Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، یکی از مشکلاتی که در عدم دریافت مایعات کافی در طول روز نقش دارد، این است که بسیاری از مردم مطمئن نیستند که چقدر باید آب بنوشند. آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی توصیه می‌کند که زنان حدود ۲.۷ لیتر و مردان حدود ۳.۷ لیتر مایعات در روز دریافت کنند. از این ارقام، حدود ۲۰ درصد مایعات به واسطه غذاهایی که می‌خوریم تأمین می‌شود و مابقی را باید از طرق مختلف دریاف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای مصرف منظم چای برای سلامتی شامل کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و دیابت است و با توجه به اینکه این سه بیماری به ترتیب به‌عنوان اولین، دومین و هفتمین علت مرگ در جهان شناخته می‌شوند، افزودن چای به برنامه‌ی تغذیه‌ای روزانه می‌تواند راهکار ساده‌ای برای بهبود سلامتی و افزایش طول عمر باشد.

چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی از نظر فنی از برگ‌های چای ساخته نمی‌شوند، بلکه از گل‌ها، برگ‌ها، دانه‌ها یا ریشه‌های دیگر گیاهانِ خشک شده ساخته می‌شوند. در نتیجه، بر اساس داده های USDA، این نوشیدنی‌ها به طور طبیعی فاقد کافئین هستند و از لحاظ هیدراتاسیون یا آبرسانی، می‌توان آنها را هم‌رده‌ی آب به شمار آورد.

فواید نوشیدن چای، شامل یک فهرست بلندبالا است؛ به عنوان مثال، چای سبز منبعی غنی از فلاونوئیدها است و مصرف منظم آن باعث کاهش فشار خون، کلسترول و تری گلیسیرید می‌شود. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز، به‌ویژه در ترکیب با قهوه، ممکن است خطر مرگ ناشی از همه علل را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

تحقیقات دیگری نیز نشان می‌دهد که نوشیدن چای سیاه ممکن است به کاهش فشار خون کمک کرده و از این طریق سلامت قلب را تأمین کند. نتایج مطالعه‌ای که دسامبر ۲۰۱۷ در مجله Food Quality and Preference منتشر شد، نشان می‌دهد که نوشیدن چای حتی ممکن است به بهبود خلاقیت کمک کند.

در حالی که چای کافئین‌دار به اندازه آب آشامیدنی، یک آب‌رسان قوی نیست، اما باز هم یک انتخاب عالی به شمار می‌آید؛ زیرا چای می‌تواند از نظر طعم و ترکیب مواد یک گزینه متنوع باشد؛ همچنین این امکان را به شما می‌دهد که طعم‌های طبیعی مانند آبلیمو یا لیموترش، میوه یا ادویه‌هایی مانند دارچین و جوز هندی را به آن اضافه کنید، بدون اینکه در فواید تغذیه‌ای چای تغییری ایجاد شود.

منبع: خبر آنلاین این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد چای سلامتی مایعات مصرف چای مایعات گرم مصرف مایعات بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط کاهش سرعت پیری با چای سبز چای ایران به چند کشور صادر شد؟ چرا مصرف مایعات برای سلامتی ضروریست؟ ۲۵درصد چای مصرفی کشور تولید داخل است سقوط آزاد تولید چای در شمال مطالبات چایکاران امروز به طور کامل تسویه می‌شود ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها مصرف منظم چای خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را کاهش می دهد نحوه فعال کردن تأیید ۲ مرحله ای برای حساب واتساپ مقایسه لباس زمستانی کاروان المپیکی ایران با سایر کشورها + تصاویر پاسخ کتبی ناتو به پیش‌ نویس امنیتی روسیه شکست مقابل بحرین انتهای دنیا نیست گوشی جذاب هوآوی بدون گوگل! چند ایده برای نظم دادن به آشپزخانه + فیلم تحریم های نفتی ایران چه زمانی لغو می‌شود؟ مدیرعامل پرسپولیس با استعفای گل‌ محمدی مخالفت کرد بازی جالب یک مرغابی با جوجه هایش + فیلم تحصیل ۹۰هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران ارائه کارت واکسن برای تماشای بازی ایران و عراق الزامی است چرا وضعیت کرونا در اردکان قرمز شد؟ کدام کشورها بالاترین میانگین IQ را دارند؟ تشدید بارش باران و برف و احتمال کولاک در برخی نقاط بلیت فروشی اینترنتی بازی ایران و عراق آغاز شد مردی که در یک سال ۱۱ دوز واکسن کرونا دریافت کرد! اگر زود خسته می شوید به این موارد توجه کنید مصر با شکست ساحل عاج به یک چهارم نهایی رسید چطور تماس های واتساپ را ضبط کنیم؟ نوشیدن مشروبات الکلی در افراد لاغر مخرب تر است از انجام دادن این کارها خجالت نکشید! حریم خصوصی و فضای مجازی افزایش ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی فوری؛ تست کرونای قایدی مثبت شد! برترین زوج های فوتبالی لیگ برتر جزیره هدف سفر وزیر خارجه قطر به ایران چیست؟ نرخ بهره بدون تغییر باقی می‌ماند گل های برتر لیگ فرانسه در ماه ژانویه نماینده روسیه در وین از احتمال توافق تا اوایل اسفند خبر داد احتمال درمان سرطان و صرع با اختراع جدید سیوهای برتر لیگ فرانسه در ماه ژانویه رایزنی بلینکن با وزیر خارجه کویت در مورد مذاکرات وین تکنیک های برتر لیگ جزیره در ماه دسامبر ساخت لامبورگینی ایرانی در یزد! تیم مذاکره کننده ایران اختیار مذاکره مستقیم با آمریکا را دارد قیمت آبگرمکن (پرفروش ترین ها / جدول) محموله نود و چهارم واکسن کرونا وارد کشور شد رستوران وحشت در عربستان + فیلم پنج گل تماشایی در مسابقات هندبال قهرمانی اروپا پیش بینی دمای هوا برای آخر هفته به پیش‌نویس امنیتی مسکو پاسخ دادیم یخ زدن غذا در فاصله چند ثانیه + فیلم روستاییان در محاصره برف + فیلم فیلم منتشر شده از سوی طالبان درمورد حجاب مسکن همچنان در مدار صعود / منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم؟ بارش بی سابقه برف در اردبیل ایراندوست: انتظاراتم برآورده نشد قیمت تلویزیون‌‌ (۳۲ اینچ / جدول) نگاه آماری به شکست ایران مقابل چین‌تایپه در جام ملت‌های آسیا DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چای سلامتی مایعات مصرف چای مایعات گرم مصرف مایعات نوشیدن چای مصرف منظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون

یک انتخاب سالم برای جلوگیری از نوسانات قندخون در مبتلایان به دیابت نوع دو، مصرف سبزیجات کم کربوهیدرات است. این سبزی‌ها حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند.

به گزارش ایسنا، ۸ نوع سبزی مفید برای حال دیابتی‌های نوع دو شامل موارد زیر است:

 اسفناج: این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین K است. محققان حتی اعلام کرده‌اند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

 گوجه فرنگی: حاوی ویتامین ث و یک منبع عالی از ویتامین A و پتاسیم محسوب می‌شود. هر فنجان آب گوجه فرنگی تنها ۳۲ کیلوکالری دارد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی اکسیدان‌های قوی است که در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان پروستات و ... محافظت ایجاد می‌کند ضمن اینکه برای دیابتی‌ها یک خوراکی کم کربوهیدرات است.

 کلم بروکلی: علاوه بر این که کربوهیدرات کمی دارد، سرشار از ویتامین‌های A، Cو K، فیبر و آهن است.

خیار: یک فنجان خیار خرد شده تنها ۵ گرم کربوهیدارت دارد و شما در صورتی که مبتلا به دیابت باشید، بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانید مقادیر زیادی از آن را مصرف کنید. خیار یک منبع عالی از ویتامین K، پتاسیم و ویتامین C نیز محسوب می‌شود.

کلم: خوردن کلم یک راه ارزان برای اضافه کردن ویتامین های K و C به رژیم غذایی است؛ البته به علاوه آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، منگنز و ویتامین B۶.

کلم بروکسل: این نوع کلم نیز سرشار از ویتامین A، C و فولات و فیبر است و محققان بر این باورند که علاوه بر فوایدش برای دیابتی‌ها، می‌تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را دفع کند.

گل کلم: این نوع سبزی سرشار از ویتامین C، فیبر، پتاسیم و فولات است. به علاوه مصرف روزانه ۱۲۲ گرم از این سبزی در روز تا ۱۴ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.

مارچوبه: بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، این گیاه نیز در هر فنجان تنها ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین‌های A و K است. هنگام خرید مارچوبه تلاش کنید ساقه‌های سبز روشن آن را انتخاب کنید. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن می‌شود.

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • کبد چرب و دردسرهایش