Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی محمد قادری در جلسه کارگروه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با بیان اینکه امید است بتوانیم در جلسه بعدی که در خدمت معاون اول رییس جمهوری هستیم گزارش دستگاه‌ها را ارایه دهیم، گفت:، زیرا ما امانت دار هستیم و صرفا تکلیف قانونی خود را به عنوان کمیته پیگیری قانون باید انجام دهیم، آنچه که هست را درخواست کردیم در جلسات متعدد که به ما بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اگر کاری هم انجام شده به ما گزارش دهند. خیلی از دستگاه‌ها گزارش نمی‌دادند.

وی به دستگاه‌ها اعلام کرد که تا روز دوشنبه گزارش خود را با کیفیت لازم به دبیرخانه اعلام کنند.

وی با اشاره به ۳۴ ماده قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: ماده پنج موضوع دسترسی‌ها و مناسب سازی‌ها را اعلام می‌کند که در کمیته پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۶ قانون افزود: در خصوص ماده ۶ نیز حتما این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد که خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی پیگیری شود.

قادری با اشاره به امور ورزشی، فرهنگی و هنری و آموزشی نیز بیان کرد: این موضوع باید مشخص شود که ما از کدام روش می‌توانیم افراد دارای معلولیت را از آموزش عالی رایگان و امورات ورزشی و فرهنگی بهره‌مند کنیم؟ میزان بهره مندی آن‌ها باید رصد شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به تکلیف صدا و سیما گفت: در هفته ۵ ساعت مکلف هستند که به صورت رایگان برنامه‌های خاص حوزه توانبخشی افراد دارای معلولیت را پخش کنند.

وی با اشاره به اینکه مواد دیگر نشان می‌دهد که این قانون، قانونی بسیار با اهمیت است، گفت:، اما خارج از این چارچوب اداری از دستگاه‌ها درخواست دارم که برای دل خود و برای وظیفه انسانی خودمان مشخصا بگوییم که چه کاری برای افراد دارای معلولیت می‌خواهیم انجام دهیم؟ مگر ما چند سال با حوزه معلولیت و سالمندی فاصله داریم؟.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون سازمان بهزیستی کشور صدا و سیما توانبخشی معلولان معلولیت قانون حمایت از حقوق معلولان مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون افراد دارای معلولیت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف صد هزار حلزون در شهرضا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره محیط زیست شهرضا گفت: متخلفی که در زمینه نگهداری، پرورش، خرید و فروش حلزون در شهرستان شهرضا فعالیت می‌کرد، با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.


رمضان قبادپورافزود: با استناد به بند ج ماده ۱۰ و ۷ قانون شکار و صید مواد یک و ۸ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضائی معرفی و صد هزار حلزون نیز کشف شد.


حلزون نوعی نرم تن در رده شکم پایان و از خانواده بی مهرگان است.

دیگر خبرها

  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد