Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در استان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش و اعضای کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در نشستی به بررسی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته و پیش بینی شده این کمیته پرداختند.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان در این نشست اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان در قالب ۷ کمیته، اقدامات ارزنده ای در حال انجام است که در این بین دو کمیته آموزش و پرورش و حوزه های علمیه همکاری‌های تنگاتنگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحقق اهداف سند تحول بنیادین یک اصل مهم است؛ در این راستا تربیت تمام ساحتی و تمام عیار دانش‌آموزان بسیار مورد تاکید و مهم بوده و کمیته همکاری ها می تواند به خوبی نقش آفرینی کند و تسهیل کننده جریان دستیابی به اهداف مورد نظر باشد.

آیت الله محامی بر فراهم شدن زمینه حضور روحانیون و مبلغان دینی در مدارس در یک فرآیند هماهنگ و دوطرفه بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید نمود و خاطر نشان کرد: با توجه به تقاضای عمومی خانواده ها و دانش آموزان، موضوع توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت‌های کشوری، استانی و منطقه‌ای بهره گیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اولویت سازماندهی نیروهای استخدامی طلبه در حوزه مربیان پرورشی می تواند کمک شایانی به برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه باشد.

وی بیان داشت: ضرورت تشکیل جلسات کمیته ها به صورت فصلی و ارزیابی سالانه فعالیت‌ها و اقدامات در راستای بررسی میزان تحقق اهداف و برنامه ها بیش از پیش احساس می شود.

آیت الله محامی خواستار ارائه گزارش تطبیقی و تحلیلی از مجموعه اقدامات انجام گرفته با هدف ارائه به مرکز به منظور جلب مشارکت، حمایت و پشتیبانی مسئولین کشوری و ستادی شد.

حسنعلی میرعبدی نیز در این نشست فعالیت های مهم و اولویت دار این کمیته در عرصه های مختلف را پیگیری برنامه های پژوهشی، امور تربیتی و تبلیغ، آموزش منابع انسانی، تربیت، توانمندسازی و ارتقاء نیروها و آموزش و برنامه‌ریزی درسی عنوان نمود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش کرده و خواهیم کرد محورهایی همچون اشاعه و فرهنگ‌سازی معارف دینی با اعزام مبلّغ، حضور رابطین تبلیغ و تامین روحانی مربی در مدارس فرآیند خود را با جدیت طی نموده و عملیاتی شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: نشست‌های علمی و دیدار با نخبگان حوزه، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، مشارکت در طرح‌های پژوهشی کلان و راهبردی، مشارکت در تولید مجلات کمک آموزشی، مشارکت در طرح های فناوری و توسعه و ارتقای مدارس علوم و معارف اسلامی از برنامه‌های مشترک کمیته همکاری ها خواهد بود.

میرعبدی ادامه داد: در سطح استان ۱۵ کمیته شهرستانی در پنج قطب زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار فعالیت دارند و پیگیر مصوبات و تصمیمات با ظرفیت سنجی شرایط موجود هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش فعالیت ها برنامه ها همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در بحث کیفی سازی آموزش‌هایی برای راویان برنامه ریزی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک سردار محسن کریمی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: توجه به حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه امری ضرری است و لازم است تمام ظرفیت‌ها در این زمینه به کار گرفته شود. هر آنچه برای آموزش و پرورش هزینه شود در آینده نه چندان دور از آن بهره برداری می‌شود. 

وی افزود: دشمن می‌خواهد ذهن جوانان و نوجوانان را تغییر دهد. دشمن در جنگ سخت و نیمه سخت کم آورده اما در جنگ نرم دشمن از ما پیش تر است چراکه از گذشته برای تکنولوژی خود فکر کرده است که اردوهای راهیان نور یکی از برنامه‌های شاخص و اثربخش در حوزه فرهنگی و معارف تربیتی است.

فرمانده سپاه روح اله استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی 7 اردوگاه شهرستانی دارد که سه اردوگاه آن تجهیز شده است، همچنین استان سه اردوگاه در شهرهای اندیشمک، اهواز و خرمشهر برای اردوهای دانش آموزی راهیان نور دارد و اقدامات خوبی در حوزه تجهیز اردوگاه‌ها انجام شده همچنین در بحث کیفی سازی آموزش‌هایی برای راویان برنامه ریزی شد. استان مرکزی ظرفیت‌های بی نظیری دارد که می‌توان برای اوقات فراغت و اردوهای دانش آموزی از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شد.

کریمی بیان کرد: اردوهای راهیان نور ادامه دفاع مقدس است، راهیان نور خواسته مقام معظم رهبری است و این اردوها با راهبرد ایشان این عنوان را گرفت، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس هدف اصلی اجرای اردوی راهیان نور است.

وی خاطرنشان کرد: راهیان نور را بهترین فرصت برای جهاد تبیین است و برگزاری رزمایش فرهنگی در یادمان شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و روایتگری با هدف تبیین دستاوردها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این اردوها است که توسط دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/711/

 

دیگر خبرها

  • آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود فراهم شود
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی