Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مومنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای این طرح جریان گاز سه اداره و اماکن عمومی دولتی پر مصرف برای چند ساعت قطع شد که بعد از تعهد صرفه جویی گاز آنان دوباره وصل شد. 

وی افزود: در راستای صرفه جویی گاز بخشنامه های کشور و استانی به تمامی اداره ها و سازمان ها ارسال شده است و بیشتر اداره ها مورد پایش قرار گرفتند و تاکید شده است که اداره هایی که بعد از تعهد صرفه جویی را رعایت نکنند گاز آنان قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنی بر ضرورت صرفه جویی مشترکان خانگی و اداری در مصرف گاز تاکید کرد و اظهار داشت: این شرکت در انجام رسالت سازمانی و مسوولیت اجتماعی خود، با مشارکت نیروهای بسیجی حوزه گاز، دمای رفاه اداره های استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می دهد.

وی گفت: رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها ضروری است.

مسوول روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی افزود: سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها از جمله درخواست های شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری است.

وی گفت: هم اینک بیش از ۷۷ درصد گاز استان را مشترکان بخش خانگی که شامل منازل مسکونی، تجاری، اداره ها، سازمان ها و اماکن دولتی و بخش خصوصی هستند به مصرف می رسد که حدود ۶ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند.

به گزارش ایرنا سهم گاز استان هم اینک ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب است که با توجه به ورود جبهه هوای سرد و بارش برف هم اینک دمای هوا در بیشتر استان ها پایین است که مصرف گاز خانگی بالا رفته است، به همین دلیل محدودیت هایی برای بخش صنعت اعمال شده است.

ضریب نفوذ گازرسانی شهری ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹.۸ درصد و تعداد مشترکان گاز استان را  ۳۴۲ هزار مشترک عنوان کرد.

سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۷۰ درصد است، همچنین در این استان به ۸۷۷ صنعت گازرسانی شده و گازرسانی به ۱۵ صنعت دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

اگر ۳۴۲ هزار مصرف کننده این استان هر کدام به اندازه یک متر مکعب در شبانه روز صرفه جویی گاز داشته باشند معادل میزان مصرف گاز کارخانه سیمان در فصل زمستان است.

تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)،  ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می کنند و هم اینک در این روزها برای این صنایع محدودیت مصرف اعمال شده است.

منبع: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی برچسب‌ها بجنورد سازمان ها گاز رسانی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان ها گاز رسانی بجنورد سازمان ها گاز رسانی خراسان شمالی صرفه جویی اداره ها هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم اخطار جدی هواشناسی به مردم دو استان

اصغری، کارشناس هواشناسی با اعلام هشدار برای سرد شدن هوا گفت: امروز بارندگی در کرمان شدید است؛ مردمِ خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند. منبع: صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • فیلم اخطار جدی هواشناسی به مردم دو استان
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق