Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن قاسمی فرد روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا شمار کانون های بیماری استراتژیک شناسایی شده استان را در سال گذشته ۲۷۴ کانون دانست.

وی افزود: در سال گذشته بیشتر کانون بیماری دامی با  ۱۳۶ کانون مربوط به تب برفکی بود اما امسال بیماری آبله با  ۱۰۴ کانون بیشترین کانون ها را به خود اختصاص داده است.

قاسمی فرد خاطرنشان کرد:  در سال جای بیشترین کانون ها در شهرستان فاروج و در سال گذشته بیشتر کانون ها در شهرستان مانه و سملقان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره علت افزایش کانون های آبله در استان گفت: محدودیت های واکسن در محدوده زمانی مناسب برای واکسیناسیون از علت های افزایش شمار کانون های بیماری است، علاوه بر آن وقوع خشکسالی هم سبب ضعف بدنی و کاهش سطح ایمنی دام شده است.

وی گفت: در این زمینه واکسیناسیون دام، برگزاری کلاسهای آموزشی، انجام مراقبت های فعال و غیرفعال در کانون های بیماری و نقاط پرخطر و اعمال قرنطینه در کانون های بیماری از جمله برنامه های دامپزشکی برای کنترل بیماری است.

 رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر کانون های بیماری درسال جاری مربوط به بیماری آبله بوده واکسیناسیون فراگیر در خصوص آبله و  به صورت رایگان در جمعیت گوسفند و بز استان در سال آتی در برنامه قرار می گیرد.

خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.  

برچسب‌ها بجنورد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور بجنورد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور خراسان شمالی کانون های بیماری خراسان شمالی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز چهارشنبه و پنجشنبه برای برخی از استان‌های کشور بیان کرد: برای روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، تحت تأثیر سامانه جوی و هشدار‌های سطح نارنجی خواهند بود.

به گزارش مهر، معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای روز پنجشنبه نیز برای استان‌های خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هشدار سطح نارنجی اعلام شد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی را برای استان‌های ذکر شده پیش‌بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی را توصیه کرد.

دیگر خبرها

  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد