Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - سارا خادمی دانشجوی دکتری رشته‌ی مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی سهند بوده که عنوان پروژه‌ی دکتری وی «ساخت الکترود‌های گرافنی برای تحریک سلول‌های عصبی شبکیه چشم یا Retina Implant» است.

 به‌واسطه اقداماتی که در زمینه‌ی ساخت الکترود گرافنی انجام داده و همکاری‌های متعددی که در پروژه‌های تحقیق و توسعه در کشور چین داشت از جمله همکاری در طراحی و ساخت الکترود پالتینی و مسئولیت طراحی، ساخت و بهینه سازی الکترود برای تحریک سلول‌های عصبی رتینا در دانشگاه هنگ کنگ، موفق به دریافت جایزه رئیس دپارتمان تحت عنوان «جایزه و اسکالرشیپ شایستگی رئیس دپارتمان» شد که هر ساله فقط به تعداد معدودی از دانشجویان تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین موفق به کسب عنوان «دانشجوی برجسته و ممتاز» در این دانشگاه شد که این جایزه نیز هر ساله فقط به یک دانشجو در هر دانشکده تعلق می‌گیرد.

گفتنی است؛ این پروژه در خصوص ساخت الکترود‌های عصبی برای ثبت و تحریک سلول‌های عصبی چشم جهت کاربرد در پروتز‌های بینایی مصنوعی است؛ با توجه به اینکه سلول‌های عصبی چشمی عمدتا در بخش رتینا یا همان شبکیه چشم قرار دارد اساسا این نوع الکترود‌ها به ایمپلنت‌های شبکیه یا رتینا معروف هستند.

تکنولوژی بکار رفته در ساخت ایمپلنت رتینا قابل استفاده در توسعه‌ی الکترود‌های مغزی درون قشری و برون قشری (ECOG) جهت تشخیص و درمان نارسایی‌های عصبی از قبیل صرع، پارکینسون، آلزایمر و نارسایی‌های حرکتی بوده و یکی از جنبه‌های مهم و فناورانه در ساخت الکترود رتینا، استفاده از ماده الکترودی گرافن به‌جای فلزات مرسوم مثل تیتانیم و پلاتین است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشجو فناورانه سلول های عصبی ساخت الکترود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند

به دنبال خیزش اعتراضی دانشجویان در دست‌کم ۱۵ دانشگاه در سرتاسر ایالات متحده علیه جنایات تل‌آویو و همدستی واشنگتن با آن، حدود ۶۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر همچنان که تعداد دانشجویان معترض علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه افزایش یافت، نیروهای امنیتی آمریکا و بعضا مقامات دانشگاه‌ها سرکوب بی‌سابقه‌ای را علیه دانشجویان اعمال کردند.

پایگاه خبری اکسیوس گزارش کرد که طی این اعتراضات، حدود ۶۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.

دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های متعددی در سرتاسر ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایالتی پلی‌تکنیک کالیفرنیا، مینه‌سوتا و دانشگاه نیویورک، محوطه‌های دانشگاه را به صحنه اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با این رژیم بدل کردند.

این پایگاه خبری گزارش داد که اکنون حدود ۶۰۰ نفر از برخی دانشگاه‌های مذکور در بازداشت به سر می‌برند.

در این میان، سازمانی در دانشگاه کلمبیا خواسته تا حضور پلیس در محوطه دانشگاه خاتمه یابد و هم‌چنین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هم خواستار عفو کامل دانشجویان، کارکنان و اساتیدی شده که به دلیل فعالیت‌های حامی فلسطینی دستگیر یا تنبیه شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا
  • بازداشت دانشجوی معترض به شیوه ای عجیب توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس | ببینید