Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:44:03 GMT

منابع آب شهرستان شهرکرد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۴۰۳

منابع آب شهرستان شهرکرد کاهش یافت

سعید اسکندی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه‌بر اینکه دبی چشمه کوهرنگ کاهش یافته است اما از آنجا که تامین آب در شهرکرد وابستگی شدید به چاه‌ها دارد و مدتی است که سطح آب مخازن و دبی ورودی آب کاهش یافته، همین موضوع موجب کاهش فشار آب شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ چاه و یک دهنه چشمه آب مورد نیاز شهرستان شهرکرد را تامین می‌کند، تصریح کرد: از این تعداد در سالجاری هشت چاه خشک و از مدار خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب تامین آب تا ارتفاع ۹ متر را متعهد است و بیش از آن باید با نصب تانکر و مخزن جداگانه تامین شود، افزود: زمانی که افت فشار آب رخ می‌دهد آب به واحدهای آپارتمان از طبقه سوم به بالا کمتر می‌رسد از همین رو این واحدها باید نسبت به تامین تانکر اقدام کنند.

اسکندری با بیان اینکه ۱۵ درصد مشترکان آب شهرستان شهرکرد پرمصرف هستند، اظهار داشت: به این مشترکان اخطار کتبی داده شده تا الگوی استاندارد را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: ۲۰ درصد مشترکان نیز کم‌مصرف هستند و دیگر مشترکان نیز مطابق استاندارد مصرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه مشترکان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف خود را کاهش داده و صرفه‌جویی کنند می‌توان چالش تامین آب را با مشکل کمتری پشت سر گذاشت.

به گزارش ایرنا، شهر شهرکرد ۸۲ هزار مشترک خانگی دارد و در مجموع شرکت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد به ۱۲۰ هزار مشترک در این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب شهرکرد چهارمحال وبختیاری آب و فاضلاب خشکسالی شهرستان شهرکرد آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟

وضعیت بارش‌ها در برخی از نقاط کشور از جمله تهران بسیار نگران کننده است!

به گزارش تازه‌نیوز، تهران از جمله شهر‌هایی است که با متوسط بارش ۵۰ ساله فاصله زیادی دارد و ما نتواستیم به میزان بارش‌های نرمال برسیم. اگر هم به این میزان برسیم آمار مصرف در تهران بسیار بالا و نگران‌کننده است و در روز‌های گذشته ۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که عددی بسیار بالاست.

تامین این میزان آب به بیش از یک میلیارد مترمکعب منابع آبی نیاز دارد که این بارش‌ها و حتی بارش‌های بیشتر هم نمی‌توانند این عدد را تامین کنند. در گذشته ۳۰ درصد منابع آب شرب تهران از منابع زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تامین می‌شد، اما امروز این عدد برعکس شده و ۷۰ درصد آب شرب تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و ۳۰ درصد از منابع آب سطحی.»

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان