Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان عقدک با اشاره به وضعیت کرونای استان، اظهار داشت: از حدود 3 هفته قبل افزایش مراجعان سرپایی مراکز درمانی افزایشی شد و تعداد افرادی که پزشک برای آنها تست کرونا تجویز می‌کردند و همچنین میزان مثبت شدن تست‌ها افزایش یافت.

وی افزود: مراجعان قبلی روزانه کمتر از 500 نفر  و میزان مثبت شدن تست‌ها هم کمتر از 100 نفر بود ولی روز گذشته 1825 نفر تست دادند که 771 نفر آنها مثبت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه هم تعداد مراجعان سرپایی و هم مثبت بودن تست‌ها، افزایش داشته، گفت: سرعت سرایت بسیار بالاست و در گذشته رنگ‌بندی به صورت هفتگی یا ده روزه اعلام می‌کردند ولی اکنون طی دو روز رنگ اصفهان از زرد به نارنجی تغییر یافت و دور از انتظار نیست که در دو روز آینده وضعیت اصفهان قرمز اعلام شود.

وی ادامه داد: اکنون سرعت‌پذیری سریع امیکرون با به سرعت تغییر رنگ دادن شهرها مفهوم و معنی پیدا کرده، اعضا علمی کمیته کشوری کرونا پیش‌بینی کردند طی دو تا سه هفته آینده امیکرون اوج پیک را می‌زند در حالی که ممکن است بسیار زودتر این اتفاق بیفتد.

عقدک تصریح کرد: در حال حاضر با نارنجی شدن شهر اصفهان، تعداد بیشتری از شهرستان‌های استان نیز تغییر رنگ می‌دهند و طبق آخرین گزارش از وضعیت رنگ‌بندی کرونا شهرستان‌های اردستان، تیران، چادگان، خمینی‌شهر، سمیرم، شاهین‌شهر، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، مبارکه، نائین، نجف‌آباد، نطنز زرد و سایر شهرستان‌ها آبی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به سرعت این تغییر رنگ کرونایی، اظهار داشت: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون به وبژه نوبت سوم و پرهیز از عادی انگاری بیماری تنها راه‌های جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و رسیدن به روزهای سیاه کرونایی است.

بیشتر بخوانید:

معاون وزیر بهداشت: پیک شدیدی را در سه هفته آینده تجربه خواهیم کرد با اوج‌گیری سویه اومیکرون در کشور برای بازگشایی مدارس چه تصمیمی باید اتخاذ شود؟

47231

کد خبر 1597166

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روز‌های گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • استوری حساسیت برانگیز امید نورافکن؛ پلنگ در حال شکار تمساح! + عکس
  • بازگشت روملو لوکاکو به تمرینات رم در آستانه دیدار با بایرلورکوزن
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • بازگشت مصدومان بایرن مونیخ در آستانه دیدار با رئال مادرید / عکس
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • روزهای درخشان کامیابی نیا با بازوبند در اصفهان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت