Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، اپلیکیشن ماسک، نقشه کرونایی ایران را به روز کرد. طبق نقشه منتشر شده در ۸ بهمن ۱۴۰۰، روند بستری کل کشور پس از ۱۶۵ روز مجددا افزایشی شد. بر اساس تجربه سایر کشورها و به خاطر سرعت شیوع امیکرون، در صورت عدم تعطیلی شهرهای قرمز، احتمال افزایش انفجاری بستری‌شدگان بسیار جدی است.

طبق نقشه امروز کرونایی کشور، کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، قم (قم)، ابرکوه، اردکان، خاتم، مهریز (یزد) در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شهرهای اصفهان (اصفهان)، بوشهر، تنگستان، دشتستان، گناوه (بوشهر)، پاکدشت، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک، ملارد، ورامین (تهران)، سامان (چهارمحال و بختیاری)، بینالود، تربت حیدریه، مشهد (خراسان رضوی)، ایرانشهر (سیستان و بلوچستان)، شیراز، کوار، گراش (فارس)، انار، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان (کرمان)، لاهیجان (گیلان)، خرم آباد (لرستان)، رامسر، سوادکوه (مازندران)، اراک، ساوه (مرکزی)، بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک (هرمزگان)، بهاباد، تفت، میبد، یزد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

آخرین آمار رنگ بندی شهرها حاکی از آن است که ۷ شهر در وضعیت قرمز، ۴۳ شهر نارنجی، ۲۱۷ شهر زرد و ۱۸۱ در وضعیت آبی هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر

ایسنا/خوزستان مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای خرمشهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» خبر داد.

شهریار عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه خرمشهر ۱۱۸ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هندیجان در وضعیت «پاک» بوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند