Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@05:27:27 GMT

پاسخ رفیق دوست به چند انتقاد پیرامون بنیاد مستضعفان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۴۵۰۴۰

پاسخ رفیق دوست به چند انتقاد پیرامون بنیاد مستضعفان

‍‍‍‍‍‍

رئیس اسبق بنیاد مستضعفان و جانبازان به انتقادها در خصوص ساخت و سازهای تجاری بنیاد پاسخ داد.

محسن رفیق‌دوست نخستین وزیر سپاه و رئیس سابق بنیاد مستضعفان و جانبازان، در گفت‌وگو با ایران‌آنلاین به ‌‌آغاز فعالیت‌های تجاری بنیاد مستضعفان در سال 68 اشاره کرد و گفت: سال 68 که مسئولیت بنیاد را بر عهده گرفتم بیش از 57 درصد دارایی‌های بنیاد توقیفی یا سرپرستی بود و قابل استفاده نبود، باقی دارایی‌ها هم در گرو بانک بود که با دستور رهبری مراحل قانونی طی و قرار شد بنیاد هرچه در آمد کسب می‌کند خرج محرومیت و جانبازان شود و فعالیت‌های اقتصادی از محل فروش دارایی‌های بنیاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رفیق‌دوست ملک‌های بنیاد را می‌فروخت و کارخانه می‌ساخت؛ برای نمونه در سنندج مدرن‌ترین کارخانه نساجی را ساخت، در یکی از روستاهای چهار محال و بختیاری که محصول عمده آن انگور بود، مدرن‌ترین کارخانه آب انگور با خلوص 99/98 درصد ساخته شد که محصول تولیدی آن صادر می‌شد و یا اولین کارخانه تولید چادر مشکی را در شهر کرد با نام حجاب ساخت. 

رفیق‌دوست برای توضیح بیشتر افزود: در آن دوره فعالیت‌های اقتصادی بنیاد با اهداف فرنگی و محرومیت‌زدایی از منطقه انجام می‌شد و به گونه‌ای پیش رفت که حضرت آقا از نحوه فعالیت من در بنیاد که صد در صد درآمد آن صرف محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های گسترده اقتصادی از محل فروش دارایی‌های بنیاد انجام  می‌شد تعریف کردند.

البته در حال حاضر هم تشکیلاتی مثل ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و  بخش‌های اقتصادی قرارگاه خاتم‌الانبیا و کمته امداد، زیر نظر مقام معظم رهبری، بخش اعظم کمک‌های مردمی را تامین می‌کنند.

نبش قبر اختلاس ۱۲۰ میلیارد تومانی بعد از ۳ دهه + فیلم آیا نخستین وزیر سپاه مولتی میلیاردر است؟+فیلم

انتهای پیام/ 

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان رفیق دوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه

تین نیوز

ساخت دو کارخانه مشترک میان آلستوم فرانسه و راه آهن مصر در شهر اسکندریه

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، وزیر حمل و نقل مصر از امضای تفاهمنامه مشترک با وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه برای راه اندازی نخستین کارخانه تولید ناوگان ریلی فرانسوی در مصر خبر داد.

به نوشته ریل ژورنال، کامل الوزیر اعلام کرد که بر اساس مصوبه دولت مثر، قرار است از ظرفیت های شرکت آلستوم فرانسه برای ساخت و راه اندازی دو واحد کارخانه تولید ناوگان ریلی در شهر اسکندریه استفاده شود که بیش از ۱۲۰۰ شغل در این مسیر ایجاد خواهد شد.

به گفته کامل الوزیر، نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم به تولید ناوگان ریلی مورد استفاده در خطوط مترو، مونوریل، LRV و قطعات یدکی آنها خواهد پرداخت. کارخانه دوم نیز قرhv است بر تولید تجهیزات قطارهای برقی، سیتسم های علائم و ارتباطات و کابل و پنل های مورد استفاده از تجهیزات الکتریکی قطارهای آلستوم بپردازد.

 کامل الوزیر در جریان سفر خود به فرانسه، قرارداد ساخت خط ۶ مترو قاهره را با آلستوم به امضا رسانده است. همچنین قرار است دستکم، ۲۵ درصد از بودجه ۹۰۰ میلیون دلاری مورد نیاز ساخت خط ۶ مترو قاهره از سوی دولت فرانسه تامین شود. آلستوم در ادامه همکاری خود با راه آهن و وزارت حمل و نقل مصر، قرار است در توسعه خطوط ۱ و ۳ مترو قاهره نیز مشارکت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • پاسخ تند پرسپولیس به انتقاد مدیر سپاهان
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان