Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، تحقیقات جدید محققان دانشگاه کلورادو نشان می‌دهد که احتمال ابتلاء به سکته مغزی ایسکمیک در زنان ۳۵ ساله و کمتر ۴۴ درصد بیشتر از مردان هم‌سن‌شان است.

سکته‌های مغزی ایسکمیک که اکثریت سکته‌های مغزی را تشکیل می‌دهند، زمانی رخ می‌دهند که رگ خونی تأمین کننده مغز مسدود می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «شارون پویزن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این مطالعه نمی‌تواند دلایل خطر بالاتر در میان زنان جوان را مشخص کند.»

وی در ادامه افزود: «احتمالا بارداری یکی از عوامل احتمالی آن است: شرایط مرتبط با بارداری، از جمله لخته شدن خون، فشار خون بالا و دیابت، می‌تواند خطر سکته مغزی را در زنان افزایش دهد.»

به گفته پویزن، «قرص های ضدبارداری یکی دیگر از این موارد است. قرص‌های ضدبارداری امروزی بی‌خطرتر از فرمولاسیون‌های سال‌های پیش هستند، اما زنانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند معمولاً در معرض خطر سکته مغزی بالاتری نسبت به افرادی هستند که مصرف نمی‌کنند؛ به خصوص اگر سیگار می‌کشند یا دارای عوامل خطر سکته مغزی مانند فشار خون بالا هستند.»

برخی توضیحات بالقوه دیگر این است که احتمالاً آنها در برابر قطع کاروتید، پارگی در یکی از شریان‌هایی که در امتداد گردن قرار دارند و خون را به مغز می‌رسانند، آسیب پذیرتر هستند.

جدیدترین یافته‌ها بر اساس بررسی ۱۶ مطالعه قبلی است که بر بروز سکته مغزی در بزرگسالان جوان متمرکز بود.

نتایج نشان داد به طور کلی، زنان ۳۵ سال به پایین، نسبت به مردان هم سن خود بیشتر در معرض سکته مغزی ایسکمیک بودند. شواهد برای بزرگسالان ۳۵ تا ۴۵ ساله متناقض بود؛ مردان در سنین پایانی عمر، بیشتر در معرض خطر سکته مغزی قرار داشتند.

کد خبر 5409902

منبع: مهر

کلیدواژه: زنان مغز سکته مغزی ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا واکسن کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا نسخه نویسی الکترونیک سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت شیوع کرونا اهدای خون بانوان واکسن کووید 19 اهدای خون رنگ بندی کرونایی خطر سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی ممنوعیت دوباره زنان از وورد به ورزشگاه ها، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

مردها فحاشی می‌کنند زنها را محروم می‌کنند. این خلاصه سیاستگذاری علیه زنان است.

خوب اگر جرات دارید مردان را محروم کنید.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903073

دیگر خبرها

  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است
  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد