Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی ایران آسان‌ترین صعود تاریخ خود به جام جهانی را تجربه کرد؛ صعودی مقتدرانه با هدایت دراگان اسکوچیچ.

به گزارش پارس فوتبال و به نقل از ایرنا، وقتی دراگان اسکوچیچ سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت‌، حتی بسیاری از هواداران خوش‌بین فوتبال ایران هم امید نداشتند که تیم ملی حتی از مرحله دوم انتخابی جام جهانی نیز صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران با اسکوچیچ بسیاری از رکوردها و طلسم‌های تاریخی خود را شکست و امروز به‌راحتی سهمیه حضور در جام جهانی را به‌دست آورد؛ آسان‌تر از هر صعود دیگری در تاریخ. تیم ملی در ۱۴ بازی خود با این مربی کروات ۱۳ برد کسب کرد؛ یعنی حدود ۹۳ مسابقات. آماری فراتر از رویا.

اسکوچیچ درحالی به این افتخار دست یافت که در این مدت نه هزینه زیادی به فوتبال ایران تحمیل کرد و نه جنجالی به وجود آورد. ایران با هدایت او پس از ۱۱ سال عراق را شکست داد و برای نخستین بار در خاک بحرین مقابل این تیم به پیروزی رسید.

در تاریخ تیم ملی ایران از میان سرمربیانی که بیش از ۱۰ بار روی نیمکت تیم ملی این نشستند، فقط حسن حبیبی ۷۵ درصد و برانکو ایوانکوویچ ۶۹ درصد پیروزی کسب کرده بودند. اما تیم اسکوچیچ در ۱۴ بازی فقط یک بار مقابل کره جنوبی به تساوی دست یافت و در بقیه مسابقات خود به پیروزی رسید.

ایران در این ۱۴ مسابقه ۳۴ گل به ثمر رساند و فقط سه گل از حریفانش دریافت کرد.

تا کنون علاوه بر قطر به عنوان میزبان،‌ صعود تیم‌های آلمان،‌ دانمارک، برزیل، فرانسه، بلژیک، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس، سوییس، هلند، آرژانتین و ایران به جام جهانی قطعی شده است.

این ششمین صعود ایران به جام جهانی است. تیم ملی در سال‌های ۱۹۷۸ آرژانتین، ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۴ برزیل، ۲۰۱۸ روسیه و ۲۰۲۲ قطر حضور یافته است. اما تفاوت بزرگ این صعود با دوره‌های گذشته، مقتدرانه و سریع بودن این صعود بود. ایران که در رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال رتبه اول آسیا را در اختیار دارد، به عنوان نخستین تیم قاره کهن سهمیه جام جهانی را به دست آورد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دراگان اسکوچیچ انتخابی جام جهانی تیم ملی ایران انتخابی جام جهانی تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ فوتبال ایران جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۴۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏

به گزارش "ورزش سه"، یکی از باشگاه‌های تاریخی فوتبال انگلیس که ‏سابقه قهرمانی در لیگ باشگاهی دسته برتر این کشور را دارد و حتی ‏جامی اروپایی هم در کارنامه دارد بعد از افولی باورنکردنی و حضور در ‏سطح سوم فوتبال این کشور امروز موفق شد به لیگ برتر صعود کند. ‏

ایپسویچ تاون از تیمهای قدیمی فوتبال انگلیس است که در فصل ‌‏62-1961 قهرمانی در لیگ سطح اول فوتبال این کشور را تجربه کرده ‏است. ایپسویچ در فصل 81-1980 هم قهرمان جام یوفا شده تا یک ‏جام اروپایی هم در کارنامه‌اش دیده شود. ‏

با این‌حال ایپسویچ در دو دهه گذشته شرایطی اسفناک را تجربه کرده ‏و به لیگ یک، سطح سوم فوتبال باشگاهی در انگلیس، سقوط کرده ‏بود. آنها اما از دو فصل پیش با هدایت کیه‌ران مک‌کنا صعودی پله به ‏پله را شروع کرده و امروز موفق شدند صعود به لیگ برتر را جشن ‏بگیرند.‏

ایپسویچ در فصل 23-2022 از لیگ یک به چمپیونشیپ صعود کرد و ‏حالا در اولین فصل حضور در این لیگ موفق شد به عنوان تیم دوم ‏صعودش به لیگ برتر را قطعی کند. ‏

با پیروزی 2-0 مقابل هادرزفیلد ایپسویچ با 96 امتیاز، پشت سر ‏لسترسیتی 97 امتیازی نایب‌قهرمانی‌اش در چمپیونشیپ را قطعی ‏کرد.‏

بعد از قطعی شدن صعود این دو تیم چهار تیم دیگر هم به مرحله ‏پلی‌آف چمپیونشیپ رسیدند تا بعد از جدال با هم شانس‌شان را برای ‏صعود به لیگ برتر بیازمایند: لیدز، ساوتهمپتون، وست برومیوچ، ‏نوریچ.

دیگر خبرها

  • شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم
  • قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی
  • بازماندن رستمیان از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی
  • آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه جهانی
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • خوشحالی بوفون از صعود پارما به سری آ