Web Analytics Made Easy - Statcounter

پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ آغاز به کار کرد. این مجتمع با تولید روزانه ۱۶.۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و رفع نیازحدود ۲۰درصد بنزین کشور یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ تولیدات شاخص صنعتی استان مرکزی محصولات پتروپالایشگاهی، ماشین‌آلات و قطعات خودرو، تجهیزات سنگین نیروگاهی و صنایع نفت و گاز، انواع واگن باری، مسافری و لوکوموتیو، شیشه، آلومینیوم و عایق رطوبتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستند که در بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در این استان انجام می‌گیرد.

رشد عمران و شکوفایی در حوزه صنعت پس از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده و در همین راستا در استان مرکزی نیز با اتکا به نیروهای داخلی توانمند پروژه‌های عظیمی عملیاتی شد که علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان، توسعه و پیشرفت را برای کشور به ارمغان آورده است.   با توجه به بهره‌مندی کشورمان از منابع نفتی افزایش و توسعه پالایشگاه‌ها و مراکز پتروشیمی و ساخت بیش از ۵۰ مجتمع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی در چهار دهه گذشته، بخش مهمی از اقدامات زیر بنایی انقلاب اسلامی است که درمجموع باعث شده است تا میزان خودکفایی تقریبا صفر کشور در صنعت نفت به حد اعلایی ارتقاء پیدا کند.   پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند نماد تکیه‌بر توان داخلی و خودکفایی   پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند پالایشگاه اراک به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه تک‌واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه‌اندازی گردید. این واحد نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد و پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص ظرفیت تولید این پالایشگاه به ۱۷۰ هزار بشکه در روز رسید.   ظرف مدت کوتاهی با اجرای طرح‌های مختلف توسعه ظرفیت تولید این پالایشگاه از ۱۷۰ هزار بشکه در روز به ۲۵۰ هزار بشکه در روز و میزان تولید بنزین به میزان ۱۲ میلیون لیتر در ازای کاهش تولید نفت کوره افزایش یافت. درحالی‌که خوراک پالایشگاه از ۱۰۰ درصد نفت خام شیرین و سبک به مخلوط ۵۵ درصد سبک و ۴۵ درصد نفت خام سنگین تغییریافته است، محصولات پالایشگاه با مشخصات و کیفیت استانداردهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ اروپا به بازار عرضه می‌شوند.   میزان تولیدات این مجتمع حتی در زمان تحریم‌ها نیز با افزایش روبه‌رو بود به‌طوری‌که روزانه بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین یورو چهار توسط این مجتمع پالایشگاهی تولید می‌شود تا شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند یکی از مهم‌ترین پالایشگاه‌های نفت کشور نام بگیرد، این حجم تولید  بیش از ۲۲ درصد بنزین مصرفی کشور است.   شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند تنها پالایشگاه تولید سوخت کشتیرانی کشور است و در سال ۱۳۹۷، ۲ میلیون و ۳۴۴ میلیون لیتر نرمال هگزان (خوراک صنایع پتروشیمی و صنایع غذایی) ۴۳۰ میلیون لیتر نفت سفید، چهار میلیارد لیتر گازوئیل و یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز مایع نیز در این واحد پالایشگاهی تولید و برای مصرف به نقاط مختلف کشور ارسال شد.   در مجموع روزانه ۵۰۰ تن پروپیلن، ۴۰۰ تن گوگرد گرانول، ۲ هزار تن گاز مایع، ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو چهار، ۱۳ میلیون لیتر نفت گاز یورو چهار و چهار میلیون لیتر نفت کوره در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند تولید می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار بشکه در روز نفت امام خمینی میلیون لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام

به گزارش خبرگزاری  جام جم آنلاین ؛ رضا شیرخانی با اشاره به اینکه بیشترین خریداران گوگرد این پالایشگاه، واحد‌های تولید اسید، کود و مجتمع‌های پتروشیمی هستند، افزود: گوگرد در صنایع مختلف همچون تولید اسید سولفوریک، صنعت ساخت مبلمان، تهیه کودها، تهیه قارچ کش‌ها و آفت کش ها، نگهداری مواد غذایی، داروسازی و سایر مصارف صنعتی مصرف داشته و کاربرد آن روز به روز بیشتر می‌شود.

وی به خلوص و کیفیت بالای گوگرد تولیدی در این پالایشگاه اشاره و اظهار داشت: در سال گذشته با پیگیری‌های انجام گرفته و تشکیل جلسات متعدد کارشناسی در سطح وزارت نفت، دستورالعمل جامع نرخ گذاری و عرضه گوگرد تدوین، و به کلیه تولید کنندگان اعم از شرکت‌های پالایش نفت و گاز دولتی و خصوصی محصول ابلاغ گردیده است.

رئیس امور قرارداد‌های شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه مطابق این دستورالعمل، تمامی تولیدکنندگان گوگرد مکلف به عرضه از طریق بورس کالا هستند، تصریح کرد: این امر منجر به شفاف سازی روند معامله و کشف قیمت به شیوه رقابت بین خریداران می‌شود، خوشبختانه از ۲ سال گذشته تاکنون در این شرکت، فروش محصولات تنها از طریق بورس کالا انجام می‌گردد.

شیرخانی با اشاره به اینکه گوگرد تولیدی این شرکت به واسطه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بازاریابی و ارتقا جایگاه آن در بازار‌های داخلی از سوی خریداران در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس کالا خریداری می‌شود، گفت: مهمترین برنامه واحد فروش شرکت، ارتقا جایگاه گوگرد تولیدی در سطح بازار‌های داخلی است که به یقین باعث افزایش درآمد، ارزش افزوده بیشتر، شکوفایی منطقه و اشتغال زایی در صنعت حمل و نقل و گردش مالی قابل توجهی در استان ایلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط مساوی، مشتری‌ها محصولی را خریداری می‌کنند که کیفیت و کارایی بالاتری داشته باشند، افزود: استراتژی بخش فروش امور پیمان‌های پالایشگاه گاز ایلام بر روی بهبود مستمر، شناسایی مشتریان جدید و نیاز‌های آن‌ها و در نهایت تعریف روش فروش و تسهیلات جذب مشتری متمرکز می‌شود.

رئیس امور قرارداد‌های شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در آینده نزدیک شرکت بازرگانی گاز ایران، متولی فروش داخلی گوگرد تولیدی شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی گاز ایران به صورت متمرکز خواهد بود، اظهار داشت: با مجموعه اقدامات انجام شده در این پالایشگاه، درآمد فروش گوگرد سال جاری نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت