Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - با شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها همچون تولیدکنندگان تراشه ورشکست شده و نتوانستند رضایت مشتریان خود را همچون شرکت‌های تکنولوژی کسب کنند. در همین راستا شرکت اپل نیز به دلیل کمبود تراشه ضرر میلیاردی کرده و باعث نارضایتی کاربران خود شده است.

به گزارش سایت digitaltrends، در هفته‌های گذشته تولید مک‌بوک شرکت اپل به دلیل کمبود تراشه به تاخیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته اپل مدل‌های پایین‌تر مک‌بوک‌ها به زودی به بازارهای جهانی عرضه می‌شوند. گفته شده،  غول فناوری آمریکا قصد دارد در لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای خود از پردازنده‌های M۱ Pro و M۱ Max استفاده کند زیرا این تراشه‌ها  عملکرد و کارایی بهتر دارند. یوتیوبر فناوری، مارکز براونلی اخیرا ویدئویی از مک بوک‌های پرو اپل در صفحه مجازی خود منتشر و اعلام کرد: من پیش بینی می‌کنم محصول جدید اپل به دلیل ارتقای قابلیت‌های خود افزایش قیمت داشته باشد.

با این حال، حتی با وجود اینکه افراد بیشتری سعی می‌کنند یک مک بوک پرو جدید سفارش دهند، اپل نمی‌تواند از واقعیت کمبود تراشه فرار کند. این شرکت برای حمایت از تقاضا برای آیفون ۱۳ جدید مجبور به کاهش تولید آی‌پد شد و متعاقباً زمان انتظار برای آی‌پد را طولانی‌تر کرد. حتی پس از آن، تولید آیفون ۱۳ به دلیل مرخصی کارگران در ماه اکتبر به طور موقت متوقف شد.

گفتنی است که چند شرکت تولید کننده تراشه به اپل قول داده‌اند تا به زودی این محصول را به صورت انبوه طراحی کند.

بیشتر بخوانید

مک بوک پرو M۱ از جدیدترین آزمایش خود موفق بیرون آمد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود تراشه شرکت اپل کمبود تراشه مک بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی