Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@07:32:41 GMT

توضیحات کره شمالی درباره آزمایش موشکی جدید

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۳۸۷۴

توضیحات کره شمالی درباره آزمایش موشکی جدید

کره شمالی می‌گوید روز چهارشنبه دو فروند موشک، کروز دوربُرد و هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده و رهبر این کشور نیز از کارخانه محل تولید این تسلیحات بازدید کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دولت کره شمالی بامداد جمعه درباره آزمایش موشکی روز قبل خود توضیحاتی را به رسانه‌ها ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که یک روز قبل دو فروند موشک، کروز دوربُرد و هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این گزارش، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز از کارخانه محل تولید این موشک‌ها و دیگر سامانه‌های تسلیحاتی مهم این کشور بازدید کرده است.

در بیانیه کره شمالی آمده است: «آکادمی علوم دفاعی جمهوری دموکراتیک خلق کره، آزمایشی را برای به‌روز رسانی سامانه موشکی کروز دوربرد و آزمایشی را برای تأیید قدرت کلاهک متعارف برای موشک های هدایت شونده تاکتیکی سطح به سطح انجام داد».

بر اساس این گزارش، موشک‌های کروز به مدت ۹۱۳۷ ثانیه پرواز کردند و به جزیره مورد نظر در فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری اصابت کردند.

به نوشته یونهاپ، آکادمی علوم دفاعی کره شمالی اعلام کرد که مؤسسه ساخت کلاهک موشکی زیر نظر آن به توسعه کلاهک‌های قدرتمندی که قادر به انجام وظایف و مأموریت‌های رزمی هستند، ادامه خواهد داد.

بامداد پنجشنبه بود که ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ‌یانگ دو فروند پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است. 

این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه جاری است؛ رقمی که به‌اندازه تمام آزمایش‌های موشکی این کشور در سال ۲۰۲۱ بود.

پیش از این کیم به به مقامات این کشور دستور داده بود تا از سرگیری فعالیت‌های موقتاً تعلیق شده را بررسی کنند. پیونگ‌یانگ از اواخر سال ۲۰۱۷ یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش‌های اتمی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما اعمال کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، مقاومت فلسطین باز هم شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را موشک‌باران کرد.

بر این اساس گردان‌های «المجاهدین» از حمله موشکی خود به «ناحال عوز» و شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر داد.

منابع خبری ضمن تایید این خبر اعلام کردند که شهرک‌های صهیونیست‌نشین «سدیروت»، «ایبیم» و «نیرعام» در اطراف نوار غزه هدف حمله موشکی قرار گرفته‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که این موشک‌ها از شمال نوار غزه شلیک شده‌اند. این منابع اذعان کردند که یکی از این موشک‌های شلیک‌شده به صورت مستقیم به یکی از ساختمان‌های شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» برخورد کرده و موجی از ترس و وحشت را در میان صهیونیست‌ها در پی داشته است.

کمی پیش‌تر نیز گردان‌های المجاهدین اعلام کرد که همزمان با سالگرد شهادت «عمر ابوشریعه» (ابوحفص) بنیان‌گذار این گردان‌ها، شهرک صهیونیستی «بئیری» را موشک‌باران کرده است.

پیش از این نیز مبارزان گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین)، سدیروت و نیرعام و شهرک‌های اطراف غزه را هدف حمله‌های راکتی قرار دادند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها با نظامیان صهیونیست که به شرق جحر الدیک در مرکز غزه رخنه کرده بودند، مقابله کرده است.

این حمله‌ها در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی ۲۰۱ روز است نقاط مختلف نوار غزه را آماج حمله قرار داده است و ویرانی‌های گسترده‌ای را در این باریکه ایجاد کرده است. موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین نشانگر آن است که رژیم صهیونیستی با وجود این حجم از وحشی‌گری نتوانسته از قدرت مقاومت فلسطین بکاهد و آن را از میان ببرد.

کد خبر 6088071

دیگر خبرها

  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی