Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@14:20:53 GMT

اولین رئیس جمهوری زن در هندوراس سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۴۵۴۳

اولین رئیس جمهوری زن در هندوراس سوگند یاد کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه خبری فرانس ۲۴، کاسترو به عنوان اولین رییس‌جمهوری زن هندوراس روز پنج‌شنبه در مقابل جمعیتی از جمله کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد.

تحلیف کاسترو به حکومت هشت ساله خوان اورلاندو ارناندس متحد سابق ایالات متحده که در دادگاه های این کشور به فساد و ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر متهم شده، پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی رخ می دهد که دولت کاسترو با آزمون هایی از جمله اختلاف شدید کنگره، افزایش بدهی ها و روابط با چین مواجه است.

کاسترو در کنار همسرش، مانوئل زلایا رئیس‌جمهور اسبق در یک استادیوم مملو از جمعیت سوگند یاد کرد، جایی که هواداران وعده‌های او را برای رفع مشکلات کشور حمایت کردند.

کاسترو در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: فاجعه اقتصادی که من به ارث می‌برم در تاریخ کشور ما بی‌نظیر است.

هریس که به عنوان مهمان در مراسم تحلیف وی حضور داشت به کاسترو به خاطر انتخاب شدنش از طریق دموکراسی تبریک گفت.

در جلسه ای که اندکی پس از مراسم برگزار شد، هریس قول همکاری در زمینه مسائلی از قبیل مهاجرت و توسعه اقتصادی را داد و گفت که از برنامه های کاسترو برای درخواست کمک از سازمان ملل برای ایجاد یک کمیسیون ضد فساد استقبال می کند.

مقامات ایالات متحده می خواهند با کاسترو هم برای مهار مهاجرت غیرقانونی از آمریکای مرکزی و هم حمایت بین المللی از تایوان به عنوان بخشی از تلاش ها برای جلوگیری از نفوذ چین در هندوراس همکاری کنند.

هندوراس یکی از معدود کشورهایی است که روابط دیپلماتیک خود را به جای پکن با تایپه حفظ کرد و کاسترو در طول مبارزات انتخاباتی خود از اظهارنظرهایی مبنی بر وفاداری به چین خودداری کرد.

ویلیام لای معاون رئیس جمهور تایوان نیز در تلاش برای تقویت روابط با دولت کاسترو در مراسم تحلیف شرکت داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون هندوراس رئیس جمهور زن سوگند مراسم تحلیف مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سعید جلیلی و فیدل کاسترو در یک قاب

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • (عکس) سعید جلیلی و فیدل کاسترو در یک قاب
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد