Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر اسماعیلی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان در گفت‌و‌گو با فارس در زنجان با بیان اینکه هفت پروژه حوزه راهسازی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در دست اجرا است، اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتبارات ملی اجرا می‌شوند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه پروژه‌های حوزه راه در راه‌های اصلی در راستای ارتقا، بهسازی و احداث باند دوم در محورهای استان در حال انجام است، اضافه کرد: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا، بهسازی راه اصلی «زنجان به بیجار» و «زنجان به دندی و تکاب» است و طی سال‌جاری نیز حدود ۱۰ کیلومتر از محور بیجار آسفالت‌ریزی شد و قطعات «۱ و ۲» این محور با این ۱۰ کیلومتر تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محور زنجان - بیجار به طول ۳۶ کیلومتر از «زنجان تا شهر زرین‌آباد» این پروژه به ۴ بانده تبدیل شده است، گفت: در سفر آبان‌ماه سال‌جاری رئیس جمهور به استان و با حضور وزیر راه و شهرسازی کل محور تا زرین‌آباد به بهره‌برداری رسید و با ۴ بانده شدن این محور شاهد کاهش چشمگیر تصادفات بودیم و ترافیک هم تسهیل شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه قطعه ۳ در محور بیجار در دست پیمان بوده و این پروژه در حال حاضر فعال است، تصریح کرد: تا خردادماه سال ۱۴۰۱ نیز حدود پنج کیلومتر از این قطعه زیر آسفالت می‌رود و طی سال‌های آینده هم مابقی پروژه‌ها اجرا می‌شوند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان تاکید کرد: از قطعه «زنجان به بیجار» و «زنجان به تکاب» از قسمت دندی نیز ۱۶ کیلومتر از این محور طی سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده و ۴۴ کیلومتر این محور هم در دست پیمان سپاری بوده و توسط دو پیمانکار در حال انجام است و ۱۶ کیلومتر در قطعه ۲ و نزدیک ۳۰ کیلومتر هم در قطعه ۳ این محور که حذف گردنه چایرلو و به صورت واریانت احداثی است توسط شرکت «کاراکتر» در حال انجام است.

وی به روند اجرای پروژه محور قیدار – سلطانیه – کبودرآهنگ اشاره کرد و گفت: طول حوزه استحفاظی در این محور ۱۰۵ کیلومتر است و این پروژه در پنج قطعه به صورت قطعات ۵ گانه تفکیک شده که «قطعه سه» کمربندی قیدار را شامل بوده و در سال ۹۹ با طول حدود ۱۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسید، «قطعه ۴» به طول ۲۲ کیلومتر است که حدود ۱۲ کیلومتر طی سال‌جاری به بهره‌برداری رسید و حدود ۱۰ کیلومتر از این محور باقی مانده که پیمانکار در آن فعال است.

اسماعیلی تصریح کرد: «قطعه ۲» هم به طول ۳۲ کیلومتر توسط پیمانکار جهاد نصر فعال بوده و در اولین فرصت فصل کاری که فروردین سال آینده خواهد بود  ۱۲ کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت بوده و عملیات روسازی و آسفالت آن انجام خواهد شد و عملیات احداث ابنیه ۲۰ کیلومتر  بعدی هم تمام شده و عملیات زیرسازی و ساخت زیر اساس و سایر بخش‌های پروژه در حال انجام است.

 

قطعه ۵ محور قیدار-سلطانیه و کبودرآهنگ ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه «قطعه ۵» این محور ابتدای سال‌جاری پیمان سپاری شده است، افزود: طول این پروژه ۳۰ کیلومتر است و حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به پروژه محور «زنجان به ابهر و تاکستان» اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه جزو محورهای اصلی و ترانزیت است که حدود ۱۰ کیلومتر از این محور آماده آسفالت است و در اولین فرصت کاری از فروردین ماه سال آینده شروع به آسفالت ریزی خواهد شد و از زنجان تا سه راهی سلطانیه «۴ بانده» می‌شود که انتهای حوزه، از خیرآباد تا سه راهی سلطانیه و از زنجان تا سه راهی بناب تکمیل شده و ۱۲ کیلومتری که در وسط این دو قطعه است حدود یک کیلومتر آسفالت شده و 11 کیلومتر هم در اولین فرصت کاری و شرایط جوی مناسب آسفالت می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه طی سال‌جاری از ظرفیت ماده ۵۶ برای تسریع در اجرای پروژه محور سه راهی سلطانیه - قیدار و کبودرآهنگ ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک ملت اخذ خواهیم کرد، ادامه داد: این میزان تسهیلات با هماهنگی و پیگیری نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در مراحل آخر اخذ ماده ۵۶ است و امیدواریم با تخصیص این میزان تسهیلات بانکی، قطعات چهار گانه این محور که دارای سه قطعه فعال است به زودی تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه ماهیت پروژه‌های حوزه راهسازی در حال اجرای استان زنجان بین استانی است، افزود: پروژه «محور زنجان به بیجار» ارتباط استان زنجان با استان کردستان را تسهیل می‌کند، «محور زنجان به دندی» محور ارتباط ی زنجان با استان آذربایجان غربی و «پروژه محور سه راهی سلطانیه و کبودرآهنگ» هم ارتباط استان زنجان با استان همدان را تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام/73009/م

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز حال انجام بهره برداری استان زنجان پروژه محور ۱۰ کیلومتر سال جاری طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد

فرخی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

او افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور منعقد شده و در دستور کار است که پس از تأمین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید

روکش آسفالت ۸۴۷ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

فرخی بیان کرد: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در جهت بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت