز می‌شود، البته ما امیدواریم که بارندگی‌های با شدت بیشتری ادامه داشته باشد. نسبت به پارسال میزان بارش برف در بالادست نصف شده است، اما به هر حال امیدواریم در اسفند و فروردین ورودی بارش‌ها بیشتر باشد.

اطلاع رسانی درخصوص تاریخ رهاسازی آب منوط به توافق کشاورزان شرق و غرب است و قرار شد حداکثر تا شنبه هفته آینده نتیجه به استانداری اعلام شود.

در بازه مشابه زمانی سال گذشته حجم سد زاینده‌رود ۱۸۴ میلیون مترمکعب و در متوسط بلندمدت ۶۱۷ میلیون مترمکعب بود و ذخیره آب در مخزن سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۷۳ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشایی زاینده رود زاینده رود اصفهان کشاورزان اصفهان کم آبی زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی از مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه،پنجم فروردین ۱۴۰۳ از محل سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

مجید رستگاری در این خصوص گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی شد.

وی افزود: در این فاز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی می‌شود و در فاز دوم و در ادامه تکمیل رها سازی میزان ۵ متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد. 

رستگاری گفت: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در حال طی مسیر، از طریق سامانه‌های انتقال بین حوضه‌ای از حوضه زاب به سمت حوضه دریاچه ارومیه در حال رها سازی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول رها سازی در سال آبی جاری میزان ۱۲ میلیون متر مکعب آب از محل حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه رها سازی شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود